.

Beantwoord

Buiten de bundel: limiet opheffen?

  • 11 April 2015
  • 9 reacties
  • 265 Bekeken

Badge
Als je ver over je bel-, SMS-, of Internetbundel heen gaat, word je op een gegeven moment afgesloten. Ik meen dat dat na ongeveer € 50 meerkosten is.

Ik heb ooit ergens op deze site gelezen op welke manier je kunt aangeven dat je geen prijs stelt op deze automatische afsluiting, maar nu kan ik dat niet meer vinden. :(

Mijn vraag:
Ik wil deze automatische afsluiting uitzetten. Dus gewoon door kunnen gaan met buiten de bundel bellen, SMS-en en Internetten. Dit wil ik zowel binnen Nederland als in het buitenland. Hoe geef ik deze wens aan Simyo door?
icon

Beste antwoord door MichD 11 April 2015, 17:43

Bekijk originele reactie

9 reacties

Reputatie 4
Badge +8
Beste Erick,

Welkom op het forum van Simyo!
Zal je vraag (of eigenlijk wens) zo goed mogelijk proberen te beantwoorden.

Zover ik weet, is het niet meer mogelijk om de "automatische afsluiting" bij hoogverbruik uit te laten zetten, dit ter voorkoming dat je een mega hoog factuur gepresenteerd krijgt.
De afsluiting bij "hoogverbruik" wordt automatisch geregeld door het systeem, en is voor elke klant ook hetzelfde, dit om te voorkomen dat je een mega hoge factuur gepresenteerd krijgt.

De huidige limiet bij hoogverbruik is op dit moment € 100,- per dag en € 250,- per week.
Alles hierover vindt je terug, via onderstaande weblink:
www.simyo.nl/klantenservice/vragen/mijn-simkaart-is-afgesloten-wegens-hoogverbru-285?c=360

Dat je niets meer kunt vinden over "automatische afsluiting uitzetten" op de website, ligt waarschijnlijk in het feit dat Simyo de regels heeft aangepast, en dat iedereen bij hoogverbruik wordt afgesloten.
Je dient dus eerst een bepaald bedrag te betalen, alvorens je weer gebruik kunt maken van je aansluiting.

Hoop je voor nu voldoende uitleg te hebben gegeven.
Badge
Hoi MichD,

Bedankt voor je snelle en duidelijke antwoord!

Ik vind het wel jammer dat ik geen toestemming kan geven voor hoogverbruik. Ik weet van mezelf dat ik in staat ben mijn verbruik bij te houden, en dat ik dus niet voor al te grote negatieve verrassingen zal komen te staan. Ofwel: ALS ik hoogverbruik heb, is dat (voor mij) een bewuste aktie, waarschijnlijk vanuit een soort noodgeval, of anders in ieder geval wetend dat ik straks een rekening zal moeten betalen.

Nu moet ik dus eerst een iDeal-betaling doen - wat niet kan als ik al ben afgesloten. En ik ben een tijdje afgesloten - wat ik niet wil als ik in een soort "noodsituatie" zit en bewust over de limiet heen wil gaan.

Kortom, jouw antwoord is heel duidelijk, waarvoor dank, en ik kan de keuze van Simyo ergens wel begrijpen - maar toch heb ik het gevoel dat ik op deze manier last kan hebben van Simyo's keuze.
Badge +8
Hoi Erick,

Welkom op het forum 🙂
En fijn dat MichD je al zo snel en duidelijk heeft kunnen helpen. Bedankt, MichD! 🙂

Ik snap je vraag, maar het is inderdaad zoals MichD aangeeft niet een keuze optie, maar een beveiligings-instelling.
Stel dat je toestel niet goed werkt, en zo enorm veel internet gaat zitten slurpen, dan kan dat tot enorme facturen leiden. Daar zit niemand op te wachten en willen we dus wel graag een stokje voor steken.
Uiteraard heb je de keus om dan nog door te gaan met verbruiken, maar pas na de iDeal betaling inderdaad.
Die zou je nog moeten kunnen doen, omdat je bij hoogverbruik eenzijdig wordt afgesloten, en dus prima TANcodes of iets dergelijks kunt ontvangen. Lukt dat niet, neem dan contact met ons op. Ook dat kan met een geblokkeerd toestel door 1200 te bellen. We willen dat je er zo min mogelijk last van hebt.

Eigenlijk is het juist heel Simyo om je zo vrij mogelijk te laten. We krijgen vaker klachten van mensen die vinden dat we een plafond zouden moeten hebben, of veel eerder zouden moeten afsluiten bij afwijkende kosten. Het is dus altijd een afweging waar we de grens leggen. Wij menen met €100 op één dag wel een bedrag te hebben gevonden dat niet direct past bij een factuur voor een low budget provider.
Dat is eigenlijk de overweging vanuit ons. Ik hoop dat met de reactie van MichD en mijn uitleg je vraag beantwoord is.

Groetjes,
Charlene
Badge
Dank, Charlene, voor je uitleg.

Er is nog één punt dat ik niet begrijp. Je zegt dat ik nog steeds een iDeal-betaling kan doen omdat ik de TAN-code nog kan ontvangen. Maar om een iDeal-betaling te doen moet ik eerst de factuur bekijken om de betaalinstructies te zien. Dat kost dataverkeer - en dat kan dus niet omdat ik (eenzijdig) ben afgesloten.

Daarna moet ik inloggen bij mijn bank om de iDeal-betaling te doen. Ook dat kan niet, om dezelfde reden.

Zou je dit punt kunnen uitleggen?

Alvast bedankt,

Erick
Badge +8
Hoi Erick,

Sorry, ik ging er niet vanuit dat je telefoon je enige toegang tot internet is. Voor meer zaken bij Simyo heb je internet nodig, omdat wij een 100% online provider zijn. Bestellen bijvoorbeeld, maar ook het wijzigen van je rekeningnummer, of het opwaarderen van prepaid beltegoed.
Je zult dus wel een mogelijkheid moeten zoeken om in te loggen op Mijn Simyo via een PC of laptop. Dat is inderdaad waar.
Daar kun je onder Facturen rechtstreeks naar de iDeal betaling.

Heb ik je vraag zo beantwoord?

Groetjes,
Charlene
Badge
Dat vermoedde ik al...

Mijn probleem is dat als ik ook andere Internettoegang heb, ik niet snel zo fors over mijn bundel heen zal gaan dat ik word afgesloten en dat ik dus eerst moet betalen voordat ik weer iets kan doen. Dus ALS ik eens een keertje word afgesloten wegens hoogverbruik, betreft het een noodsituatie - en juist dan wil ik NIET worden afgesloten!

Kortom, ik waardeer je uitleg, maar ik geef bij deze mijn wens door om zelf een hoogverbruiklimiet (in euro's) in te stellen - juist voor dergelijke noodsituaties waarin ik mijn mobiel wel moet gebruiken omdat ik geen alternatieve toegang heb.

Erick
Reputatie 6
Badge +10
Hoi Erick,

We hebben je wens genoteerd en op onze 'Wall of change' gehangen. Helaas kunnen we je limiet niet ophogen en daarmee voorkomen dat het nooit gebeurt. We gaan er naar kijken en hopelijk kunnen we binnenkort deze blokkade voor je uitzetten!

Groetjes, Tiury
Badge
Bedankt, Tiury!
Reputatie 3
Badge +7
Hoi Erick,

Graag gedaan, ook namens Tiury 🙂

Reageer