.

Beantwoord

Bestaande klant vs nieuwe klant

  • 7 October 2023
  • 17 reacties
  • 360 Bekeken

Reputatie 3
Badge +2

Misschien is dat al eerder aangehaald (heb het niet gezien) of zitten meer mensen in ditzelfde schuitje.

 

Op 12 juni 2022 heb ik mijn abbo verlengd voor 2 jaar (was toen ook nieuw eerst was dat niet). Toen 12 euro voor onbeperkt bellen en 10 GB. Dat was toen de scherpste prijs ooit. Tussendoor past Simyo prijzen voor nieuwe klanten aan het werd 11 euro. Helaas kan ik niet van meegenieten.

 

Nu is als nieuwe klant is dat mogelijk voor 10 euro. 2 euro goedkoper dan waarvoor ik het afgesloten.

 

Daar hebben inflatie correctie mijn nieuwe prijs word 13,01. Zeer benieuwd wat de abbo prijzen zouden doen per 1 okt voor nieuwe klanten. Maar nog steeds 10 euro voor onbeperkt bellen en 10 GB. 

 

Wat voor mij behoorlijk pijn doet is ik sluit voor 2 jaar iets af en verwacht 24x 12 euro kwijt te zijn. Ga immers 2 jaar een contract aan. Maar ondertussen komt inflatie erbij. Dat was voor mij prima geweest na 2 jarige contract en niet tijdens. Ik kan namelijk geen kant uit zolang het contract loopt. Stel je voor een correctie van 50% of als bundel prijzen hoger lagen dat hakt er lekker in en kunt geen kant uit.

 

Dan nog een extra steek in de rug erbij dat het huidige/hetzelfde nu voor 10 euro beschikbaar is, ook in september was dat. Dus daar is geen inflatiecorrectie.

 

Het verschil was in het begin 1 euro maar als trouwe klant betaal ik inmiddels 3 euro meer dan een nieuwe klant voor hetzelfde en kan geen kant uit.

 

Er zal denk ik weinig ruimte zijn om dit te kunnen veranderen. Maar dan heb ik mijn hart gelucht.

 

icon

Beste antwoord door Roeqajja 12 October 2023, 11:59

Bekijk originele reactie

17 reacties

Reputatie 4
Badge +2

Helemaal eens @RobbyTown . Ben ook voor €7,00 een tweejarig contract aangegaan maar betaal met in gang van 1 oktober € 7,58 vanwege de gestegen kosten voor personeel, energie enz., samengebundeld in ‘inflatiecorrectie’. Maar ….,  een nieuw aan te vragen contract met gelijke bundel blijft € 7,00 kosten. Geldt hier de verhoging van de kosten van personeel enz. dan niet? Dit is toch scheef???   

Reputatie 3
Badge +2

Aha kijk het is zo te zien niet alleen bij mijn type bundel maar bij meerdere en ben dus niet de enige die dit een beetje vreemd vind.

Reputatie 7
Badge +6

Een beetje vreemd je drukt het nog netjes uit😆

Mijn vrouw en ik betalen inmiddels bijna  vijf euro meer dan een nieuwe klant je zal maar met een groot gezin bij simyo zitten dan loopt het aardig op😵‍💫 

Het is inderdaad allemaal niet meer te volgen🙃

Is een mogelijkheid om aan de inflatie te ontsnappen, jaar contract afsluiten na 1juli, en dit jaarlijks doen, ik ben over naar Youfone voor een jaar, betaal ik nog minder dan bij Simyo, gemiddeld 9.50 voor 10Gb en onbeperkt bellen.

Reputatie 3
Badge +2

Is een mogelijkheid om aan de inflatie te ontsnappen, jaar contract afsluiten na 1juli, en dit jaarlijks doen, ik ben over naar Youfone voor een jaar, betaal ik nog minder dan bij Simyo, gemiddeld 9.50 voor 10Gb en onbeperkt bellen.

Dan heeft Youfone wel inflatie doorgevoerd voor nieuwe klanten. 10GB en onbeperkt bellen heb je niet meer voor 9,50. 

Reputatie 7
Badge +6

Tot op heden nog geen reactie van simyo!

Reputatie 7
Badge +6

Hoi @RobbyTown, @Kaas Berrie, @Ron H en @Doornekamp33,

Bedankt voor jullie bericht. Mijn excuses voor de late reactie!

Ik snap dat het misschien gek overkomt dat nieuwe abonnementen geen inflatiecorrectie toegepast krijgen. Bijna al onze concurrenten (ook voordeelspelers) passen inflatiecorrectie toe. Dat doen ze alleen voor klanten die langer dan 3 maanden klant zijn. Daarmee kunnen ze de prijzen voor nieuwe klanten lager houden. Daarin gaan we nu mee om de concurrentie aan te kunnen blijven gaan.

Groetjes,
Roeqajja

Reputatie 7
Badge +9

Daarmee kunnen ze de prijzen voor nieuwe klanten lager houden. Daarin gaan we nu mee om de concurrentie aan te kunnen blijven gaan.

Duidelijk. Ik betaal voor nieuwe klanten en Simyo wenst dus graag dat zijn gehele klantenbestand elke 3 maanden tot elke 2 jaar overstapt…

Jammer! Er was in het verleden een tijd dat Simyo meer deed om juist klanten te behouden (met bijvoorbeeld de vroegere verlengbundels!) Dat zou immers goedkoper zijn om klanten te behouden, dan om groot te moeten adverteren om nieuwe klanten binnen te halen.

Reputatie 7
Badge +6

de sloken waarom duur doen verdient dan nog wel een extra toevoeging, dit kunnen we bewerkstelligen  door  onze  vaste trouwe klanten meer te laten betalen🫢

Reputatie 3
Badge +2

Duidelijk. Om aan de inflatie te ontsnappen ergens aug/sept voor 1 jaar simyo afsluiten.

Reputatie 4
Badge +2

Hoi @RobbyTown@Kaas Berrie@Ron H en @Doornekamp33,

Bedankt voor jullie bericht. Mijn excuses voor de late reactie!

<knip>

Daarmee kunnen ze de prijzen voor nieuwe klanten lager houden. Daarin gaan we nu mee om de concurrentie aan te kunnen blijven gaan.

Groetjes,
Roeqajja

Ter afsluiting wat mij betreft; dit beleid verschilt weinig dan dat van de internetproviders. Bij deze lieden gaat voor de vaste klanten de abonnementskosten ook jaarlijks omhoog en krijgen nieuwe klanten flinke kortingen of prijzige cadeaus. Hier kán iedereen van ‘profiteren’ door regelmatig (binnen de daarvoor geldende regels) van provider te wisselen. Maar …… wat een gedoe en de kosten daarvan zijn uiteindelijk voor ons allemaal, immers al dat ‘gewissel’ kost veel tijd dus ook veel geld. En wat te denken van de (nog prima) apparatuur dat bij het wisselen van provider vervangen wordt en vaak onnodig in het recycle-circuit terecht komt. Dit zijn praktijken die we ons zo langzamerhand niet meer kunnen permitteren.  

Hg. Kaas Berrie 

Is een mogelijkheid om aan de inflatie te ontsnappen, jaar contract afsluiten na 1juli, en dit jaarlijks doen, ik ben over naar Youfone voor een jaar, betaal ik nog minder dan bij Simyo, gemiddeld 9.50 voor 10Gb en onbeperkt bellen.

Dan heeft Youfone wel inflatie doorgevoerd voor nieuwe klanten. 10GB en onbeperkt bellen heb je niet meer voor 9,50. 

Kan nog effe reageren, inderdaad kost dit abonnement bij Youfone 11 euro per maand, eerste 6 maanden krijg ik 3 euro korting dus gemiddeld word dit zoals ik schreef 9.50 per maand.

Nieuwe klanten betalen geen inflatie, net als bij alle andere providers waardoor het woord inflatie een wrange smaak krijgt, wel inflatie voor klanten die er al zitten en minder kosten dan een nieuwe klant ivm aansluiten, systemen inregelen, simkaart opsturen, maar die zijn vaak goedkoper uit en veel providers rekenen ook nog eens zo rond oktober geen aansluitkosten en strooien met korting, dus de zittende klant mag extra afrekenen om de overstappende klant te betalen.

Kan ik als bestaande klant zonder het abbo opzeggen en gelijk weer een abbo nemen met bestaande telefoonnummer zodat ik vele malen minder betaalt voor een abbo.

Dus een bestaande klant wil graag een nieuwe klant worden met behoud van telnummer.

Hoe moet ik handelen?

Reputatie 7
Badge +9

Kan ik als bestaande klant zonder het abbo opzeggen en gelijk weer een abbo nemen met bestaande telefoonnummer zodat ik vele malen minder betaalt voor een abbo.

Dus een bestaande klant wil graag een nieuwe klant worden met behoud van telnummer.

Hoe moet ik handelen?

Je kunt bij Simyo simpelweg je abonnement verlengen. Door te verlengen ga je net als nieuwe Simyo klanten een nieuw contract aan. Daarbij krijg je dezelfde tarieven als nieuwe klanten. Uiteraard kan dat alleen als je contractvrij bent. Als je dat niet bent, kun je ook niet opzeggen, dus…

Via deze mijn Simyo link zou je moeten kunnen verlengen.

Reputatie 7
Badge +7

Hoi @Snaphetniet,

Bedankt voor je bericht. Ik zie dat je van @Groentjuh (bedankt voor je hulp!) al het juiste antwoord hebt gekregen.

Mocht je nog andere vragen hebben dan horen we het graag.

Groetjes,
Amy

Kan ik als bestaande klant zonder het abbo opzeggen en gelijk weer een abbo nemen met bestaande telefoonnummer zodat ik vele malen minder betaalt voor een abbo.

Dus een bestaande klant wil graag een nieuwe klant worden met behoud van telnummer.

Hoe moet ik handelen?

Je kunt bij Simyo simpelweg je abonnement verlengen. Door te verlengen ga je net als nieuwe Simyo klanten een nieuw contract aan. Daarbij krijg je dezelfde tarieven als nieuwe klanten. Uiteraard kan dat alleen als je contractvrij bent. Als je dat niet bent, kun je ook niet opzeggen, dus…

Via deze mijn Simyo link zou je moeten kunnen verlengen.

Staan zelfde bedragen als wat ik nu betaal.

 

Reputatie 7
Badge +9

Staan zelfde bedragen als wat ik nu betaal.

 

Er staat ook "Huidige bundels” boven, dus dat klopt. Probeer eens op "Verlengen met Sim Only” of "Verlengen met telefoon” te drukken. Daarna krijg je een scherm waar je nieuwe bundels (en toestellen) kunt kiezen.

Reageer