.

Beantwoord

Beltegoed meenemen naar volgende maand

  • 30 March 2014
  • 7 reacties
  • 1424 Bekeken

Waarom wordt mijn beltegoed niet meegenomen bij mijn abonnement?
Deze maand heb ik maar 1/3 verbruikt. Dus 2/3 wordt te niet gedaan, waar ik wel voor betaal.
icon

Beste antwoord door Scotsman 30 March 2014, 11:30

Bekijk originele reactie

7 reacties

Reputatie 7
Badge +9
Je bedoelt dat er aan het eind van de maand nog een deel van je bundel over is? Dat kan inderdaad niet meegenomen worden naar de volgende maand, daarom is het advies om zo goed mogelijk in te schatten welke bundel het beste bij je past. Als het blijkt dat je bel of internetbundel te groot of te klein is, dan kan je dat elke maand eenmalig aanpassen (naar boven of naar beneden). Als je dat voor de 25e doet dan gaat de wijziging op de 1e van de volgende maand in.
Dat is volgens mij wettelijk niet toegestaan.
Tja en aanpassen is een beetje lastig. Vaak zit ik net ietsje over de 200 Belminuten. Ik hou bijna altijd belminuten over.
Maar het gebeurt ook nog wel eens dat ik over mijn bundel ga. In het meest extreme geval dat mij is overkomen, voor mijn abo van 15 euro/mnd had ik een afrekening van ruim 100 euro. Ik betaal dus flink en goed.
Maar als ik vervolgens, zoals deze maand, nog niet eens 1/3 van mijn belminuten verbruikt heb (kheb nog 229 van de 300 over), dan wordt dat afgenomen.
Dit voelt als pure diefstal. En natuurlijk zijn daar de mooie woorden "dat staat in de overeenkomst". Maar dat is een antwoord om achter te schuilen en maakt het niet goed voor mij.
Tijd voor een andere provider voor mij, die hier wel flexibel in is. Want op deze manier is Simyo absoluut niet de goedkoopste (wat ze wel pretenderen), en geeft mij geen goed gevoel daar bovenop.
April wordt dus de laatste maand voor mij als klant.
Reputatie 7
Badge +9
Als je per maand een sterk wisselend bel- en internetverbruik hebt dan is Simyo wellicht niet de beste provider. Maar ik denk dat het gros van de Simyo klanten een vrij constant verbruik heeft, en dat ze dat van te voren goed kunnen inschatten en een passende bundel kiezen. Dat ongebruikte belminuten en MBs niet meegenomen kunnen worden naar de volgende maand is niet ongebruikelijk in de mobiele telecomwereld, ikzelf ga nooit over mijn limiet en de ongebruikte minuten en MBs ben ik dus aan het eind van elke maand gewoon kwijt. That's life!
Reputatie 7
Badge +9
Ik ben benieuwd naar welke provider je gaat. Er zijn niet zoveel providers waarbij je je bundels mee kan nemen naar de volgende maand.
Badge +6
Hoi Badeend, welkom op het forum van Simyo!

Aan de antwoorden van Scotmans heb ik zo verder niets toe te voegen, dankjewel daarvoor Scotsman! 🙂
Het blijven toch ratten streekjes ,als je gaat tanken zuigen ze toch ook niet eerst je rest benzine eruit?
Maakt mij toch een soort van triest ..... Helaas heeft VodaFone me (na een dikke 17 jaar klant) aan mijn taas met onterechte Roaming kosten, anders had ik nog steeds trouw gebleven aan die rooie rakkers (ook tuig v/d bovenste plank hoor  BdW haha) Ik had deze actie niet verwacht eigenlijk van zo een mooi bedrijf als Simyo ,ik leer het ook nooit hee ,ff TxTtjes doorlezen enzo... snik
Hoop wel dat er wat aan gedaan gaat worden! anders word het toch uiteindelijk weer wat anders vrees ik....
Badge +8
Hoi LarioQuartz,

Het is niet echt een actie, het is gewoon de vorm waarin onze abonnementen in elkaar zitten. Zeer goedkope bundels, die vervallen aan het einde van de maand, en waarbij je een vrij hoog buiten bundel tarief betaalt als je er overheen gaat. Die bundels kun je vooruit wijzigen, zodat je kunt inschatten wat je nodig hebt. En je kunt je verbruik bijhouden, om in de gaten te houden of je niet teveel verbruikt.
Dat zijn geen kleine lettertjes. Daarom ben ik het niet met je eens dat je dit een "streek" noemt.
Het is inderdaad wel handig om voor je iets aanschaft te kijken hoe het precies in elkaar zit. In de nabije toekomst zie ik het niet veranderen. Het kan natuurlijk heel goed zijn dat het niets voor je is. Daar ben je vrij in.

Groetjes, Charlene

Reageer