.

Beantwoord

Antwoord op een betaal SMS voor het goede doel

  • 25 October 2023
  • 4 reacties
  • 78 Bekeken

Reputatie 4
Badge +2

Ik verstuur regelmatig de oplossing van een puzzeltje naar een betaalde SMS dienst waarvan de opbrengst bijna altijd voor een goed doel bestemd is. Bij mijn vorige provider kreeg ik altijd een retour sms’je dat mijn oplossing binnen was gekomen en dat ik meedeed in de ‘prijzen tombola’. Sinds ik onderdak heb gevonden bij Simyo blijven deze ontvangstbevestigingen uit. Nu heb ik bij de veel gestelde vragen over SMS gelezen:

 “Bij Simyo is je simkaart geblokkeerd voor het ontvangen van betaalde sms-diensten. Dit is een dienst die we niet aanbieden. Je kunt wel een sms'je sturen naar een betaalde sms-dienst. Je ontvangt dan alleen geen antwoord terug van de dienst”. 

Mijn vraag is waarom deze blokkade niet door iedereen persoonlijk in ‘Mijn Simyo’ aan- dan wel uitgezet kan worden. Op deze wijze is iedereen haar/zijn eigen baas over deze blokkeer optie. 

icon

Beste antwoord door Roeqajja 26 October 2023, 15:47

Bekijk originele reactie

4 reacties

Reputatie 7
Badge +9

Ik gok dat het iets in de volgende strekking is:

Zulke SMS-diensten waren en zijn nog steeds niet de meest betrouwbare diensten. Tuurlijk is die ene dienst, die jij wenst te gebruiken, waarschijnlijk prima, maar dat zijn ze niet allemaal.

Sommige van die diensten zijn moeilijk om af te komen en kosten veel per periode. Die kosten moeten dan weer gefactureerd worden door Simyo en dan krijgt Simyo de boze klant, die het niet eens is met die kosten. Dat levert Simyo meer problemen op, dan het ze waard is.

Bij prepaid kun je overigens het wel aan laten zetten. Daar kun je immers maximaal je beltegoed ermee opmaken en daarna houd het op.

Reputatie 4
Badge +2

Ik gok dat het iets in de volgende strekking is:

Zulke SMS-diensten waren en zijn nog steeds niet de meest betrouwbare diensten. Tuurlijk is die ene dienst, die jij wenst te gebruiken waarschijnlijk prima, maar dat zijn ze niet allemaal.

Sommige van die diensten zijn moeilijk om af te komen en kosten veel per periode. Die kosten moeten dan weer gefactureerd worden door Simyo en dan krijgt Simyo de boze klant, die het niet eens is met die kosten. Dat levert Simyo meer problemen op, dan het ze waard is.

Bij prepaid kun je overigens het wel aan laten zetten. Daar kun je immers maximaal je beltegoed ermee opmaken en daarna houd het op.

Begrijpelijk @Groentjuh , echter, als Simyo de keuze bij de abonnee zelf laat dan is het ook haar/zijn verantwoordelijkheid en kan men nooit ‘mekkeren’ als hier hoge kosten door ontstaan. Voor het sms’en van de oplossing van een puzzeltje in b.v. in de Kampioen, Max magazine of de Plus zie ik dat gevaar absoluut niet. Mocht het je eventueel wel overkomen en je heb de optie, dan schakel de blokkade weer in. Ik zou daar graag zelf de ‘baas’ over zijn. 

Reputatie 7
Badge +6

Hi @Kaas Berrie,

Bedankt voor je bericht. Goed dat je hier contact over hebt opgenomen.

Wat @Groentjuh zegt klopt inderdaad helemaal (bedankt voor je hulp!). Ik kan het echter wel begrijpen dat je deze bevestiging graag zou willen hebben. Ik heb daarom het verzoek intern doorgegeven aan de desbetreffende afdeling. Wellicht dat deze optie er in de toekomst aan komt, maar dit kan ik niet beloven. :)

Groetjes,
Roeqajja

Reputatie 4
Badge +2

@Roeqajja , dank voor je terugmelding en het doorsturen van mijn vraag naar de ‘desbetreffende afdeling’. Ik hoop van harte dat deze mogelijkheid in de toekomst via “Mijn Simyo” wordt geboden. Denk maar zo dat ik niet de enige ben die deze Uit / Aan optie zal toejuichen.  

Reageer