Beantwoord: Waarom kan ik geen gebruik maken van 4G?

Tags:

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten SvGaalen heeft ontvangen van andere leden.

SvGaalen auteur
Startend Simyaan
Reacties: 2

17 februari 2017, 13:46

Ben in het bezit van een Iphone 7. Heb gisteren zojuist mijn abonnement aangepast met 4G. Toestel instellingen zijn ook naar 4G gezet. Echter heb ik helaas nog steeds geen 4G.
Gemarkeerd als antwoord

Hi SvanGaalen,

Welkom op het Simyo Forum!

Wat tof dat je de 4G-snelheid hebt ingeschakeld :D Dan wil je natuurlijk dat alles gewoon naar behoren werkt. Ik heb jouw aansluiting erbij gepakt en ik zie meteen staan dat je je 4G snelheid geactiveerd hebt. Ik heb deze optie voor jou een reset gegeven, waarmee alle instellingen vernieuwd worden. Wil jij je toestel een kwartier uitzetten en daarna weer aan doen?

Zoals JGeurts zei, is het ook heel belangrijk dat je 4G aan hebt staan op je toestel, onder Instellingen > Mobiel Netwerk > Opties mobiele data. Ik ben blij dat je dit al hebt gedaan :D

Wat Maikel zegt is ook mooi, omdat dat eigenlijk gewoon is wat mijn reset doet: de hele bliksemse boel opnieuw aanmelden. Dat hoef jij nu niet meer te doen, maar het is wel een uitstekende tip voor alle andere mensen die misschien met hetzelfde probleem kampen. Altijd handig om eerst even uit te proberen, tenminste!

Werkt het hierna nog steeds niet? Dan raad ik je aan om je APN instellingen (internetinstellingen van je telefoon) nog even na te gaan. Dat kun je doen met behulp van de Toestelhulp tool. Als je op deze pagina bent, dan kun je jouw toestel selecteren en vervolgens klikken op 'Internet'. Je krijgt dan handige, visuele instructies te zien.

Laat je me weten of je er zo uit komt?

@ JGeurs,en Maikel.twinnie: Dank voor de hulp! :)

Groetjes,
Jihane

Bekijk originele reactie
  • Je ziet hier hoeveel reputatiepunten jgeurts heeft ontvangen van andere leden.

    jgeurts
    Actief Simyaan
    Reacties: 44 Sim Only iOS
    IJsbreker

    IJsbreker

    Boomerang

    Boomerang

    Open boek

    Open boek

    17 februari 2017, 16:19

    Beste SvGaalen,

    Het kan zijn dat je je telefoon even 10 minuutjes uit moet zetten en daarna weer aan.

    Check ook even je netwerkinstellingen. Dit doe je door naar je instellingen te gaan --> mobiel netwerk --> opties mobiele data --> gesprekken en data --> 4G

    Dit kan een eventuele oplossing zijn.
  • Je ziet hier hoeveel reputatiepunten SvGaalen heeft ontvangen van andere leden.

    SvGaalen auteur
    Startend Simyaan
    Reacties: 2

    17 februari 2017, 19:09

    Netwerkinstellingen staan goed. Helaas heeft de 10 minuten uitzetten van de telefoon niet geholpen.
  • Je ziet hier hoeveel reputatiepunten maikel.twinnie heeft ontvangen van andere leden.

    maikel.twinnie
    Forum expert
    Reacties: 1244 Prepaid iOS
    Open boek

    Open boek

    Gewoon Slim

    Gewoon Slim

    IJsbreker

    IJsbreker

    Gewoon gezellig

    Gewoon gezellig

    Vlugge Japie

    Vlugge Japie

    Meedenker

    Meedenker

    Gangmaker

    Gangmaker

    iOS expert

    iOS expert

    Boomerang

    Boomerang

    Globe trotter

    Globe trotter

    Android expert

    Android expert

    18 februari 2017, 21:10

    Hee SvGaalen,

    Welkom op het Simyo Forum.

    Ik heb een vraagje aan je.
    Staat internet zowel op je mobiel als in Mijn Simyo aan?
    Dit kan je controleren op Mijn Simyo > Instellingen > Netwerk instellingen en dan het kopje internet.
    Staat deze uit? Zet deze dan aan en je mobiel even uit en aan en probeer het dan nog eens.
    Staat deze aan? Dan gaan we eens iets anders proberen.

    Zet het schuifje naar uit van Internet op je mobiel in Nederland. Zet je mobiel uit.
    Na plus minus 10 minuten zet je het schuifje van internet weer aan als je dat wilt en na 1 minuut vanaf actief maken van internet op je mobiel in Mijn Simyo zet je weer je prachtige iPhone aan van mijn lieveling's merk.
    Soms wil dit helpen!

    Wil je ons even laten weten of het geholpen heeft?

    Fijn weekend nog!
    Met vriendelijke groet, Maikel Een vrolijke forum gebruiker, die geen medewerker is, maar wel graag helpt.
  • Je ziet hier hoeveel reputatiepunten Jihane heeft ontvangen van andere leden.

    JihaneJihane antwoord
    Moderator
    Reacties: 2076 Sim Only iOS
    Open boek

    Open boek

    Gewoon Slim

    Gewoon Slim

    Globe trotter

    Globe trotter

    Android expert

    Android expert

    Meedenker

    Meedenker

    iOS expert

    iOS expert

    Gangmaker

    Gangmaker

    IJsbreker

    IJsbreker

    Gewoon gezellig

    Gewoon gezellig

    Boomerang

    Boomerang

    Vlugge Japie

    Vlugge Japie

    20 februari 2017, 10:53

    Hi SvanGaalen,

    Welkom op het Simyo Forum!

    Wat tof dat je de 4G-snelheid hebt ingeschakeld :D Dan wil je natuurlijk dat alles gewoon naar behoren werkt. Ik heb jouw aansluiting erbij gepakt en ik zie meteen staan dat je je 4G snelheid geactiveerd hebt. Ik heb deze optie voor jou een reset gegeven, waarmee alle instellingen vernieuwd worden. Wil jij je toestel een kwartier uitzetten en daarna weer aan doen?

    Zoals JGeurts zei, is het ook heel belangrijk dat je 4G aan hebt staan op je toestel, onder Instellingen > Mobiel Netwerk > Opties mobiele data. Ik ben blij dat je dit al hebt gedaan :D

    Wat Maikel zegt is ook mooi, omdat dat eigenlijk gewoon is wat mijn reset doet: de hele bliksemse boel opnieuw aanmelden. Dat hoef jij nu niet meer te doen, maar het is wel een uitstekende tip voor alle andere mensen die misschien met hetzelfde probleem kampen. Altijd handig om eerst even uit te proberen, tenminste!

    Werkt het hierna nog steeds niet? Dan raad ik je aan om je APN instellingen (internetinstellingen van je telefoon) nog even na te gaan. Dat kun je doen met behulp van de Toestelhulp tool. Als je op deze pagina bent, dan kun je jouw toestel selecteren en vervolgens klikken op 'Internet'. Je krijgt dan handige, visuele instructies te zien.

    Laat je me weten of je er zo uit komt?

    @ JGeurs,en Maikel.twinnie: Dank voor de hulp! :)

    Groetjes,
    Jihane
    Graag geen privéberichten, tenzij hierom gevraagd wordt! Bedankt!
  • Je ziet hier hoeveel reputatiepunten SvGaalen heeft ontvangen van andere leden.

    SvGaalen auteur
    Startend Simyaan
    Reacties: 2

    20 februari 2017, 13:29

    Yeah, heb nu 4G :-)
    Dank je wel!
  • Je ziet hier hoeveel reputatiepunten maikel.twinnie heeft ontvangen van andere leden.

    maikel.twinnie
    Forum expert
    Reacties: 1244 Prepaid iOS
    Open boek

    Open boek

    Gewoon Slim

    Gewoon Slim

    IJsbreker

    IJsbreker

    Gewoon gezellig

    Gewoon gezellig

    Vlugge Japie

    Vlugge Japie

    Meedenker

    Meedenker

    Gangmaker

    Gangmaker

    iOS expert

    iOS expert

    Boomerang

    Boomerang

    Globe trotter

    Globe trotter

    Android expert

    Android expert

    20 februari 2017, 13:30

    Graag gedaan SvGaalen.

    Fijne dag nog.

    P.S.
    Zien we je nog een keer terug op het forum?
    Met vriendelijke groet, Maikel Een vrolijke forum gebruiker, die geen medewerker is, maar wel graag helpt.
  • Je ziet hier hoeveel reputatiepunten Samantha heeft ontvangen van andere leden.

    SamanthaSamantha
    Moderator
    Reacties: 1193 Sim Only Android
    Open boek

    Open boek

    Gewoon Slim

    Gewoon Slim

    Globe trotter

    Globe trotter

    Meedenker

    Meedenker

    Android expert

    Android expert

    21 februari 2017, 14:22

    Hoi SvGaalen,

    Super! Wat fijn dat nu kunt internetten op 4G. Veel internetplezier!

    Groetjes,
    Samantha
    Graag alleen privéberichten sturen als hierom wordt gevraagd. Bedankt!

Reageer

Bezig met uploaden:
0%
bladeren
Als de URL correct is, zal hier een voorbeeld verschijnen. Grote afbeeldingen duren soms iets langer voordat deze geladen zijn.
  • :D
  • :?
  • :cool:
  • :S
  • :(
  • :@
  • :$
  • :8
  • :)
  • :P
  • ;)
bekijk mobiele versie