.

Beantwoord

Geen uitgaande email via 3G. Waarom lukt dat niet?

  • 23 October 2015
  • 33 reacties
  • 1802 Bekeken

Badge
Heb een Lumia 800 en kan geen emails verzenden via 3G. Via eigen/andermans Wifi wel. Uitgaande mailserver die ik heb ingesteld: smtp.kpnmail.nl:25:0. Verificatie vereist: aangevinkt, zelfde accountgegevens: aangevinkt, SSL in-/uit- : niet aangevinkt.
What am I missing?
icon

Beste antwoord door Ray 23 October 2015, 14:52

Bekijk originele reactie

33 reacties

Als het om hetzelfde email adres gaat dan ja..

Kan het niet laten :D

Laten we beginnen vanaf het begin. Verwijder eerst je oude, voorkom conflicten.

Badge
Nee, zijn andere e-mailadressen (qua inkomende server). Alleen uitgaand is dezelfde server.
Wat je ook kunt proberen is eerst de mailbox aanmaken met volledige instellingen voor je planet mail. Als dat lukt pas je de uitgaande server aan met die server naam van hotmail.
Badge
Deze instellingen pakt hij:
Inkomende server:
imap.kpnmail.nl
SSL niet aanvinken
Poort 143
Gebruikersnaam: KPN e-mailadres invullen
Wachtwoord: KPN wachtwoord invullen

Uitgaande server:
mail.kpnmail.nl
Poort 25
Gebruikersnaam: geen gegevens invullen
Wachtwoord: geen gegevens invullen

Maar zonder Wifi verbinding komen mn uitgaande berichten wederom in de conceptenmap terecht. Als ik de uitgaande server vervang door de outlook.com (hotmail) servernaam blijft hij om bevestiging van dat account vragen als ik een mailo wil wegsturen. Als ik het invul, vraagt hij het 5 sec weer.. Ik heb nog wat andere instellingen geprobeerd (zie http://forum.kpn.com/t5/E-mail/email-versturen-met-planet-nl-werkt-niet/td-p/347378) maar die blijven OF hangen in de synchronisatie OF houden hetzelfde probleem. Misschien maar mee leren leven..? Pff..
Ik denk echt dat het aan jouw versie van WM ligt.. Ik ben zelf out of opties.. Ik heb WM 10 en daar werkt het perfect..

Edit: Je moet wel bij uitgaand ook je gebruikersnaam en ww invullen..

En altijd je toestel opnieuw opstarten na het aanmaken van een mail account
Reputatie 7
Badge +10
En weer nieuwe tips van Raytje! Super fijn 🙂 Laat je het weer weten Guusiootje?

Groetjes,
Angela
Vraag me af of het alsnog gelukt is.
Reputatie 7
Badge +10
Ik ben ook erg nieuwsgierig! Wie weet horen we nog wat Guusiootje 🙂

Reageer