Skip to main content

.

Beantwoord

Hoe zet je in het buitenland aan in de app als je al in het buitenland bent?

  • 15 april 2024
  • 9 reacties
  • 107 Bekeken

Kan ik terwijl ik al in het buitenland ben in de app via WiFi “bellen en internet in het buitenland” aanzetten?

Mijn Simyo abo met esim werkt niet in het buitenland (binnen EU). Roaming staat aan maar in de app stond bellen en internet in het buitenland per ongeluk uit. Dat heb ik via WiFi aan kunnen zetten maar mijn telefoon maakt nog steeds geen verbinding. Ook niet na een nacht uitstaan. 
De tweede esim van simyo in dezelfde telefoon doet het wel goed, maar daar stond het altijd al aan in de app.

ik hoop dat ik het ook werkend kan krijgen op de eerste esim want dat nummer is voor mij belangrijk en ik blijf drie maanden in het buitenland. 

Beste antwoord door Seren

Hoi @ArnoutEsser,

Bedankt voor je bericht. 

ArnoutEsser schreef:

Kan ik terwijl ik al in het buitenland ben in de app via WiFi “bellen en internet in het buitenland” aanzetten?

Ja dit is in principe gewoon mogelijk. 

ArnoutEsser schreef:

Mijn Simyo abo met esim werkt niet in het buitenland (binnen EU). Roaming staat aan maar in de app stond bellen en internet in het buitenland per ongeluk uit. Dat heb ik via WiFi aan kunnen zetten maar mijn telefoon maakt nog steeds geen verbinding. Ook niet na een nacht uitstaan. 
De tweede esim van simyo in dezelfde telefoon doet het wel goed, maar daar stond het altijd al aan in de app.

Ik zie inderdaad op jouw aansluiting dat beide opties aanstaan. Vervelend dat je toch geen internet hebt! Kun je de stappen op deze twee pagina's volgenMobiel internet in het buitenland instellen en Handmatig mobiel internet instellen? Hierna zou alles weer moeten werken. Mocht dit niet het geval zijn laat het mij dan vooral even weten. Dan kijken we samen verder naar een oplossing. 

Groetjes,
Seren

Bekijk originele reactie
Dit topic is gesloten. Je kunt geen reactie achterlaten.

9 reacties

Seren
Community manager
Forum|alt.badge.img+7
  • Community manager
  • 1707 reacties
  • antwoord
  • 15 april 2024

Hoi @ArnoutEsser,

Bedankt voor je bericht. 

ArnoutEsser schreef:

Kan ik terwijl ik al in het buitenland ben in de app via WiFi “bellen en internet in het buitenland” aanzetten?

Ja dit is in principe gewoon mogelijk. 

ArnoutEsser schreef:

Mijn Simyo abo met esim werkt niet in het buitenland (binnen EU). Roaming staat aan maar in de app stond bellen en internet in het buitenland per ongeluk uit. Dat heb ik via WiFi aan kunnen zetten maar mijn telefoon maakt nog steeds geen verbinding. Ook niet na een nacht uitstaan. 
De tweede esim van simyo in dezelfde telefoon doet het wel goed, maar daar stond het altijd al aan in de app.

Ik zie inderdaad op jouw aansluiting dat beide opties aanstaan. Vervelend dat je toch geen internet hebt! Kun je de stappen op deze twee pagina's volgenMobiel internet in het buitenland instellen en Handmatig mobiel internet instellen? Hierna zou alles weer moeten werken. Mocht dit niet het geval zijn laat het mij dan vooral even weten. Dan kijken we samen verder naar een oplossing. 

Groetjes,
Seren


  • auteur
  • Beginner
  • 4 reacties
  • 15 april 2024

Ha Seren,

Dank voor je snelle reactie. Ik heb de instructies op de beide pagina’s die je aangaf opgevolgd. Het hielp niet. 
Feitelijk is alleen het vernieuwen van de APN-gegevens nieuw. De kruistest kan ik niet uitvoeren. Het is een esim. 

Het gaat om een iPhone SE 3 met iOS 17.4.1 (de nieuwste). Dataroaming staat aan. Alle apps hebben hun laatste update. 
Ik hoor graag weer van je!

Groet,

Arnout


 

 


Ron H
Forum|alt.badge.img+6
  • Know-it-all
  • 1276 reacties
  • 15 april 2024

Werkte dit in Nederland wel met tweemaal de esim?


  • auteur
  • Beginner
  • 4 reacties
  • 15 april 2024
Ron H schreef:

Werkte dit in Nederland wel met tweemaal de esim?

Jazeker. Mijn telefoon kan twee esims actief hebben en nog meer esims geïnstalleerd maar niet actief. 


Seren
Community manager
Forum|alt.badge.img+7
  • Community manager
  • 1707 reacties
  • 16 april 2024
ArnoutEsser schreef:

Ha Seren,

Dank voor je snelle reactie. Ik heb de instructies op de beide pagina’s die je aangaf opgevolgd. Het hielp niet. 
Feitelijk is alleen het vernieuwen van de APN-gegevens nieuw. De kruistest kan ik niet uitvoeren. Het is een esim. 

Het gaat om een iPhone SE 3 met iOS 17.4.1 (de nieuwste). Dataroaming staat aan. Alle apps hebben hun laatste update. 
Ik hoor graag weer van je!

Groet,

Arnout

Oké, wat vervelend dat het nog steeds niet werkt. Krijg je een bepaalde (fout)melding als je handmatig een netwerk selecteert? Zo ja, zou je hier dan een screenshot van kunnen posten? Ik heb voor nu even een reset uitgevoerd op jouw simkaart. Zou je jouw telefoon 15 minuten kunnen uitzetten? Hopelijk werkt het hierna weer. Mocht dit niet het geval zijn, zal ik contact opnemen met onze Netwerk Specialist. 


  • auteur
  • Beginner
  • 4 reacties
  • 16 april 2024

Hi Seren,

Dank voor je reactie. Het heeft nog niet geholpen. 
Telefoon 20 minuten uit gehad. Geen verbetering. Het duurt vrij lang voordat ik handmatig een provider kan kiezen maar dat lukt wel, zonder foutmeldingen.  Maar ook zonder resultaat. 
Ik zie uit naar nieuwe informatie van jullie. 
Groet,

Arnout


Seren
Community manager
Forum|alt.badge.img+7
  • Community manager
  • 1707 reacties
  • 16 april 2024
ArnoutEsser schreef:

Hi Seren,

Dank voor je reactie. Het heeft nog niet geholpen. 
Telefoon 20 minuten uit gehad. Geen verbetering. Het duurt vrij lang voordat ik handmatig een provider kan kiezen maar dat lukt wel, zonder foutmeldingen.  Maar ook zonder resultaat. 
Ik zie uit naar nieuwe informatie van jullie. 
Groet,

Arnout

Ik heb zojuist contact gehad met onze Netwerk Specalist en hij heeft meegekeken op jouw aansluiting en op het netwerk. Hij ziet geen blokkades op het netwerk. Hij vermoed dus dat één van de eSIM instellingen niet goed is waardoor je niet kunt verbinden met het netwerk. Welke aansluiting heb je als primair ingesteld?

Ook geeft hij aan dat je op dit moment bent verbonden met Iliad, maar het voorkeur netwerk in Italië is WIND Telecom (hierna Vodafone). Het ligt dus niet aan instellingen in onze systemen of aan het netwerk. Waarschijnlijk ligt het dus aan de dubbele eSIM. Kun je de instellingen nogmaals nalopen en verbinding maken met WIND Telecom?


  • auteur
  • Beginner
  • 4 reacties
  • 16 april 2024

Het werkt nu, wellicht omdat mijn tweede esim als standaard verbinding stond ingesteld. Dat doet de iPhone blijkbaar zelf als dat de enige werkende verbinding is. 
Veel dank in je vasthoudendheid in het zoeken naar oplossingen. 
Groet,

Arnout


Seren
Community manager
Forum|alt.badge.img+7
  • Community manager
  • 1707 reacties
  • 16 april 2024
ArnoutEsser schreef:

Het werkt nu, wellicht omdat mijn tweede esim als standaard verbinding stond ingesteld. Dat doet de iPhone blijkbaar zelf als dat de enige werkende verbinding is. 
Veel dank in je vasthoudendheid in het zoeken naar oplossingen. 
Groet,

Arnout

Super fijn om te horen dat het werkt! Ik wens je in ieder geval nog een hele fijne vakantie toe ☀