Hi Koen,
Welkom op het Simyo Forum! Het 2e topic wat je hebt gemaakt heb ik even verwijderd aangezien er precies dezelfde informatie in staat. Ik zal je onder dit topic verder helpen.
Het is natuurlijk enorm balen dat er zo veel kosten zijn gemaakt zonder dat je dat zelf doorhad. Ik heb op jouw aansluiting gekeken en ik zie dat de sms'jes wel zijn zijn verzonden. De sms'jes heb je gehad om:
17-08-2021, 20:32:45 | Sms |
17-08-2021, 22:35:42 | Sms |
De eerste sms is de volgende melding geweest:
Let op! Je maakt nu gebruik van een satellietverbinding.. Je belt voor 458 cent p/min, 51 cent p/sms en 500 cent p/MB. Gebeld worden kost 254 cent p/min. Sms ontvangen is gratis. Geen verbinding? Check je instellingen op Mijn Simyo of de app onder Bellen en Internetten en start je toestel opnieuw op.Tariefinfo? Bel +31612001330 of check http://bit.ly/SimyoRoaming. Geen tariefberichten meer ontvangen bij de grens? Sms INFO UIT naar 1330. Groet, Simyo
En de 2e sms is nog een waarschuwing:
Let op! Je hebt € 48,40 aan kosten voor internet in het buitenland gemaakt. Bij € 60,50 wordt je internet geblokkeerd. Wil je blijven internetten? Sms JA naar 1330. Tip: gebruik WiFi om hoge kosten te voorkomen. Groet, Simyo
Al het verbruik via de satelliet is na 20:32 geweest, dit kun je uiteindelijk ook terugvinden in de specificaties van de factuur. De kosten van € 60,50 voor internetkosten heb je niet gehaald, maar hierna zijn de kosten nog verder opgelopen omdat je een lang telefoongesprek hebt gevoerd. Daarom is uiteindelijk de aansluiting geblokkeerd omdat de kosten hoger zijn opgelopen. Omdat de kosten voor een satellietverbinding veel geld kost, zou ik je altijd aanraden de vliegtuigstand te gebruiken op een dergelijke reis. Wij kunnen je namelijk niet tegemoet komen in deze kosten.
Mocht je hier nog vragen over hebben, laat het gerust weten.
Groetjes,
Tessanne