Skip to main content

.

Beantwoord

097-simkaart bij Simyo?

Ik heb een 06-sim in een router gestopt tbv dataverkeer, maar ik kan de router niet vinden. Er is weliswaar en IP toegewezen, maar het adres is niet te vinden van buitenaf. Op dit forum heb ik geleerd dat ik een 097 sim dien te hebben. Prima. Maar op de Simyo kan ik er nog niks over vinden. Kennelijk wordt dit nog niet aangeboden? KNP geeft wel informatie over de notie 097, maar hoe je een 097-data-sim besteld daar kom ik niet achter. Maar wellicht heeft iemand nog een beter idee :-)

(Om de vraag enige context te geven zal even uitleggen wat ik wil bereiken. Ik doe vleermuisonderzoek en wil het gedrag van de dieren onderzoeken in een oud gebouw zonder Wifi, laat staan een bedrade aansluiting. Idee: ik zou de bekabelde camera aan PoE-poort van een router kunnen hangen en dit alles benaderen via het 4G data netwerk, natuurlijk om te kijken of de camera wat gezien heeft.)

Beste antwoord door JanD

Beste ​@Pipistrellus een 097-nummer biedt Simyo (nog) niet aan en een 06-nummer mag ook niet in een mifi-router gebruikt worden.

Onderstaand een link naar KPN om een zogenaamde datasim met een 097-nummer te bestellen.

Kun je ook in een lokale KPN-winkel kopen en krijg je de sim meteen mee.

Als je ook een thuis-abo hebt bij KPN, wordt je databundel verdubbeld.

https://www.kpn.com/shop/mobiel/mobiel-internet

Succes

Bekijk originele reactie

4 reacties

JanD
  • Consultant
  • 800 reacties
  • antwoord
  • 15 maart 2025

Beste ​@Pipistrellus een 097-nummer biedt Simyo (nog) niet aan en een 06-nummer mag ook niet in een mifi-router gebruikt worden.

Onderstaand een link naar KPN om een zogenaamde datasim met een 097-nummer te bestellen.

Kun je ook in een lokale KPN-winkel kopen en krijg je de sim meteen mee.

Als je ook een thuis-abo hebt bij KPN, wordt je databundel verdubbeld.

https://www.kpn.com/shop/mobiel/mobiel-internet

Succes

• auteur
  • Helper
  • 1 reactie
  • 15 maart 2025

Beste JanD,

Bedankt voor je concrete antwoord. Case closed.

Bas

JanD
  • Consultant
  • 800 reacties
  • 15 maart 2025

Graag gedaan ​@Pipistrellus 

Seren
Community manager
Forum|alt.badge.img+7
  • Community manager
  • 1742 reacties
  • 17 maart 2025

Hoi ​@Pipistrellus,

Bedankt voor je bericht. Ik zie dat je inmiddels geïnformeerd en geholpen bent door ​@JanD! Mocht je nog andere vragen hoor ik dat graag. En uiteraard heel erg bedankt voor je hulp ​@JanD! :)

Groetjes,
Seren

Reageer