Ik heb vingerafdrukherkenning uitgeschakeld (werkte vaak niet goed). Nu kan ik mijn telefoon niet meer gebruiken. Met mijn pincode ontgrendel ik de simkaart op mijn scherm en daarna kan ik er niets mee. Ik krijg dan een scherm met mijn foto met het rekenschermpje met het delete kruisje
Opnieuw opgestart, simkaart verwijderd en weer terug gedaan maar ik kan mijn telefoon niet meer gebruiken. Ik kan wel gebeld worden, maar ik kan zelf dus ook niet bellen, mailen, whatsappen enzovoort.
Kan dus ook niet naar instellingen gaan
Beantwoord
Ik kan m'n telefoon niet meer ontgrendelen na ongedaan maken vingerafdrukherkenning. Hoe los ik dat op?
Beste antwoord door Groentjuh
Het toestel vraagt daar niet om de pincode van de simkaart, maar naar de ontgrendelpin van het toestel.
Die code heb je zelf ingesteld voor het instellen van je vingerafdrukken.
Daar kun je soms met behulp van je google account omheen. Vaak als je die code meerdere malen (stuk of 5 tot 10 keer) verkeerd invoert krijg je een optie pin vergeten of iets dergelijks. Als die verschijnt moet je waarschijnlijk met je google account inloggen en dan kun je toch weer in je mobiel. Sommige toestellen hebben deze optie, maar sommige toestellen hebben deze optie ook niet. In dat geval is een nog maar één optie.
Een andere (en soms enige) optie is het toestel weer instellen op fabrieksinstellingen. Je bent dan wel al je data, foto's, whatsappjes kwijt. Maar dat kun je doen door de instructies in dit filmpje te volgen. Dat is beter dan het toestel tegen de muur gooien, dan is je data weg omdat het toestel kapot is. Op deze manier kun je je toestel weer gebruiken!
Bekijk originele reactieDie code heb je zelf ingesteld voor het instellen van je vingerafdrukken.
Daar kun je soms met behulp van je google account omheen. Vaak als je die code meerdere malen (stuk of 5 tot 10 keer) verkeerd invoert krijg je een optie pin vergeten of iets dergelijks. Als die verschijnt moet je waarschijnlijk met je google account inloggen en dan kun je toch weer in je mobiel. Sommige toestellen hebben deze optie, maar sommige toestellen hebben deze optie ook niet. In dat geval is een nog maar één optie.
Een andere (en soms enige) optie is het toestel weer instellen op fabrieksinstellingen. Je bent dan wel al je data, foto's, whatsappjes kwijt. Maar dat kun je doen door de instructies in dit filmpje te volgen. Dat is beter dan het toestel tegen de muur gooien, dan is je data weg omdat het toestel kapot is. Op deze manier kun je je toestel weer gebruiken!
Reageer
Meld je aan
Heb je al een account? Inloggen
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.