Goedenavond,
Ik heb via Marktplaats een toestel gekocht met de veronderstelling dat deze simlock vrij zou zijn - de verkoper had ditzelfde idee (maar dit niet zelf getest). Nu heb ik via Simyo een prepaid SIM, die dus niet met het toestel werkt.
Ik heb reeds contact gehad met een paar 'zaakjes' in de buurt. ZIj gaven echter aan dat het een ouder toestel is en het daarom niet (meer) mogelijk is of vrij duur zal zijn (50E).
Nou heb ik gelezen dat de 'oude' provider dit bij oudere toestellen na bepaalde tijd gratis doet en een unlockcode kan afgeven na controle van het IMEI. Nu weten zowel ik als de verkoper niet welke provider eigenlijk bij het toestel hoort, dus heb ik geen idee welke provider ik hierover kan benaderen. Is er een manier om de huidige provider te achterhalen? Of heeft iemand een andere suggestie het toestel simlockvrij te maken? Voor een niet al te hoge prijs uiteraard.
Toestel is een Samsung Galaxy Young 2 (SM-G130HN)
Beantwoord
Tweedehands toestel niet simlock vrij. Wat kan ik doen?
Beste antwoord door Thomas
Hi Bruce1984,
Welkom op het Simyo Forum! 😃
Altijd leuk een nieuw tweedehandsje! Dan moet je hem wel kunnen gebruiken natuurlijk. Ik heb weinig aan te vullen op de reacties van Ray en Ron H. Wat je nog kunt doen is het doosje waar de telefoon doorspitten, als je dat erbij hebt gehad tenminste. Ook staat er soms info over de provider op de telefoon zelf, het batterijklepje of de oplader. Zodra je dat weet kun je inderdaad een 'unlockcode' opvragen bij die provider. Lukt dat niet, dan raad ik je ook aan om je geld terug te vragen, je hebt immers niet gekregen waar je voor betaald hebt.
Hou je ons op de hoogte?
Goeie tips weer Ray en Ron H, bedankt! :)
Groetjes,
Thomas
Bekijk originele reactieWelkom op het Simyo Forum! 😃
Altijd leuk een nieuw tweedehandsje! Dan moet je hem wel kunnen gebruiken natuurlijk. Ik heb weinig aan te vullen op de reacties van Ray en Ron H. Wat je nog kunt doen is het doosje waar de telefoon doorspitten, als je dat erbij hebt gehad tenminste. Ook staat er soms info over de provider op de telefoon zelf, het batterijklepje of de oplader. Zodra je dat weet kun je inderdaad een 'unlockcode' opvragen bij die provider. Lukt dat niet, dan raad ik je ook aan om je geld terug te vragen, je hebt immers niet gekregen waar je voor betaald hebt.
Hou je ons op de hoogte?
Goeie tips weer Ray en Ron H, bedankt! :)
Groetjes,
Thomas
Reageer
Meld je aan
Heb je al een account? Inloggen
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.