Beantwoord
Kan niet bellen na het simlock vrij maken van mijn toestel
Dag, op 26-11-2013 kocht ik een prepaid beltegoed en kreeg toen van Simyo zoals gebruikelijk, via de mail pin- en pukcode en 3 dagen later per post de simkaart in huis. Die kaart stak ik vanavond in de telefoon en hij vroeg me om de pincode. Ik toetste de pincode in en daar verscheen de tekstregel "alleen noodoproepen" . Ik kan dus niet met het toestel bellen. Volgens de brief bij de simkaart hoefde ik slechts de kaart te plaatsen, de pincode in te toetsen klaar is kees. Dat blijkt dus niet te kloppen, ik kan niet bellen.
Vraag1: moet ik mijn simkaart nog apart activeren op www.simyo/activeren ? Als ik daarop kijk dan word me gevraagd om in te loggen op Mijn Simyo (wat ik deed). Vervolgens moest ik naar " Mijn instellingen & simkaart" wat ik ook netjes deed en daar zou ik dan mijn simkaartnummer moeten invullen in een invulvenster. Maar daar is geen invulvenster. Dus ook hier geen soelaas.
Als achtergrondinfo: in 2007 kocht ik een prepaidtegoed bij T-mobile. Ik kreeg daarbij ook een telefoon nl. de Nokia 1600. Ik leerde vanavond via internet dat dat toestel door T-mobile kan zijn voorzien van een simlock. Die simkaartblokkade is een probleem: een gelocked toestel accepteert geen simkaart van een andere provider dan de huisprovider (=T-mobile). Ik heb dus vanavond de telefoon volgens voorschrift ge-unlocked. Dat ging goed zo te zien, want het telefoonscherm meldde "Phone unlocked". Toen deed ik weer de (Simyo) simkaart in de telefoon maar er was geen verbetering. Ik haalde de kaart eruit en deed nogmaals de unlock-procedure. Ditmaal verscheen de melding "Phone was not restricted" dus het unlocken was reeds goed gegaan.
Kortom ik weet niet waar het probleem vandaan komt. Wie iemand een goede tip? ik zou de hulp waarderen. Folkert.
Vraag1: moet ik mijn simkaart nog apart activeren op www.simyo/activeren ? Als ik daarop kijk dan word me gevraagd om in te loggen op Mijn Simyo (wat ik deed). Vervolgens moest ik naar " Mijn instellingen & simkaart" wat ik ook netjes deed en daar zou ik dan mijn simkaartnummer moeten invullen in een invulvenster. Maar daar is geen invulvenster. Dus ook hier geen soelaas.
Als achtergrondinfo: in 2007 kocht ik een prepaidtegoed bij T-mobile. Ik kreeg daarbij ook een telefoon nl. de Nokia 1600. Ik leerde vanavond via internet dat dat toestel door T-mobile kan zijn voorzien van een simlock. Die simkaartblokkade is een probleem: een gelocked toestel accepteert geen simkaart van een andere provider dan de huisprovider (=T-mobile). Ik heb dus vanavond de telefoon volgens voorschrift ge-unlocked. Dat ging goed zo te zien, want het telefoonscherm meldde "Phone unlocked". Toen deed ik weer de (Simyo) simkaart in de telefoon maar er was geen verbetering. Ik haalde de kaart eruit en deed nogmaals de unlock-procedure. Ditmaal verscheen de melding "Phone was not restricted" dus het unlocken was reeds goed gegaan.
Kortom ik weet niet waar het probleem vandaan komt. Wie iemand een goede tip? ik zou de hulp waarderen. Folkert.
Beste antwoord door Natascha
folk;54663 schreef:
Dag, op 26-11-2013 kocht ik een prepaid beltegoed en kreeg toen van Simyo zoals gebruikelijk, via de mail pin- en pukcode en 3 dagen later per post de simkaart in huis. Die kaart stak ik vanavond in de telefoon en hij vroeg me om de pincode. Ik toetste de pincode in en daar verscheen de tekstregel "alleen noodoproepen" . Ik kan dus niet met het toestel bellen. Volgens de brief bij de simkaart hoefde ik slechts de kaart te plaatsen, de pincode in te toetsen klaar is kees. Dat blijkt dus niet te kloppen, ik kan niet bellen.
Vraag1: moet ik mijn simkaart nog apart activeren op www.simyo/activeren ? Als ik daarop kijk dan word me gevraagd om in te loggen op Mijn Simyo (wat ik deed). Vervolgens moest ik naar " Mijn instellingen & simkaart" wat ik ook netjes deed en daar zou ik dan mijn simkaartnummer moeten invullen in een invulvenster. Maar daar is geen invulvenster. Dus ook hier geen soelaas.
Als achtergrondinfo: in 2007 kocht ik een prepaidtegoed bij T-mobile. Ik kreeg daarbij ook een telefoon nl. de Nokia 1600. Ik leerde vanavond via internet dat dat toestel door T-mobile kan zijn voorzien van een simlock. Die simkaartblokkade is een probleem: een gelocked toestel accepteert geen simkaart van een andere provider dan de huisprovider (=T-mobile). Ik heb dus vanavond de telefoon volgens voorschrift ge-unlocked. Dat ging goed zo te zien, want het telefoonscherm meldde "Phone unlocked". Toen deed ik weer de (Simyo) simkaart in de telefoon maar er was geen verbetering. Ik haalde de kaart eruit en deed nogmaals de unlock-procedure. Ditmaal verscheen de melding "Phone was not restricted" dus het unlocken was reeds goed gegaan.
Kortom ik weet niet waar het probleem vandaan komt. Wie iemand een goede tip? ik zou de hulp waarderen. Folkert.
Vraag1: moet ik mijn simkaart nog apart activeren op www.simyo/activeren ? Als ik daarop kijk dan word me gevraagd om in te loggen op Mijn Simyo (wat ik deed). Vervolgens moest ik naar " Mijn instellingen & simkaart" wat ik ook netjes deed en daar zou ik dan mijn simkaartnummer moeten invullen in een invulvenster. Maar daar is geen invulvenster. Dus ook hier geen soelaas.
Als achtergrondinfo: in 2007 kocht ik een prepaidtegoed bij T-mobile. Ik kreeg daarbij ook een telefoon nl. de Nokia 1600. Ik leerde vanavond via internet dat dat toestel door T-mobile kan zijn voorzien van een simlock. Die simkaartblokkade is een probleem: een gelocked toestel accepteert geen simkaart van een andere provider dan de huisprovider (=T-mobile). Ik heb dus vanavond de telefoon volgens voorschrift ge-unlocked. Dat ging goed zo te zien, want het telefoonscherm meldde "Phone unlocked". Toen deed ik weer de (Simyo) simkaart in de telefoon maar er was geen verbetering. Ik haalde de kaart eruit en deed nogmaals de unlock-procedure. Ditmaal verscheen de melding "Phone was not restricted" dus het unlocken was reeds goed gegaan.
Kortom ik weet niet waar het probleem vandaan komt. Wie iemand een goede tip? ik zou de hulp waarderen. Folkert.
Hoi Folk,
Welkom op het forum!
Ik heb het vermoeden net als Martijn® dat het simlock vrij maken niet helemaal is gelukt. De simkaart van Simyo werkt in een simlock vrij toestel. Je hebt een prepaid simkaart bestelt en die hoeft niet geactiveerd te worden. De simkaart is actief bij ontvangst. Ik raad je aan met de code die je hebt gekregen naar een winkel van T-mobile te gaan zodat de medewerkers je kunnen helpen. Kan je laten weten of het gelukt is om je toestel simlock vrij te maken?
@ Martijn® bedankt voor het meedenken.
Reageer
Meld je aan
Heb je al een account? Inloggen
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.