Skip to main content

.

Beantwoord

Internet htc desire werkt niet

  • 8 september 2013
  • 31 reacties
  • 15049 Bekeken

Forum|alt.badge.img
  • Startend Simyaan
  • 11 reacties
Heb sinds begin deze maand internet op mijn mobiel, alle instellingen exact gedaan zoals via zoekfunctie, telefoon opnieuw opgestart maar helaas buiten de normale wifi hier in huis, heb ik ergens anders geen internetverbinding , heeft iemand een tip hoe of ik dit voor elkaar krijg, alvast bedankt

Beste antwoord door Alex

Welkom op het forum Idaag,

Heb je de instellingen uit dit topic al bekeken? Ik zie overigens ook dat je contact hebt gehad met de telefonische klantenservice. Mijn collega heeft de optie internet gereset. Mocht dit niet hebben geholpen probeer dan onderstaande instellingen in te voeren.

Zorg er allereerst voor dat u de huidige internet instellingen hersteld. Dit gaat als volgt:
Ga naar instellingen – draadloos en netwerken – mobiele netwerken – namen toegangspunten – gebruik de menu knop – kies standaardinstellingen herstellen

Vervolgens kun je de internet instellingen handmatig invoeren.

Ga naar instellingen > draadloos en netwerken > mobiele netwerken > namen toegangspunten.

Links onder in je scherm klik je op de menu toets > nieuw toegangspunt

Bij Verbindingsnaam: voer Mobiel Internet in (wordt ook wel aangeduid als profielnaam, netwerkaccount, of connection name in sommige toestellen)

APN: internet
Proxy: (geen)
Poort: 5080
Gebruikersnaam: (geen)
Wachtwoord: (geen)
Server: 0.0.0.0
MMSC: (geen)
MMS Proxy: (geen)
MMS Poort: (geen)
MCC: 204
MNC: 08
Verificatietype: PAP
APN-type: Internet of default

- Bij Startpagina: voer http://mobiel.simyo.nl in (wordt ook aangeduid als URL, homepage, of relay address in sommige toestellen)

- Soms is het nodig hierna het betreffende profiel waarin deze instellingen zijn opgeslagen nog handmatig te activeren.

Zorg ook altijd dat de optie pakketgegevens (niet op iedere telefoon terug te vinden) aangevinkt staat. Deze optie kun je terug vinden onder menu ‘mobiele netwerken’

Nadat je bovenstaande stappen heeft uitgevoerd, dien je je toestel uit/aan te zetten.

Kan je even laten weten of het werkt?

Groetjes,

Alex
Bekijk originele reactie

31 reacties

MartijnR
Forum|alt.badge.img+9
  • Leader
  • 1915 reacties
  • 8 september 2013
Staat internet aan op je simyo pagina? En staat mobiel internet aangevinkt op je telefoon?
Als beide aan staan dan is het proberen waard op de batterij er even uit te halen. En anders zet je instellingen eens hier neer dan kunnen we even kijken.

Forum|alt.badge.img
  • auteur
  • Startend Simyaan
  • 11 reacties
  • 8 september 2013
Allebei staat aangevinkt, en hele lijstje voor htc desire gedaan wat er stond, zal batterij er uit halen en zien of het dan werkt nadat hij er weer in geplaatst is, bedankt alvast

Alex
Forum|alt.badge.img+10
  • Oud Community Manager
  • 6701 reacties
  • antwoord
  • 9 september 2013
Welkom op het forum Idaag,

Heb je de instellingen uit dit topic al bekeken? Ik zie overigens ook dat je contact hebt gehad met de telefonische klantenservice. Mijn collega heeft de optie internet gereset. Mocht dit niet hebben geholpen probeer dan onderstaande instellingen in te voeren.

Zorg er allereerst voor dat u de huidige internet instellingen hersteld. Dit gaat als volgt:
Ga naar instellingen – draadloos en netwerken – mobiele netwerken – namen toegangspunten – gebruik de menu knop – kies standaardinstellingen herstellen

Vervolgens kun je de internet instellingen handmatig invoeren.

Ga naar instellingen > draadloos en netwerken > mobiele netwerken > namen toegangspunten.

Links onder in je scherm klik je op de menu toets > nieuw toegangspunt

Bij Verbindingsnaam: voer Mobiel Internet in (wordt ook wel aangeduid als profielnaam, netwerkaccount, of connection name in sommige toestellen)

APN: internet
Proxy: (geen)
Poort: 5080
Gebruikersnaam: (geen)
Wachtwoord: (geen)
Server: 0.0.0.0
MMSC: (geen)
MMS Proxy: (geen)
MMS Poort: (geen)
MCC: 204
MNC: 08
Verificatietype: PAP
APN-type: Internet of default

- Bij Startpagina: voer http://mobiel.simyo.nl in (wordt ook aangeduid als URL, homepage, of relay address in sommige toestellen)

- Soms is het nodig hierna het betreffende profiel waarin deze instellingen zijn opgeslagen nog handmatig te activeren.

Zorg ook altijd dat de optie pakketgegevens (niet op iedere telefoon terug te vinden) aangevinkt staat. Deze optie kun je terug vinden onder menu ‘mobiele netwerken’

Nadat je bovenstaande stappen heeft uitgevoerd, dien je je toestel uit/aan te zetten.

Kan je even laten weten of het werkt?

Groetjes,

Alex

Forum|alt.badge.img
  • auteur
  • Startend Simyaan
  • 11 reacties
  • 10 september 2013
De optie pakketgegevens vind ik niet, verder alles exact ingevoerd en helaas alleen wifi maar geen internet buitenshuis of elders

MartijnR
Forum|alt.badge.img+9
  • Leader
  • 1915 reacties
  • 11 september 2013
Deze heet bij de HTC desire gegevensverbinding en die moet aangevinkt staan.
Probeer deze instellingen eens:
Naam: Mobiel internet
APN: portalmmm.nl
Proxy: (geen)
Poort: 5080
Gebruikersnaam: (geen)
Wachtwoord: (geen)
Server: 0.0.0.0
MMSC: (geen)
MMS Proxy: (geen)
MMS Poort: (geen)
MCC: 204
MNC: 08
Verificatietype: PAP
APN-type: default

Daarna even je telefoon opnieuw starten.

Laat even weten of dit is gelukt.

Natascha
Forum|alt.badge.img+6
  • Oud-moderator
  • 4233 reacties
  • 12 september 2013
Idaag;48807 schreef:
De optie pakketgegevens vind ik niet, verder alles exact ingevoerd en helaas alleen wifi maar geen internet buitenshuis of elders


Hoi Idaag,

Kan je laten weten of het gelukt is om het internet in te stellen op je toestel met de instellingen van Martijn®?

@ Martijn® bedankt voor het meedenken.

  • Startend Simyaan
  • 2 reacties
  • 12 september 2013
Bij mij hetzelfde: alle stappen doorlopen, maar geen internet. Wat nu?

MartijnR
Forum|alt.badge.img+9
  • Leader
  • 1915 reacties
  • 12 september 2013
Welke instellingen heb jij staan Raphael?

  • Startend Simyaan
  • 2 reacties
  • 12 september 2013
Die uit het rijtje hierboven. en bij mijn instellingen op de website staat internet aan. toestel aan- en uitgezet.

MartijnR
Forum|alt.badge.img+9
  • Leader
  • 1915 reacties
  • 12 september 2013
Er staan 2 rijtjes probeer beide. De oude apn eerst verwijderen.

Charlene
Forum|alt.badge.img+8
  • Oud-moderator
  • 3862 reacties
  • 13 september 2013
Raphael;48932 schreef:
Bij mij hetzelfde: alle stappen doorlopen, maar geen internet. Wat nu?


Hoi Raphael,

Welkom op het forum:)
Ik heb je internetoptie even een reset gegeven. Zou je je toestel even helemaal uit kunnen schakelen en dan na een tijdje weer aanzetten? dan weten we of dat de oplossing was.

Groetjes,
Charlene

Forum|alt.badge.img
  • auteur
  • Startend Simyaan
  • 11 reacties
  • 16 september 2013
Sorry voor de late reactie was drie dagen in het buitenland, maar helaas met alle juiste instellingen geen internet op mijn htc desire, alle tips geprobeerd zonder positief resultaat helaas

MartijnR
Forum|alt.badge.img+9
  • Leader
  • 1915 reacties
  • 16 september 2013
En heb je het dan over internet in het buitenland of in Nederland?

Forum|alt.badge.img
  • auteur
  • Startend Simyaan
  • 11 reacties
  • 16 september 2013
Internet in Nederland

Forum|alt.badge.img
  • auteur
  • Startend Simyaan
  • 11 reacties
  • 16 september 2013
Net ook weer klantenservice gebeld wordt zo eindeloos verhaal, denk dat het beter is dat ik mijn 5 euro terug krijg voor deze maand en per 1 oktober geen internet neem, dit is erg frusterend zo en kost mij teveel tijd, steeds alles veranderen, weer aan en uit zetten, bellen, inloggen simyo, resetten etc etc

Forum|alt.badge.img
  • auteur
  • Startend Simyaan
  • 11 reacties
  • 16 september 2013
Met deze instellingen werkt het, bedankt

Charlene
Forum|alt.badge.img+8
  • Oud-moderator
  • 3862 reacties
  • 17 september 2013
Idaag;49110 schreef:
Sorry voor de late reactie was drie dagen in het buitenland, maar helaas met alle juiste instellingen geen internet op mijn htc desire, alle tips geprobeerd zonder positief resultaat helaas
Idaag;49114 schreef:
Net ook weer klantenservice gebeld wordt zo eindeloos verhaal, denk dat het beter is dat ik mijn 5 euro terug krijg voor deze maand en per 1 oktober geen internet neem, dit is erg frusterend zo en kost mij teveel tijd, steeds alles veranderen, weer aan en uit zetten, bellen, inloggen simyo, resetten etc etc
Idaag;49130 schreef:
Met deze instellingen werkt het, bedankt


Hoi Idaag,

Ik snap dat het nogal frustrerend werd, dat het steeds maar niet leek te lukken. Het is best lastig om instellingen op afstand uit te leggen. Was het de pakketverbinding die Martijn® noemde? Als het goed is, staan ze er nu goed in, en hoef je er nooit meer naar om te kijken :)

Veel internetplezier,
Groetjes,
Charlene

MartijnR
Forum|alt.badge.img+9
  • Leader
  • 1915 reacties
  • 17 september 2013
Ik zou graag nog vernemen welke instellinge veranderdt is !!!

Natascha
Forum|alt.badge.img+6
  • Oud-moderator
  • 4233 reacties
  • 19 september 2013
Martijn®;49199 schreef:
Ik zou graag nog vernemen welke instellinge veranderdt is !!!


Hoi Martijn®,

Hopelijk laat Idaag nog weten welke instelling er verandert dan kunnen wij dit gebruiken voor ander klanten 🙂.

Forum|alt.badge.img
  • auteur
  • Startend Simyaan
  • 11 reacties
  • 22 september 2013
De instellingen doorgegeven door Martijn met apn portalmmm.nl werken op mijn htc desire
Bedankt hiervoor, dus anderen met hetzelfde toestel kunnen ook deze instellingen invoeren

Alex
Forum|alt.badge.img+10
  • Oud Community Manager
  • 6701 reacties
  • 23 september 2013
Bedankt voor het doorgeven Idaag. Normaal gesproken is ons toegangspunt 'internet'. Portal is van KPN en werkt daarom ook vaak.

Groetjes,

Alex

  • Startend Simyaan
  • 6 reacties
  • 29 september 2013
Ik heb alles gedaan wat hierbover stond maar nog steeds geen internet op mijn telefoon HTC Desire (wel wifi). Wat nu??

Ernst
Forum|alt.badge.img+11
  • Oud-moderator
  • 6295 reacties
  • 30 september 2013
hil7;49870 schreef:
Ik heb alles gedaan wat hierbover stond maar nog steeds geen internet op mijn telefoon HTC Desire (wel wifi). Wat nu??


Hoi hil7, welkom op het Simyo forum :)

Heb je deze:

Zorg er allereerst voor dat u de huidige internet instellingen hersteld. Dit gaat als volgt:
Ga naar instellingen – draadloos en netwerken – mobiele netwerken – namen toegangspunten – gebruik de menu knop – kies standaardinstellingen herstellen

Vervolgens kun je de internet instellingen handmatig invoeren.

Ga naar instellingen > draadloos en netwerken > mobiele netwerken > namen toegangspunten.

Links onder in je scherm klik je op de menu toets > nieuw toegangspunt

Bij Verbindingsnaam: voer Mobiel Internet in (wordt ook wel aangeduid als profielnaam, netwerkaccount, of connection name in sommige toestellen)

APN: internet
Proxy: (geen)
Poort: 5080
Gebruikersnaam: (geen)
Wachtwoord: (geen)
Server: 0.0.0.0
MMSC: (geen)
MMS Proxy: (geen)
MMS Poort: (geen)
MCC: 204
MNC: 08
Verificatietype: PAP
APN-type: Internet of default

stappen allemaal gevolgd en daarna je telefoon uit- en aangezet? Dan zou je echt moeten kunnen internetten.
Ik heb je aansluiting nog even laten doorlichten door onze IT mensen, maar die zien verder geen gekke dingen en je optie 'internet op je mobiel - Nederland' staat aan.

Misschien kun je je simkaart eens in een ander toestel proberen en dan checken of je kunt internetten? Het lijkt namelijk aan je toestel te liggen 😞

  • Startend Simyaan
  • 6 reacties
  • 30 september 2013
Beste Ernst, ik heb de screenshots doorgestuurd (mail) en via de mail ook gereageerd. Ik heb namelijk het bovenstaande al 6 keer geprobeerd....

Ik heb een HTC Z, maakt dat uit?

Charlene
Forum|alt.badge.img+8
  • Oud-moderator
  • 3862 reacties
  • 1 oktober 2013
hil7;49936 schreef:
Beste Ernst, ik heb de screenshots doorgestuurd (mail) en via de mail ook gereageerd. Ik heb namelijk het bovenstaande al 6 keer geprobeerd....

Ik heb een HTC Z, maakt dat uit?


Hoi hil7,

Je kunt het beste op het forum reageren. De mail die je ontvangen hebt, is slechts een melding dat er hier een reactie voor je klaar staat.
ik geloof dat het toestel voluit HTC desire Z heet. Dit zijn dus echt de juiste instellingen. De foto's mailen is niet gelukt, ben ik bang. Dus ik kan het niet controleren aan de hand van je foto's. Heb je de simkaart nu al in een ander toestel kunnen proberen? Daar kunnen we weer andere informatie uit halen. De internetoptie staat namelijk echt goed aan op je aansluiting.
Heb je de optie Pakketgegevens gebruiken wel aanstaan op je toestel ook?

Ik hoor het graag van je,

Groetjes, Charlene

Reageer