Beantwoord
Iphone 5 zoekt zelf geen 3g indien ik over de grens ga van belgie naar nederland
Sinds enige tijd ben ik simyo klant. Ik ben woonachtig in belgie en rijd vaak op grensgebied over en weer. Nu heb ik sinds een week of 2 dat mijn iphone 5 niet zelfstandig het 3 g netwerk opzoekt. Mijn providers wisselen wel meteen als ik over de grens ben en kan dus ook meteen bellen. Indien ik mijn iphone aan en uit zet, krijg ik wel direct 3g. Het aan en uitzetten van mobiele data heeft geen effect. Het probleem is dus pas gekomen, voorheen werkte het prima....... Heeft iemand een idee???
Beste antwoord door Ernst
Hi Willemfijn,
Je frustratie is helemaal te begrijpen. Als je terugkomt in Nederland wil je gewoon meteen alles weer kunnen doen met je telefoon.
Het gekke is dat je wel weer direct verbinding hebt met het netwerk en weer kan bellen, maar niet kan internetten. Tenminste, dat is toch wat je zegt in je eerste reactie?
Kijk, wanneer je vanuit het buitenland weer terug komt in Nederland, geeft je telefoon een seintje zodat je simkaart zich volledig kan aanmelden op het Nederlandse netwerk. Dat gaat in delen, waaronder bellen en internetten.
Wat jij meemaakt is dat je telefoon denkt dat ie voor het internetten nog in het buitenland is (dat je die optie niet aan hebt staan, is hier niet van toepassing). Hij geeft dat seintje dus niet, en uit- aanzetten helpt dan vaak wel.
Dat is verder niet iets waar wij iets aan kunnen doen. We kunnen immers niet in je toestel. Het enige dat wij kunnen is er voor zorgen dat er vanuit ons in elk geval geen belemmering is.
Ik heb het nog even gedubbelcheckt met een netwerk specialist en die belemmering is er niet.
Het is sowieso aan te raden om je besturingssysteem (iOS) up-to-date te houden en af en toe eens te synchroniseren met iTunes.
Qua software houdt je dan je telefoon het beste 'in vorm'.
Bekijk originele reactieJe frustratie is helemaal te begrijpen. Als je terugkomt in Nederland wil je gewoon meteen alles weer kunnen doen met je telefoon.
Het gekke is dat je wel weer direct verbinding hebt met het netwerk en weer kan bellen, maar niet kan internetten. Tenminste, dat is toch wat je zegt in je eerste reactie?
Kijk, wanneer je vanuit het buitenland weer terug komt in Nederland, geeft je telefoon een seintje zodat je simkaart zich volledig kan aanmelden op het Nederlandse netwerk. Dat gaat in delen, waaronder bellen en internetten.
Wat jij meemaakt is dat je telefoon denkt dat ie voor het internetten nog in het buitenland is (dat je die optie niet aan hebt staan, is hier niet van toepassing). Hij geeft dat seintje dus niet, en uit- aanzetten helpt dan vaak wel.
Dat is verder niet iets waar wij iets aan kunnen doen. We kunnen immers niet in je toestel. Het enige dat wij kunnen is er voor zorgen dat er vanuit ons in elk geval geen belemmering is.
Ik heb het nog even gedubbelcheckt met een netwerk specialist en die belemmering is er niet.
Het is sowieso aan te raden om je besturingssysteem (iOS) up-to-date te houden en af en toe eens te synchroniseren met iTunes.
Qua software houdt je dan je telefoon het beste 'in vorm'.
Reageer
Meld je aan
Heb je al een account? Inloggen
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.