Skip to main content

.

Beantwoord

10 euro kwijt door vertraging mijn simyo app, hoe kan dit?

• 7 februari 2025
  • 2 reacties
  • 56 Bekeken

Vorige week een nieuwe prepaid simkaart gekocht voor een telefoon die alleen voor nood gebruikt dient te worden. 7,50 beltegoed is dus zat.
Met behulp van de stappen die in de brief stonden de simyo app gedownload. 
Ik had geen idee dat je met een prepaid simkaart ook op internet  kunt! En nee ik ben geen kind en ook niet bejaard. Zou netjes zijn als jullie mensen hier voor waarschuwen in de brief vóórdat je adviseert om de simyo app te downloaden!

Helaas stond er pas onderaan de brief dat je het data gebruik uit moest zetten en is de simyo app dus gedownload via data met als gevolg hele simkaart beltegoed leeg.
Heel vervelend.  Nou goed even gegoogeld en kwam op dit forum terecht. 

https://forum.simyo.nl/prepaid-68/extreme-internet-kosten-prepaid-wat-nu-48113

Met name dankzij het antwoord van Roeqajja :
"Wat betreft de kosten is het zo dat je niet in de min kan uitkomen. Het woord zegt het eigenlijk al pre-paid, je betaald voor iets en als het op is is het inderdaad op. Mocht je toch een minbedrag verbruiken dan vullen wij dit aan tot €0 zodat je toch een positieve saldo hebt. Zodra je je beltegoed hebt opgewaardeerd kun je de simkaart weer gebruiken.🙂
Bedankt voor jullie hulp en reacties! @J.D.L. @RobbyTown @Kaas Berrie 

Groetjes,
Roeqajja "

Dacht ik dat ik nu veilig weer opnieuw beltegoed kon gaan kopen.
10 euro beltegoed gekocht 30 minuten na het data verbruik.

Op de app is te zien dat er van 10:42 tot 10:45 data gebruik is geweest.
Toen was mijn beltegoed op en direct dataverbruik uit gezet,  zowel op de telefoon als in de simyo app.

Zoals Roeqajja ook zegt er was geen sprake van een min bedrag. De teller stond gewoon  weer op 0.

Om 11:15 10,-  beltegoed aan gekocht.

En wat gebeurt er. De 10,- is direct opgeslokt aan het oude data verbruik!

In de app is dus heel duidelijk te zien dat er na 10:45 geen data verbruik is geweest.  Maar doordat jullie systeem blijkbaar vertraging heeft is mij 10 euro dus verdwenen in een bodemloze put.

Ik heb hierover uiteraard contact gezocht met simyo via de chat. Maar wordt helaas totaal niet serieus genomen.

De eerste 7,50 heel vervelend.  Maar prima eigen schuld.
De 2e 10,- is gewoon gestolen en daar baal ik enorm van.
Met name omdat ik in dit forum meerdere keren gelezen  heb dat er geen min bedrag kon zijn en je gewoon beltegoed kon gaan kopen.
Nu ben ik dus al met al ineens 25,- kwijt aan een  prepaid simkaart die ik achter in mijn fietstasje stop en in principe alleen zou gebruiken als ik ernstig zou komen te vallen.
Wat een streek!

Ik wil echt dat dit recht gezet wordt. Vooral omdat ik al jaren trouwe klant ben maar nu serieus twijfel om over te stappen omdat ik dit zeer slechte klantenservice vind!!

Beste antwoord door Amy

Hoi ​@Vandijk8788,

Bedankt voor je bericht. Ik kan me voorstellen dat je hiervan baalt en wat jammer om te lezen dat je je niet begrepen voelt door onze klantenservice, onze oprechte excuses voor deze ervaring.

Zou je mij een privébericht willen sturen met het 06-nummer en de persoonlijke gegevens? Dan kijk ik graag of ik wellicht iets voor je kan betekenen wat betreft het beltegoed.

Groetjes,
Amy

Bekijk originele reactie

2 reacties

• auteur
  • Beginner
  • 1 reactie
  • 7 februari 2025

Amy
Forum|alt.badge.img+8
  • Moderator
  • 2344 reacties
  • antwoord
  • 10 februari 2025

Hoi ​@Vandijk8788,

Bedankt voor je bericht. Ik kan me voorstellen dat je hiervan baalt en wat jammer om te lezen dat je je niet begrepen voelt door onze klantenservice, onze oprechte excuses voor deze ervaring.

Zou je mij een privébericht willen sturen met het 06-nummer en de persoonlijke gegevens? Dan kijk ik graag of ik wellicht iets voor je kan betekenen wat betreft het beltegoed.

Groetjes,
Amy

Reageer