Skip to main content

.

Beantwoord

Onbewust mbs buiten bundel gebruikt, wat nu?


Hey simyo,

Ik keek vandaag op mijn telefoon nadat ik er een tijdje geen gebruik van had gemaakt en toen zag ik opeens een mail van jullie over dat mijn nummer geblokkeerd was door te hoge kosten buiten mijn bundel. Ik was natuurlijk enorm geschrokken en ik heb op de app gekeken en blijkbaar heb ik tot anderhalf uur nadat mijn bundel op was nog data gebruikt waardoor ik nu €790,97 aan extra kosten moet betalen op mijn volgende factuur. Is het mogelijk om dit bedrag te verlagen?? Ik had per ongeluk nog mijn 4g aan staan waardoor ik nu een enorm bedrag moet betalen terwijl ik er helemaal geen gebruik van heb gemaakt

Beste antwoord door Roeqajja

Hi ​@Aidan BvH,

Bedankt voor je bericht. Wat jammer om te horen dat je kosten hebt gemaakt buiten de bundel vanwege internetverbruik! 

Wij versturen altijd waarschuwingsberichten bij 80% en 100% verbruik van je databundel. Deze sms’jes komen rechtstreeks vanaf het netwerk en zijn altijd leidend. In de laatste sms geven wij ook duidelijk aan wat vanaf dat moment het tarief is (€0.15 per MB) en dat het verstandig is om het internet uit te zetten of een internetbundel bij te kopen. Balen dat je de sms’jes niet op tijd hebt gezien, vanuit Simyo doen wij ons best om onze klanten op tijd te waarschuwen. Als je binnen korte tijd hoge kosten hebt gemaakt buiten je bundel, dan blokkeren wij je simkaart uit voorzorg en sturen wij hier een e-mail over. 

Vanwege de privacywetgeving kunnen wij niet inzien waar de MB's aan zijn verbruikt. Dit kun je vaak wel via de instellingen in je telefoon terug vinden. Ik raad aan om in de instellingen van je telefoon te kijken om achter de oorzaak van je hoogverbruik te komen. 

Wij hebben sinds kort inderdaad de mogelijkheid om een dataplafond in te schakelen voor €0,50 cent per maand. Hiermee kun je voorkomen dat je weer kosten zou kunnen maken buiten je bundel vanwege internetgebruik. Wij hebben ook een topic op het forum gemaakt met uitgebreide informatie over het dataplafond. 

Ik begrijp dat de kosten niet bewust zijn gemaakt. Zou je mij een privébericht willen sturen met je 06-nummer en persoonlijke gegevens? Ik kijk dan graag wat we voor je kunnen doen om dit samen op te lossen.

Super bedankt voor je hulp! â€‹@JanD 

Groetjes,
Roeqajja

Bekijk originele reactie

JanD
  • Consultant
  • 16 maart 2025

Beste ​@Aidan BvH ik zou als 1e meteen het dataplafond voor 50c per maand activeren, dat gaat dan per de 1 van de komende maand is en voorkom je dat soort ‘ongelukjes’.

Als je de factuur niet in 1 keer kunt betalen, kun je vragen om een betalingsregeling via de bekende kanalen bij Simyo.

Vandaag kun je tot 17u00 via WhatsApp contact met Simyo leggen en anders vanaf morgen onder werktijd weer.

https://www.simyo.nl/klantenservice#contact

 


Roeqajja
Forum|alt.badge.img+6
  • Moderator
  • 17 maart 2025

Hi ​@Aidan BvH,

Bedankt voor je bericht. Wat jammer om te horen dat je kosten hebt gemaakt buiten de bundel vanwege internetverbruik! 

Wij versturen altijd waarschuwingsberichten bij 80% en 100% verbruik van je databundel. Deze sms’jes komen rechtstreeks vanaf het netwerk en zijn altijd leidend. In de laatste sms geven wij ook duidelijk aan wat vanaf dat moment het tarief is (€0.15 per MB) en dat het verstandig is om het internet uit te zetten of een internetbundel bij te kopen. Balen dat je de sms’jes niet op tijd hebt gezien, vanuit Simyo doen wij ons best om onze klanten op tijd te waarschuwen. Als je binnen korte tijd hoge kosten hebt gemaakt buiten je bundel, dan blokkeren wij je simkaart uit voorzorg en sturen wij hier een e-mail over. 

Vanwege de privacywetgeving kunnen wij niet inzien waar de MB's aan zijn verbruikt. Dit kun je vaak wel via de instellingen in je telefoon terug vinden. Ik raad aan om in de instellingen van je telefoon te kijken om achter de oorzaak van je hoogverbruik te komen. 

Wij hebben sinds kort inderdaad de mogelijkheid om een dataplafond in te schakelen voor €0,50 cent per maand. Hiermee kun je voorkomen dat je weer kosten zou kunnen maken buiten je bundel vanwege internetgebruik. Wij hebben ook een topic op het forum gemaakt met uitgebreide informatie over het dataplafond. 

Ik begrijp dat de kosten niet bewust zijn gemaakt. Zou je mij een privébericht willen sturen met je 06-nummer en persoonlijke gegevens? Ik kijk dan graag wat we voor je kunnen doen om dit samen op te lossen.

Super bedankt voor je hulp! â€‹@JanD 

Groetjes,
Roeqajja


Reageer