Hoi @Maya.1sa,
Bedankt voor je bericht. Jammer om te horen dat er hoge kosten zijn gemaakt buiten de bundel. Ik kan mij voorstellen dat jullie zijn geschrokken.
Wij zijn bij Simyo transparant over het feit dat wij geen dataplafond hebben. Wij sturen om deze reden altijd twee waarschuwing sms’jes bij 80% en 100% verbruik van de internetbundel. Deze sms’jes komen rechtstreeks vanaf het netwerk en zijn altijd leidend. In de laatste sms geven wij ook duidelijk aan wat vanaf dat moment het tarief is (€ 0.15 per MB) en dat het verstandig is om het internet uit te zetten of een internetbundel bij te kopen. Vanuit Simyo doen wij ons best om onze klanten op tijd te waarschuwen. Als je binnen korte tijd hoge kosten hebt gemaakt buiten je bundel, dan blokkeren wij je simkaart uit voorzorg en sturen wij hier een e-mail over. Het is belangrijk om jouw dochter op de hoogte te stellen van deze sms'jes zodat zij haar internet op tijd kan uitzetten.
Als ze een Android telefoon hebt, wil ik de tip meegeven om een datalimiet in te stellen via de instellingen in je telefoon om dit in de toekomst te voorkomen. Op onze website hebben wij een blog met meer handige internetbesparingstips, ik raad aan om dit goed door te lezen: Alles over je dataverbruik, MB’s besparen en je internetbundel.
Als ze een iPhone heeft adviseer ik jullie om de optie '’WiFi assistentie'’ uit te zetten. Op deze manier voorkomt ze dat ze gebruik maakt van haar 4G verbinding als de WiFi wegvalt of minder sterk is. Het is op dit moment niet mogelijk om een datalimiet in te stellen op de iPhone.
Ik wil je vragen om mij een privé bericht te sturen met het 06-nummer en persoonlijke gegevens. Dan kijk ik even samen met je mee.
Groetjes,
Seren