Beantwoord
Onverklaarbaar hoog internetverbruik. Hoe komt dat?
Vanochtend kreeg ik om 08.33 uur een sms dat mijn internetbundel voor 80% verbruikt was (wat totaal niet mogelijk is) en vervolgens nog geen 10 seconden later dat mijn internetbundel in zijn geheel verbruikt was. In al die jaren dat ik gebruik maak van internet op mijn mobiel heb ik nooit boven de 400 MB per maand gezeten en nu ineens is mijn 500 MB halverwege de maand op? Na een check in mijn verbruik, blijkt dat ik vannacht welgeteld 165 MB heb verbruikt, terwijl ik (net als bijna iedereen) de nacht alleen maar slapend heb doorgebracht thuis. Waar ik altijd de 3G en alle apps etc uitschakel. Hoe is dit mogelijk?! Ik vind het werkelijk waar onverklaarbaar. Na een gesprek met de klantenservice word ik ook niet vrolijker, want die zeggen dat het aan mij ligt en de apps/gebruik etc? Sorry hoor, maar ik vind dit echt niet acceptabel. Hoe ga ik nu voorkomen dat ik een nog hogere rekening krijg? Ik betaal nu al boven mijn bundel! Nog 2 weken te gaan en niet eens mogelijk om 3G te gebruiken vanwege dit onverklaarbare hoge verbruik!'.
Verbruik:
5:31:30 58,59 MB
8:32:09 58,59 MB
8:41:45 58,59 MB
Ziet dat er niet heel bijzonder uit?!
Verbruik:
5:31:30 58,59 MB
8:32:09 58,59 MB
8:41:45 58,59 MB
Ziet dat er niet heel bijzonder uit?!
Beste antwoord door Tiury
Hoi Ykroes, welkom op het Simyo forum.
Wat jammer dat je wordt geconfronteerd met verbruik dat je zelf niet kunt plaatsen. Het is ook vervelend dat je van het gesprek met onze klantenservice het idee hebt overgehouden dat het aan jou ligt. Dit laatste is niet waar, want het zo te horen iets wat er in je telefoon aan de gang is geweest en niet is gedaan door jouzelf (omdat je lag te slapen).
Er zijn tal van processen in je telefoon die data gebruiken. Zo is het synchroniseren of updaten van apps een veel genoemd probleem, waar je zelf geen inzicht in hebt. Ook kan het zijn dat er een systeemupdate is binnengekomen. Dan heb je nog de mogelijkheid dat je veel bestanden toegestuurd kunt krijgen, zonder dat je hier om hebt gevraagd.
Zoals je misschien aan mijn reactie kunt merken, hebben wij geen inzicht in wat je telefoon precies heeft gedaan. Jij kunt dit wel terugvinden in je telefoon. Lees hier hoe je dat doet. Wat we wel kunnen zien is dat je telefoon de hele nacht in contact is geweest met het mobiele netwerk en niet met bijvoorbeeld wifi.
Raytje geeft hier al de beste optie voor jou op dit moment. Dat is het bijkopen van MB's. Ook is het slim om deze blog goed door te lezen. Hierin geven we een aantal tips hoe je je datagebruik beter onder controle te houden.
Heb ik je zo duidelijk antwoord gegeven op je vraag?
Groetjes, Tiury
Bedankt voor je reactie Raytje 🙂.
Bekijk originele reactieWat jammer dat je wordt geconfronteerd met verbruik dat je zelf niet kunt plaatsen. Het is ook vervelend dat je van het gesprek met onze klantenservice het idee hebt overgehouden dat het aan jou ligt. Dit laatste is niet waar, want het zo te horen iets wat er in je telefoon aan de gang is geweest en niet is gedaan door jouzelf (omdat je lag te slapen).
Er zijn tal van processen in je telefoon die data gebruiken. Zo is het synchroniseren of updaten van apps een veel genoemd probleem, waar je zelf geen inzicht in hebt. Ook kan het zijn dat er een systeemupdate is binnengekomen. Dan heb je nog de mogelijkheid dat je veel bestanden toegestuurd kunt krijgen, zonder dat je hier om hebt gevraagd.
Zoals je misschien aan mijn reactie kunt merken, hebben wij geen inzicht in wat je telefoon precies heeft gedaan. Jij kunt dit wel terugvinden in je telefoon. Lees hier hoe je dat doet. Wat we wel kunnen zien is dat je telefoon de hele nacht in contact is geweest met het mobiele netwerk en niet met bijvoorbeeld wifi.
Raytje geeft hier al de beste optie voor jou op dit moment. Dat is het bijkopen van MB's. Ook is het slim om deze blog goed door te lezen. Hierin geven we een aantal tips hoe je je datagebruik beter onder controle te houden.
Heb ik je zo duidelijk antwoord gegeven op je vraag?
Groetjes, Tiury
Bedankt voor je reactie Raytje 🙂.
Dit topic is gesloten. Je kunt geen reactie achterlaten.
Meld je aan
Heb je al een account? Inloggen
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.