Skip to main content

.

Sticky

Simyo inflatiecorrectie 2024

  • 22 augustus 2024
  • 21 reacties
  • 612 Bekeken
Simyo inflatiecorrectie 2024
Seren
Community manager
Forum|alt.badge.img+7
  • Community manager
  • 1700 reacties

Vanaf 1 oktober 2024 voeren wij een inflatiecorrectie van 2,3% door op de abonnementskosten. Deze verhoging geldt voor alle klanten met een abonnement afgesloten tot en met 30 juni 2024. Het nieuwe bedrag wordt voor het eerst in de week van 21 oktober afgeschreven. 

Waarom doen we dit?
Elk jaar stijgen de prijzen in Nederland door inflatie. Hierdoor stijgen ook onze kosten. We berekenen deze inflatie door in onze abonnementsprijzen. Dit noemen we een inflatiecorrectie. In onze Algemene voorwaarden staat in artikel 9.1 dat we één keer per jaar deze aanpassing mogen doen.

Wat als ik binnen mijn contracttermijn zit en wil opzeggen?
Het is mogelijk om je contract af te kopen, maar de inflatiecorrectie biedt geen mogelijkheid om kosteloos op te zeggen.

Meer informatie
We hopen dat deze informatie je duidelijkheid biedt over de aankomende inflatiecorrectie. Voor alle andere vragen, verwijzen we je naar de informatie op onze klantenservicepagina.

21 reacties

Kaas Berrie
Forum|alt.badge.img+3
  • Involved
  • 181 reacties
  • 22 augustus 2024

Tja, dat zat er aan te komen, net als bij alle andere providers, leveranciers, producenten en serviceverleners. Overigens lijkt mij de 2,3% een heel realistisch niveau. 


JanD
  • Consultant
  • 773 reacties
  • 22 augustus 2024

Ik ga er van uit dat alle klanten volgens de voorwaarden bijtijds persoonlijk bericht krijgen, want niet iedere klant is ook forumlid.

 


Seren
Community manager
Forum|alt.badge.img+7
  • auteur
  • Community manager
  • 1700 reacties
  • 22 augustus 2024
JanD schreef:

Ik ga er van uit dat alle klanten volgens de voorwaarden bijtijds persoonlijk bericht krijgen, want niet iedere klant is ook forumlid.

Hoi @JanD,

Alle klanten worden binnenkort per e-mail op de hoogte gesteld!

Groetjes,
Seren


Forum|alt.badge.img+10
  • Forum expert
  • 4035 reacties
  • 22 augustus 2024

Ik vind het alleen jammer dat tegenwoordig bestaande klanten ongeveer actief gestraft worden met klant blijven door deze inflatiecorrectie. De vorige keer zag je namelijk diezelfde inflatiecorrectie niet terugkomen in het aanbod voor nieuwe klanten.

Maar ja over de resterende looptijd is het 4 euro...


  • 0 reacties
  • 22 augustus 2024

Simyo snapt alleen niet wat inflatiecorrectie is.

 

Onbeperkt bellen + 10 GB was 2 jaar terug 12 euro bij 2 jarige contract. Sluit je dat nu af betaal je 9 euro. Doe je per maand word het 11 euro. Hey dat is toch gek?

 

Ik ging van 12 naar 13,01 euro (jaar geleden ivm inflatie). Dus bestaande klant betaald meer, de nieuwe minder wat ik toen al betaalde.

 

Sinds kort was 2 jaar om en kon dus verlengen van 13,01 naar 11 euro. Op jaarbasis ben ik dus 24 euro goedkoper uit...

 

Normaal als inflatiecorrectie word doorberekend gaan ook de prijzen voor nieuwe abbo’s omhoog om niet alleen de vaste klant te straffen. Destijds ook gevraagd hoe dit kon.

 

Dit komt omdat ze willen concurreren. Prima.

 

Gratis tip: Sluit bij Simyo 1 maand abbo's af ipv 2 jaar om de inflatie voor de vaste klant te ontlopen.


Forum|alt.badge.img+7
  • Forum expert
  • 1469 reacties
  • 22 augustus 2024

Je zou er bijna over gaan denken om net als ik doe met Energie om ieder jaar over te stappen.

Voor telefoon is het iets meer werk, en levert minder op; dus ik doe het (nog) niet.


  • Startend Simyaan
  • 2 reacties
  • 24 augustus 2024

Ik heb een 2 jarig contract, vorig jaar een inflatie betaald.  en dit jaar weer per oktober, Kan ook niet overstappen omdat, dat in  het contract  is opgenomen ik neem nooit meer een 2 jarig contract,  en ben van plan in  maart a s  overtestappen.


Forum|alt.badge.img+7
  • Forum expert
  • 1469 reacties
  • 24 augustus 2024

Voordeel van tweejarige contracten is dat ze goedkoper zijn


Kaas Berrie
Forum|alt.badge.img+3
  • Involved
  • 181 reacties
  • 24 augustus 2024
ado_699 schreef:

Ik heb een 2 jarig contract, vorig jaar een inflatie betaald.  en dit jaar weer per oktober, Kan ook niet overstappen omdat, dat in  het contract  is opgenomen ik neem nooit meer een 2 jarig contract,  en ben van plan in  maart a s  overtestappen.

@ado_699 . Als je in maart 2025, bij het einde van je huidige contract, verlengt bij Simyo, ga je een nieuwe contract aan voor een vrijwel zeker lager bedrag dan je huidig abonnement. Tegen die tijd dus alles goed tegen elkaar afwegen kan zeker zinvol zijn. Bedenk dat alle providers werken met een inflatiecorrectie voor (bijna) al hun bestaande klanten.


  • Beginner
  • 1 reactie
  • 25 augustus 2024

Ben nieuw bij Simyo. Mijn contract is gestart op 12 juli 2024. Begrijp ik het goed, dat de inflatiecorrectie van 2,3% niet voor mij geldt?


Forum|alt.badge.img+7
  • Forum expert
  • 1469 reacties
  • 25 augustus 2024

Volgens mij wel.


  • Beginner
  • 1 reactie
  • 26 augustus 2024

 


Seren
Community manager
Forum|alt.badge.img+7
  • auteur
  • Community manager
  • 1700 reacties
  • 26 augustus 2024
Republikein schreef:

Ben nieuw bij Simyo. Mijn contract is gestart op 12 juli 2024. Begrijp ik het goed, dat de inflatiecorrectie van 2,3% niet voor mij geldt?

Dat klopt inderdaad!


  • 0 reacties
  • 26 augustus 2024
wimj12 schreef:

Voordeel van tweejarige contracten is dat ze goedkoper zijn

Tot dat er dus extreme inflatie is en Simyo toepast en Simyo de bundels verlaagd wat ik dus heb gemaakt.


Forum|alt.badge.img
  • Beginner
  • 6 reacties
  • 2 september 2024

top, fijn dat we zo inhoudelijk geinformeerd worden! als dit nu ook nog eens gedaan zou worden voor GROTE verstoringen die al maanden lopen. iphone 11 icm 4g bijvoobeeld..


Forum|alt.badge.img
  • Beginner
  • 9 reacties
  • 15 oktober 2024

Inflatie correctie kun je natuurlijk niet als Simyo hard maken als mijn huidige bundel 8 euro kost, en met 2.3% verhoogd wordt, terwijl het huidige identieke aanbod juist omlaag gaat naar € 7,50.

De kosten voor oude en nieuwe klanten zijn namelijk 100% identiek. Jammer dat ik niet weg kan, maar geef er dan tenminste nog iets a 5G bij.

SImyo, jullie schofferen bestaande klanten. Ga vooral zo door...not.

 


Forum|alt.badge.img+5
  • Involved
  • 182 reacties
  • 15 oktober 2024

@blaat Ik heb onlangs mijn Simyo-abo verlengd met 2 jaar. Ik heb daarmee de nieuwe tarieven. Ik ben nu méér belminuten en méér data voor minder geld.


Forum|alt.badge.img
  • Beginner
  • 9 reacties
  • 15 oktober 2024
Katana schreef:

@blaat Ik heb onlangs mijn Simyo-abo verlengd met 2 jaar. Ik heb daarmee de nieuwe tarieven. Ik ben nu méér belminuten en méér data voor minder geld.

dat is dus niet het punt, dat heb ik ook twee jaar geleden gedaan. Mijn punt; Simyo kan niet hardmaken dat de kosten voor bestaande klanten met 2.3% omhoog gaan,  maar een nieuw tweejarig abonnement met dezelfde bundels, voor minder verkocht wordt.

 

Stel jij koopt een brood voor 1,00  euro bij de bakker, dat doe je al een jaar lang. Vervolgens rekent de bakker jou ineens 1,023 euro voor datzelfde brood, terwijl de klant achter jou maar 0,90 euro hoeft te betalen voor hetzelfde product.  De bakker zegt tegen jou “ ja maar gestegen kosten, bladibla”. Geloof je dat dan? Een jaar later moet die tweede klant ineen 0.9207 euro betalen en jij: 1,047 euro

krom toch

 

 


Forum|alt.badge.img+5
  • Involved
  • 182 reacties
  • 15 oktober 2024

Dat zou idd bij die bakker voor vreemde situaties leiden. Gelukkig heb jij bij Simyo de mogelijkheid om als bestaande klant dezelfde voorwaarden en prijs te krijgen als een nieuwe klant.


Forum|alt.badge.img
  • Beginner
  • 9 reacties
  • 15 oktober 2024
Katana schreef:

Dat zou idd bij die bakker voor vreemde situaties leiden. Gelukkig heb jij bij Simyo de mogelijkheid om als bestaande klant dezelfde voorwaarden en prijs te krijgen als een nieuwe klant.

dat is dus niet zo, dan zou ik zelfs een prijsverlaging moeten krijgen tijdens mijn contract. Wat er nu gebeurt is dat bestaande contracten een inflatie correctie moeten betalen en nieuwe of verlengde contracten, niet.


JanD
  • Consultant
  • 773 reacties
  • 15 oktober 2024
blaat schreef:
Katana schreef:

Dat zou idd bij die bakker voor vreemde situaties leiden. Gelukkig heb jij bij Simyo de mogelijkheid om als bestaande klant dezelfde voorwaarden en prijs te krijgen als een nieuwe klant.

dat is dus niet zo, dan zou ik zelfs een prijsverlaging moeten krijgen tijdens mijn contract. Wat er nu gebeurt is dat bestaande contracten een inflatie correctie moeten betalen en nieuwe of verlengde contracten, niet.

Binnen 4 maanden voor einde contractdatum kun je dus al weer verlengen met de huidige tarieven en gaat dan per de 1e van de volgende maand in.

Je schrijft dat je 2 jaar geleden verlengd hebt, een contract duurt 2 jaar, dus je zou nu kunnen verlengen. @blaat 


Reageer