Beantwoord
Mijn databundel raakt snel op. Hoe kan dat?
Beste,
Hoe kan het dat ik mijn mobiele netwerk uit heb staan volledig op mijn thuiswifi zit en toch de melding krijg dat mijn extra data tegoed op is?
Net een sms ontvangen dat 80% verbruikt was en niet eens een halfuur later een sms dat alles verbruikt is? Ik voel me hier opgelicht!
Graag verneem ik hoe dit kan en waarom dit kan?!
Hoe kan het dat ik mijn mobiele netwerk uit heb staan volledig op mijn thuiswifi zit en toch de melding krijg dat mijn extra data tegoed op is?
Net een sms ontvangen dat 80% verbruikt was en niet eens een halfuur later een sms dat alles verbruikt is? Ik voel me hier opgelicht!
Graag verneem ik hoe dit kan en waarom dit kan?!
Beste antwoord door Samantha
Hoi Rwnd,
Wat vervelend dat je onverwachts internet hebt verbruikt! Om alvast één ding voorop te stellen, je kunt geen mobiel internet verbruiken als je verbonden met wifi. Er kunnen daarom twee dingen aan de hand zijn.
Zo kan je wifi verbinding zijn weggevallen, zodat je telefoon automatisch verbinding heeft gemaakt met je mobiele internet. Je geeft aan dat je deze optie in je telefoon hebt uitgezet. Dit gaat vaak niet helemaal goed, daarom raden we altijd aan om ook de optie 'Internet op je mobiel in Nederland' uit te zetten op Mijn Simyo. Als deze optie uit staat, kun je zeker geen verbinding maken met mobiel internet.
Wat er ook aan de hand kan zijn, is dat je jouw telefoon zo hebt ingesteld dat hij automatisch schakelt tussen je wifi en je mobiele internet. Hij maakt dan verbinding met de sterkste verbinding. Dit heet in een Android telefoon de 'Slimme netwerkwissel', in een iPhone heeft dit 'Wifi-assistentie'. Of dit aan staat, kun je controleren in de wifi-instellingen van je telefoon.
Je MB verbruik dat bij ons binnenkomt is, is gemeten door je telefoon. We kunnen jammer genoeg vanwege jouw privacy niet zien waar deze MB's aan op zijn gegaan. Dit kun je wel in je telefoon terug zien. Waar je dit in jouw telefoon terug kunt zien, kun je lezen in deze blog.
Als je hier nog vragen over hebt, laat je dit dan weten?
Groetjes,
Samantha
@Friesian, Heel erg bedankt voor je hulp
@danifeen, Ik zie dat je inderdaad al een eigen topic bent gestart. We helpen je daar verder, vind je dat goed?
Bekijk originele reactieWat vervelend dat je onverwachts internet hebt verbruikt! Om alvast één ding voorop te stellen, je kunt geen mobiel internet verbruiken als je verbonden met wifi. Er kunnen daarom twee dingen aan de hand zijn.
Zo kan je wifi verbinding zijn weggevallen, zodat je telefoon automatisch verbinding heeft gemaakt met je mobiele internet. Je geeft aan dat je deze optie in je telefoon hebt uitgezet. Dit gaat vaak niet helemaal goed, daarom raden we altijd aan om ook de optie 'Internet op je mobiel in Nederland' uit te zetten op Mijn Simyo. Als deze optie uit staat, kun je zeker geen verbinding maken met mobiel internet.
Wat er ook aan de hand kan zijn, is dat je jouw telefoon zo hebt ingesteld dat hij automatisch schakelt tussen je wifi en je mobiele internet. Hij maakt dan verbinding met de sterkste verbinding. Dit heet in een Android telefoon de 'Slimme netwerkwissel', in een iPhone heeft dit 'Wifi-assistentie'. Of dit aan staat, kun je controleren in de wifi-instellingen van je telefoon.
Je MB verbruik dat bij ons binnenkomt is, is gemeten door je telefoon. We kunnen jammer genoeg vanwege jouw privacy niet zien waar deze MB's aan op zijn gegaan. Dit kun je wel in je telefoon terug zien. Waar je dit in jouw telefoon terug kunt zien, kun je lezen in deze blog.
Als je hier nog vragen over hebt, laat je dit dan weten?
Groetjes,
Samantha
@Friesian, Heel erg bedankt voor je hulp
@danifeen, Ik zie dat je inderdaad al een eigen topic bent gestart. We helpen je daar verder, vind je dat goed?
Dit topic is gesloten. Je kunt geen reactie achterlaten.
Meld je aan
Heb je al een account? Inloggen
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.