Skip to main content

.

Hoe ben je bij Simyo terecht gekomen?


Alex
Forum|alt.badge.img+10
  • Oud Community Manager
  • 6701 reacties
Beste Simyo klant,

Vele van jullie zullen ooit een abonnement bij een provider hebben gehad, omdat ze daar ook hun abonnement met toestel hadden lopen. Smartphones gaan vrij lang mee en zijn daarom ideaal te gebruiken i.c.m. een Sim Only abonnement. Ik ben benieuwd hoe jullie bij Simyo terecht zijn gekomen.

- Reclame
- via vrienden/kennissen/familie
- Internet
- etc.

Ik heb zelf voor Simyo gekozen omdat ik maar een 1 jarig abonnement had lopen voor mijn toestel. Niet veel later ging ik bij Simyo werken en heb dan ook maar voor Simyo gekozen :)

Hoe zijn jullie bij Simyo terecht gekomen?

75 reacties

MartijnR
Forum|alt.badge.img+9
  • Leader
  • 1915 reacties
  • 25 juni 2013
Dat is even geleden, maar ik hoorde van Simyo via een tv reclame.
Ze hadden en laag tarief omdat alles via internet ging en meende te herinneren dat dat toen vrij uniek was.
Via de website heb ik toen in juni 2006 een prepaid simkaart besteld.
En sinds ongeveer 2 jaar en abonnement.

Scotsman
Forum|alt.badge.img+9
  • Forum expert
  • 4189 reacties
  • 25 juni 2013
Niet via TV reclame (ik geloof niet dat Simyo op de Britse commerciële televisie adverteert... ;)) maar gewoon na een beetje zoeken op Nederlandse vergelijkings sites. Ik weet niet meer welke site dat was, maar ik begreep al snel dat de gesprekskosten voor de Prepaid aansluiting die ik had (bij het moederbedrijf van Simyo) aan de hoge kant waren. Vandaar de switch. Weer gekozen voor Prepaid want een abonnement heeft niet zoveel zin als je niet in NL woont.

franswon
Forum|alt.badge.img+9
  • Erelid
  • 5344 reacties
  • 27 juni 2013
Omdat ik grote dekkingsproblemen had bij mijn vorige provider ben ik via het internet op zoek gegaan naar een provider op een beter netwerk. Hierdoor kwam ik bij Simyo terecht. Het bevalt me nog steeds uitstekend.

Alex
Forum|alt.badge.img+10
  • auteur
  • Oud Community Manager
  • 6701 reacties
  • 28 juni 2013

Forum|alt.badge.img+1
  • Involved
  • 360 reacties
  • 29 juni 2013
Ik ben terecht gekomen bij simyo omdat ik destijds een Blackberry had en mijn provider toen geen Bb diensten aanbood en wil de perse een simonly hebben, tegenwoordig heb ik een iPhone en nu voldoet simyo helaas niet meer ik heb inmiddels ergens anders een simkaartje besteld onbeperkt bellen en internetten tegen een vast bedrag ga mijn simyo nog wel even bijhouden zet alles omlaag en me internetbundel op 0 bevalt me nieuwe provider goed zeg ik (helaas) al mijn abonnementen op bij simyo en ga dan over naar de nieuwe provider, ik heb nu een week de iPhone en heb in die week 1 gig verstookt, simyo bied helaas geen onbeperkt bellen internet aan dus zoek me heil elders

  • Startend Simyaan
  • 1 reactie
  • 29 juni 2013
Na jaren een abbonnement bij T-mobile van 20 euro per maand had ik een giga bel tegoed opgebouwd.
Ik verbelde max 5 eur p/m en internetten deed ik wel thuis.
Mijn nieuwe sim only past dus veel beter bij mijn eigenlijke belgedrag.
Het deed wel een beetje pijn om de ruim 200 euro beltegoed bij T-mobile vaarwel te zeggen.
Dat was dan eigenlijk ook steeds de reden dat ik elke keer weer voor een nieuw abbonnement bij ze koos.

MartijnR
Forum|alt.badge.img+9
  • Leader
  • 1915 reacties
  • 1 juli 2013
@Alex, ik herinner me deze reklame nog wel. De vraag is hoe oud deze reklame is. Ik ben in juli 2006 klant geworden.

Alex
Forum|alt.badge.img+10
  • auteur
  • Oud Community Manager
  • 6701 reacties
  • 1 juli 2013
@erickiel. Ja jammer dat je ons gaat verlaten. Je keuze is begrijpelijk. Hopelijk zien we je toch weer snel terug bij Simyo.

@Lowieke. Ik zie inderdaad dat je nog niet zo lang klant bent bij ons. Voor vragen/opmerkingen of een gezellig praatje zit je op het forum helemaal goed :)

@Martijn. Die reclame werd volgens mij na 2006 uitgezonden. Dus dat moet een andere reclame zijn geweest.

MartijnR
Forum|alt.badge.img+9
  • Leader
  • 1915 reacties
  • 1 juli 2013
Ja dat moet wel, maar het is echt te lang geleden om het me nog juist te herinneren.

  • Startend Simyaan
  • 1 reactie
  • 21 juli 2013
Ik had een abonnement bij Simpel, mooi dacht ik, KPN-netwerk goed bereik.....
Gaan die gasten binnen een paar maanden van KPN naar T-Mobile netwerk!:mad:
T-Mobile heb ik vroeger gehad en was drama qua bereik, dus nu ook weer.
Afgewacht wanneer het abonnement was afgelopen, en toen aanbieders vergeleken.
Zodoende nu Simyo, KPN-netwerk en (bijna) alles goed bereik.
:)
Grtz. Harry62 uit Nijmegen

franswon
Forum|alt.badge.img+9
  • Erelid
  • 5344 reacties
  • 21 juli 2013
Ik had een abonnement bij Simpel, mooi dacht ik, KPN-netwerk goed bereik.....
Gaan die gasten binnen een paar maanden van KPN naar T-Mobile netwerk!:mad:
T-Mobile heb ik vroeger gehad en was drama qua bereik, dus nu ook weer.
Afgewacht wanneer het abonnement was afgelopen, en toen aanbieders vergeleken.
Zodoende nu Simyo, KPN-netwerk en (bijna) alles goed bereik.
:)
Grtz. Harry62 uit Nijmegen


Ik zat ook bij T-M met hele slechte dekking, na veel forum(re)acties mijnerzijds mocht ik mijn abo vervroegd, zonder kosten, beëindigen.

Charlene
Forum|alt.badge.img+8
  • Oud-moderator
  • 3862 reacties
  • 23 juli 2013
franswon;43501 schreef:
Ik zat ook bij T-M met hele slechte dekking, na veel forum(re)acties mijnerzijds mocht ik mijn abo vervroegd, zonder kosten, beëindigen.


Hoi franswon,

Lijkt me wel zo netjes, als ze jou geen dekking konden bieden, dat je dan weg mocht. Maar ze zullen wel eerst geprobeerd hebben om het voor je te verbeteren. Ben in ieder geval blij dat je nu bij ons bent :)

Groetjes,
Charlene

franswon
Forum|alt.badge.img+9
  • Erelid
  • 5344 reacties
  • 23 juli 2013
Hoi Charlene,

De dekking in het gebied waar ik vaak ben stond niet in de planning om binnen een jaar te verbeteren.
Nadat ik mijn forumhandtekening had gewijzigd in: "Ik vervloek de dag dat ik voor T-Mobile heb gekozen" kreeg ik het aanbod om weg te gaan zonder vergoeding te betalen :)

Bij het KPN-netwerk waar Simyo op draait heb ik geen enkel probleem. En het Simyo-forum is een gezellige club.
Tel daarbij de gunstige prijs op.... en je ziet mij als tevreden klant!

Forum|alt.badge.img+10
  • Forum expert
  • 4035 reacties
  • 23 juli 2013
Destijds op zoek naar een abonnement wat bij mij past. Zoals wel vaker aan mijn reacties te zien is: Goed rond gekeken naar diverse opties voor sim-only.

Simyo had samen met Ben het beste aanbod en vervolgens voor Simyo gekozen.

Ik zat hiervoor bij T-mobile prepaid, maar hoorde daar veel klachten over de onbetrouwbare 3G. Aangezien ik juist voor 3G naar sim-only ging, was die keuze snel gemaakt. De bundels, die ik nu heb passen prima bij mij. Dankzij ziggo-wifispots, wifi op werk en wifi thuis heb ik aan 1GB data voldoende. Bellen doe ik bijna nooit! In skype veel meer (op sommige dagen wel 2 tot 5 uur!)

Charlene
Forum|alt.badge.img+8
  • Oud-moderator
  • 3862 reacties
  • 24 juli 2013
franswon;43692 schreef:
Hoi Charlene,

De dekking in het gebied waar ik vaak ben stond niet in de planning om binnen een jaar te verbeteren.
Nadat ik mijn forumhandtekening had gewijzigd in: "Ik vervloek de dag dat ik voor T-Mobile heb gekozen" kreeg ik het aanbod om weg te gaan zonder vergoeding te betalen :)

Bij het KPN-netwerk waar Simyo op draait heb ik geen enkel probleem. En het Simyo-forum is een gezellige club.
Tel daarbij de gunstige prijs op.... en je ziet mij als tevreden klant!


Groentjuh;43697 schreef:
Destijds op zoek naar een abonnement wat bij mij past. Zoals wel vaker aan mijn reacties te zien is: Goed rond gekeken naar diverse opties voor sim-only.

Simyo had samen met Ben het beste aanbod en vervolgens voor Simyo gekozen.

Ik zat hiervoor bij T-mobile prepaid, maar hoorde daar veel klachten over de onbetrouwbare 3G. Aangezien ik juist voor 3G naar sim-only ging, was die keuze snel gemaakt. De bundels, die ik nu heb passen prima bij mij. Dankzij ziggo-wifispots, wifi op werk en wifi thuis heb ik aan 1GB data voldoende. Bellen doe ik bijna nooit! In skype veel meer (op sommige dagen wel 2 tot 5 uur!)



Simyo is inderdaad een gezellige club. Ook als je er werkt :)
En ik had toevallig al een sim only abonnement, voor ik in dienst was. Ook vergeleken op internet, en toen kwam ik bij Simyo uit.

groetjes,
Charlene

blaasbeest
Forum|alt.badge.img+1
  • Startend Simyaan
  • 19 reacties
  • 30 juli 2013
Ik kwam bij jullie terecht omdat mijn oude provider vodafone slecht bereik heb in mijn omgeving. en simyo is lekker goedkoop en goed via het kpn netwerk.

Ernst
Forum|alt.badge.img+11
  • Oud-moderator
  • 6295 reacties
  • 31 juli 2013
blaasbeest;44447 schreef:
Ik kwam bij jullie terecht omdat mijn oude provider vodafone slecht bereik heb in mijn omgeving. en simyo is lekker goedkoop en goed via het kpn netwerk.


Dat klopt helemaal. Mijn vrouw heeft nu ook Simyo, scheelde toch al €18 per maand 🙂

RicoK
  • Oud-forum expert
  • 4553 reacties
  • 7 augustus 2013
Bij toeval eigenlijk.

Mijn vrouw had een Lowcall sim. Nadat Lowcall ermee stopte werd deze partij overgenomen door Simyo. En omdat de dekking zo goed is en ik deze niet had bij Vodafone heb ik ook enige tijd terug de overstap gemaakt naar Simyo. Dit was wel heel bewust. Want én goede dekking én tegen een véél lager tarief.

Forum|alt.badge.img+2
  • Toegewijd Simyaan
  • 164 reacties
  • 7 augustus 2013
Na veel problemen bij Telfort (internetten was lange tijd een drama) mocht ik bij hoge uitzondering mijn contract eerder beëindigen. Ik wilde uiteraard op het KPN netwerk blijven en dan is de keuze niet moeilijk. Hi en KPN zijn erg duur en dus werd het Simyo.

Robin Mobile heeft op dit moment wel mijn interesse (KPN netwerk, maar geen gedoe meer met bundels, overschrijdingen, vertraging in actualiseren van status bundel en meer van dat soort ongein).

We blijven scherp zullen we maar zeggen.

Forum|alt.badge.img
  • Actief Simyaan
  • 53 reacties
  • 7 augustus 2013
Ik zelf ben begonnen met ATF1 en later moesten wij allemaal over naar ATF2 behalve de binnenvaart. Ja hoe bedenk je het. Een vaste telefoon met losse sleden dan kon je de bak ook in andere auto' en boten gebruiken. Dit alles voor een tarief daar heb je nu zeker 15 contracten met onbeperkt alles voor. Toen kwamen de eerste mobiele kasten met een hoorn.Altijd accu problemen. Toen kregen wij de eerste binnenbrak telefoon. Ik zal het nooit vergeten de Motorola klapper á raison Hfl 9950,00 Als je wat was dan moest men die hebben. Toen kwamen de mini toestellen de Mitsubishi en Blaupunkt. En al deze toestellen onder contract van de telefoonprovider van toen KPN anders had je niet volgens mij met de landelijke dekking. Tot er aan dit soort abo's een eind kwam, wij kregen toen toch de concurrentie . Dus wij kregen de contracten met zeg meer kado's. De prijzen kelderden met of zonder toestel het maakte niets uit. Een 1 jaar contract van Hfl 120,00 p/M kreeg je bijloop van Hfl 1200,00 . Het werd nog gekker als je zakelijk 6 contracten afsloot dan kreeg je meer bijloop dan dat de contracten totaal kostten. In die tijd heb ik vele providers gehad. Ik moet zelfs nadenken, KPN, BEN, Orange, Dutchfone, T-Mobile, Vodafone, Telfort en toen startte Simyo eerst jarenlang een paar prepaidkaarten die omgezet naar abo's met internet. Dus dit is mijn mobiele verleden.

Kim
Forum|alt.badge.img+6
  • Oud-moderator
  • 2319 reacties
  • 8 augustus 2013
Hoi Beko,

Wauw wat een historie, een echte ervaringsdeskundige met betrekking tot verschillende mobiele providers dus 🙂

  • Startend Simyaan
  • 2 reacties
  • 9 augustus 2013
via telecomvergelijker.nl

de leon
Forum|alt.badge.img+9
  • Oud-forum expert
  • 3126 reacties
  • 9 augustus 2013
Via of m.b.v. Koorelle2. 😉

franswon
Forum|alt.badge.img+9
  • Erelid
  • 5344 reacties
  • 9 augustus 2013
Via of m.b.v. Koorelle2. ;-)


Je had dus de keuze tussen: "Ja zuster, nee zuster" 🙂

Forum|alt.badge.img
  • Sensation
  • 179 reacties
  • 9 augustus 2013
Op internet gezocht naar de goedkoopste provider voor een sim only voor gebruik in mijn iphone. Tot op heden geen spijt van mijn keuze, al vond ik de ontvangst binnenshuis met vodafone (sorry) toch beter. Nu valt het bereik af en toe gewoon weg en ben ik niet te verstaan, en moet ik naar buiten lopen om mezelf verstaanbaar te maken. Enige minpuntje.

Reageer