.

'Simyo-Webshop.com maakt misbruik van KvK gegevens van Simyo'

  • 15 September 2014
  • 15 reacties
  • 2817 Bekeken

Badge +1
Opgeletopinternet.nl waarschuwt voor de webshop Simyo-webshop.com
Opgeletopinternet.nl adviseert de consument bij deze webshop geen aankopen te doen. Reden daarvoor is onder meer dat Simyo-webshop.com misbruik maakt van de KvK-gegevens van Simyo. Daarbij zijn de prijzen te laag en maakt de webwinkel gebruik van gehackte Marktplaats-accounts

Update 15 september
Deze website is nog steeds online.


Dit bericht vernam ik zojuist op de site Opgelicht.nl van mijn kennis Antoinette Hertsenberg.

Simyo, misschien kunt u dit bericht op uw site zelf plaatsen.
Op jullie site zelf komt dit bericht beter op de mensen over.

15 reacties

Reputatie 5
Badge +11
Hoi P.Th. de Treek,

We zijn ook op de hoogte van deze oplichter. In het verleden heeft hij meerdere nep sites gehad waarbij hij onze naam gebruikte.
Ook deze website is gerapporteerd en er wordt aan gewerkt om hem offline te krijgen. Om te voorkomen dat deze figuur en zijn website te veel 'exposure' krijgt wordt er niets over geplaatst op onze eigen site.

Wel is er een post geplaatst op Twitter, hier op het forum heb ik er zelf nog niemand over gehoord.

We adviseren natuurlijk om geen bestellingen te plaatsen op genoemde website, en mocht je dat tóch gedaan hebben, om dan aangifte te doen en die aangifte ook naar ons te mailen op [email]klantenservice@simyo.nl[/email]
Badge +1
Bedankt voor dit bericht moderator Ernst.
Hetgeen jij mij liet weten wist ik niet.
ik heb niet bij die oplichter besteld, ik ben namelijk erg sceptisch, misschien komt dit doordat ik jaren met Amerikaanse Hijackthis experts heb meegelopen, dus ook met hen gecommuniceerd.
Voordat ik iets via Internet koop, kijk ik eerst of er geen meldingen zijn bij de Politie en ik controleer de KvK-gegevens.
Nu is het niet zodat wanneer een bedrijf bij de Kamer van Koophandel geregistreerd staat, dat dit per defenitie ook een betrouwbaar bedrijf is, maar je hebt wel enige richtlijnen, per slot vanrekening kun je ook bij andere mensen informatie inwinnen.
Dus geen zorgen, ik heb mij niet oplaten lichten, alleen reageerd niet iedereen zoals ik, we zijn allemaal mensen en wij mensen hebben allemaal zo onze eigen denkwijze en handelingen, dus kan ik mij voorstellen dat er genoeg mensen zijn die er wel intrappen.

Betreft Twitter, ik volg geen Sociale media zoals Twitter en Facebook.
Bij Facebook ben ik weg gegaan wegens te veel spam en bij Twitter ben ik opgestapt omdat ik met Twitter niet overweg kon betreft navigatie.
Trouwens Twitter gaat de kant van Facebook op met zijn advertentie rotzooi, dus zal ik het zeker niet meer bij Twitter proberen.
Aangifte moet je altijd doen, of die Dienders er wat meedoen weet ik niet, maar geen aangifte doen is dom.
Reputatie 5
Badge +11
Daar heb je helemaal gelijk in, P.Th. de Treek; altijd aangifte doen!
Deze persoon heeft op zijn nepwebsite onze gegevens gewoon gekopieerd, dus je kunt checken wat je wil, maar 'hits' krijg je er dus niet op.
Reputatie 4
Badge +7
O jee ..... ik heb net een nieuwe telefoon besteld voor m'n vrouw, ik hoop toch niet dat de telefoonshop op deze website gehackt is. 
Reputatie 4
Badge +7
Gelukkig geen hackers bezig, net een mailtje gehad dat de telefoon onderweg is.
Reputatie 2
Badge +6
Hoi Renoster,

Je hebt een telefoon besteld bij onze Telefoonshop via https://www.simyo.nl/telefoonshop/? Dat is uiteraard wel betrouwbaar.

De website van de oplichter kun je beter helemaal mijden. Wij hopen natuurlijk niet dat er veel mensen slachtoffer worden van deze oplichter. Mocht je toch een bestelling bij de oplichter gedaan hebben, doe dan aangifte bij de politie.
Reputatie 4
Badge +7
Hoi Renoster,

Je hebt een telefoon besteld bij onze Telefoonshop via https://www.simyo.nl/telefoonshop/? Dat is uiteraard wel betrouwbaar.

De website van de oplichter kun je beter helemaal mijden. Wij hopen natuurlijk niet dat er veel mensen slachtoffer worden van deze oplichter. Mocht je toch een bestelling bij de oplichter gedaan hebben, doe dan aangifte bij de politie.


Hoi Dries. dank zij dit berichtje heb ik die valse website bezocht. En opgemerkt dat het idd vals is. Ook zijn d telefoons veel duurder. Waarom sturen jullie de internetpolitie er niet op af, zoiets bestaat toch.  Dat moet uit de lucht .Dat is pure oplichterij.
Badge +1
Mijn advies is: Kijk bij https://www.mijnpolitie.nl/if.shtml en doe een check
kijk ook bij Kamer van Koophandel of genoemd bedrijf daar ingeschreven staat.
klinken de prijzen van de aanbieder te mooi om waar te zijn, ga er dan niet op in.
Wat ook belangrijk is, is het taalgebruik, staat erop zo'n site ongelooflijk veel taalfouten dan is dat ook al foute boel.

Alvorens je tot een bestelling overgaat, ga je dus eerst de antecedenten van zo'n bedrijf na.
Reputatie 4
Badge +7
Mijn advies is: Kijk bij https://www.mijnpolitie.nl/if.shtml en doe een check
kijk ook bij Kamer van Koophandel of genoemd bedrijf daar ingeschreven staat.
klinken de prijzen van de aanbieder te mooi om waar te zijn, ga er dan niet op in.
Wat ook belangrijk is, is het taalgebruik, staat erop zo'n site ongelooflijk veel taalfouten dan is dat ook al foute boel.

Alvorens je tot een bestelling overgaat, ga je dus eerst de antecedenten van zo'n bedrijf na.


Hallo P.Th.de Treek. Bedankt voor je advies, zal er zeer zeker nota van nemen.
Badge +1
Hallo P.Th.de Treek. Bedankt voor je advies, zal er zeer zeker nota van nemen.

graag gedaan.
Badge +6
Hoi Dries. dank zij dit berichtje heb ik die valse website bezocht. En opgemerkt dat het idd vals is. Ook zijn d telefoons veel duurder. Waarom sturen jullie de internetpolitie er niet op af, zoiets bestaat toch.  Dat moet uit de lucht .Dat is pure oplichterij.

Hoi Renoster,

Helaas ligt het -klaarblijkelijk- toch allemaal wat gecompliceerder, waardoor het niet mogelijk is om de site zo 1,2,3 uit de lucht te krijgen.
We doen onze uiterste best om de site offline te krijgen, want wij willen ook niets liever dan dat natuurlijk.

@P.Th. de Treek, dankjewel voor de handige tips! 🙂
Badge +1
Hoi Renoster,

Helaas ligt het -klaarblijkelijk- toch allemaal wat gecompliceerder, waardoor het niet mogelijk is om de site zo 1,2,3 uit de lucht te krijgen.
We doen onze uiterste best om de site offline te krijgen, want wij willen ook niets liever dan dat natuurlijk.

@P.Th. de Treek, dankjewel voor de handige tips! :)


Graag gedaan Kim.
Inderdaad Renoster, moet er alles in werk gesteld worden om die valse site uit de lucht te krijgen, maar het is zoals jij al zei, dat is niet zo eenvoudig.
Ik las ook een bericht waarin een vraag gesteld werd of er Internet politie bestaat, ik weet het niet.
Je hebt wel Europol, maar dat is heel wat anders.
Ik denk dat als Internet Politie bestaat, de Film en platenindustrie ook gelukkig zijn, in de wetenschap dat ze eindelijk de mensen die in hun ogen illegaal muziek en films downloaden, makkelijker aan kunnen pakken.
Maar goed, dat is een ander onderwerp, dus mijn opmerking moet je maar negeren.
Badge +1
In navolg van mijn topic wil ik toch nogeven als leidraad waar men op diend te letten bij aanschaf van product via Internet, het volgende toevoegen, dit doe ik uiteraard via een link.

http://www.opgeletopinternet.nl/index.php/topic,10.0.html

Verder wil ik ook benadrukken dat je voor Consumentenhulp beroep kan doen op Tros Radar, rubriek Consumentenhulp

http://www.trosradar.nl/consumentenhulp/hulp-bij
Reputatie 5
Badge +11
Vooral die eerste site bevat erg handige tips, dank je, P.Th. de Treek!
Badge +1
Vooral die eerste site bevat erg handige tips, dank je, P.Th. de Treek!


Graag gedaan.
🙂

Reageer