Skip to main content
Beantwoord

WhatsApp account overgenomen? Geen verificatiecode ontvangen..

• July 23, 2026
  • 10 reacties
  • 41 Bekeken

Hallo,

Ik heb laatst een sms gekregen in het spaans dat er een inlogcode voor Whatsapp is aangevraagd. Dit ben ik natuurlijk niet zelf geweest.. Sinds gister ben ik ineens uitgelogd op whatsapp en kan ik geen nieuwe code aanvragen voor het opnieuw inloggen. 

Kunnen jullie zien wie mijn nummer heeft proberen te gebruiken en wat kan ik doen zodat ik weer kan inloggen?

Moderator: titel aangepast voor betere vindbaarheid en duidelijkheid.

Beste antwoord door Khadija

Hoi ​@Jackk

Bedankt voor je geduld. Ik heb dit inmiddels intern laten onderzoeken.

Aan onze kant zien we geen aanwijzingen dat er sprake is geweest van een simwissel of een overname van je Simyo-account. Dat betekent dat we helaas niet kunnen vaststellen dat iemand via ons toegang heeft gehad tot je telefoonnummer.

Ik hoop dat het inmiddels is gelukt om contact op te nemen met WhatsApp. Omdat het om de beveiliging van je WhatsApp-account gaat, kunnen zij onderzoeken hoe de verificatie heeft plaatsgevonden en je verder helpen met het herstellen van je account.

Het is daarnaast verstandig om je contacten even op de hoogte te brengen van de situatie. Vraag hen om eventuele betaalverzoeken of verdachte berichten die uit jouw naam lijken te komen kritisch te bekijken, niet op links te klikken en geen verificatiecodes te delen.

Zodra je weer toegang hebt tot je WhatsApp-account, is het verstandig om de tweestapsverificatie in te schakelen met een 6-cijferige pincode. Dat biedt extra beveiliging voor je account.

Ik begrijp dat dit een vervelende situatie is en had je graag verder geholpen, maar vanuit onze kant kunnen we hierin helaas niet meer betekenen. Ik hoop dat je je account snel weer terug hebt.

Groetjes,
Khadija

10 reacties

Khadija
Moderator
Forum|alt.badge.img+3
  • Moderator
  • July 23, 2026

Hoi ​@Jackk,

Bedankt voor je bericht. Ik kan me goed voorstellen dat dit erg schrikken is, zeker als je ineens geen toegang meer hebt tot je WhatsApp-account. Helaas kunnen wij hier echt niets aan doen en hebben wij ook geen inzicht in wat er binnen WhatsApp gebeurt. We kunnen daarom niet zien wie heeft geprobeerd je nummer te gebruiken of waarom je op dit moment geen nieuwe verificatiecode kunt ontvangen.

Ik raad je aan om zo snel mogelijk contact op te nemen met de klantenservice van WhatsApp. Zij kunnen je account controleren en je verder helpen met het herstellen van de toegang.

Ik hoop dat je snel weer kunt inloggen.

Groetjes,
Khadija

• auteur
  • Beginner
  • July 23, 2026

Hey ​@Khadija 

Ik heb geprobeert om opnieuw in te loggen maar er staat nu dat er een code is verzonden naar WhatsApp op een iPhone 8. Ik heb geen iPhone 8 en iemand heeft dus toegang gehad tot mijn nummer omdat whatsapp eerst geverifieerd moet worden dmv sms. Hoe kan dit gebeuren?

JanD
Forum|alt.badge.img+7
  • Forum Expert
  • July 23, 2026

Beste ​@Jackk wat ​@Khadija eerder ook schreef, even contact opnemen met de helpdesk van WhatsApp.

Simyo is hierin geen partij.

• auteur
  • Beginner
  • July 23, 2026

@JanD ​@Khadija Simyo is wel een partij hierin omdat er toegang is geweest tot mijn telefoonnummer omdat je bij whatsapp altijd een code moet bevestigen via sms! Hoe kan het dat iemand hier toegang tot heeft gekregen?

JanD
Forum|alt.badge.img+7
  • Forum Expert
  • July 23, 2026

@JanD ​@Khadija Simyo is wel een partij hierin omdat er toegang is geweest tot mijn telefoonnummer omdat je bij whatsapp altijd een code moet bevestigen via sms! Hoe kan het dat iemand hier toegang tot heeft gekregen?

Beste ​@Jackk jij maakt/hebt een account bij WhatsApp en dat doet Simyo niet voor jou.

Dat het een Simyonummer is doet niet ter zake, het kan ook een nummer van een andere provider zijn.

Dan heb je hetzelfde probleem.

• auteur
  • Beginner
  • July 23, 2026

@JanD wat is er niet duidelijk? Voor het verifieren van whatsapp wordt er een code via sms naar het nummer gestuurd, deze heb ik niet gekregen en er is dus iemand die toegang had tot mijn telefoonnummer! Kun je helpen of?

JanD
Forum|alt.badge.img+7
  • Forum Expert
  • July 23, 2026

Beste ​@Jackk wacht s.v.p. de reactie van een moderator af of neem contact op met de helpdesk van Simyo via de bekende kanalen.

Succes.

Khadija
Moderator
Forum|alt.badge.img+3
  • Moderator
  • July 23, 2026

Hoi ​@Jackk,

Bedankt voor je reactie en voor je duidelijke toelichting. Dit is voor mij ook nieuw. Ik heb dit intern doorgezet en wij gaan uitzoeken of dit wellicht iets vanuit onze kant is. Ook wil ik je nogmaals aanraden om ook contact op te nemen met WhatsApp, zij kunnen je misschien in de tussentijd ook al helpen.

Zodra ik een terugkoppeling heb, kom ik direct bij je terug! 

Bedankt voor je geduld. 

Groetjes,
Khadija

Friesian
  • Forum Expert
  • July 23, 2026

Beste ​@Jackk 

Dit is wat whatsapp zelf zegt.... 

https://faq.whatsapp.com/1131652977717250/?locale=nl_NL 

Kijk eens of je hiermee verder komt. 

Khadija
Moderator
Forum|alt.badge.img+3
  • Moderator
  • antwoord
  • July 24, 2026

Hoi ​@Jackk

Bedankt voor je geduld. Ik heb dit inmiddels intern laten onderzoeken.

Aan onze kant zien we geen aanwijzingen dat er sprake is geweest van een simwissel of een overname van je Simyo-account. Dat betekent dat we helaas niet kunnen vaststellen dat iemand via ons toegang heeft gehad tot je telefoonnummer.

Ik hoop dat het inmiddels is gelukt om contact op te nemen met WhatsApp. Omdat het om de beveiliging van je WhatsApp-account gaat, kunnen zij onderzoeken hoe de verificatie heeft plaatsgevonden en je verder helpen met het herstellen van je account.

Het is daarnaast verstandig om je contacten even op de hoogte te brengen van de situatie. Vraag hen om eventuele betaalverzoeken of verdachte berichten die uit jouw naam lijken te komen kritisch te bekijken, niet op links te klikken en geen verificatiecodes te delen.

Zodra je weer toegang hebt tot je WhatsApp-account, is het verstandig om de tweestapsverificatie in te schakelen met een 6-cijferige pincode. Dat biedt extra beveiliging voor je account.

Ik begrijp dat dit een vervelende situatie is en had je graag verder geholpen, maar vanuit onze kant kunnen we hierin helaas niet meer betekenen. Ik hoop dat je je account snel weer terug hebt.

Groetjes,
Khadija