Skip to main content

.

Ik las dat Simyo nu ook in Duitsland aktief is.

Zie bv https://www.simyo.de of https://en.wikipedia.org/wiki/Simyo.

En bij de buren is alles beter, dus met 5g.

We mogen het van het moderatieteam binnen dit forum niet meer over xG hebben @wimj12 , dat kaart ik dus ook niet aan, maar wel apart dat het in Deutschland door Simyo wèl aangeboden wordt😉😎

Hoi @wimj12,

Bedankt voor je bericht.

Wat interessant, dit wist ik nog niet. Wat leuk nieuws!

Groetjes,
Ashley

Hoi @wimj12,

Bedankt voor je bericht.

Wat interessant, dit wist ik nog niet. Wat leuk nieuws!

Groetjes,
Ashley

Slecht voor een bedrijf, wiens core-business communicatie is😉😎

Het komt natuurlijk omdat er in NL nog geen 5G is, dan duurt het wat langer voordat het binnen komt 😂

Foei JanD, nu breng je 5G toch weer ter sprake, ik hoop nu maar dat ik niet ‘gebanned’ word door het moderatieteam.😅

Voor zover ik weet zijn die Simyo’s redelijk onafhankelijk van elkaar. Althans, dat heeft een moderator ooit eens verteld over de Spaanse Simyo.

https://www.simyo.es

Hoi @JanD,

Bedankt voor je reactie.

Het klopt inderdaad wat @wimj12 zegt. Alle Simyo's zijn onafhankelijk van elkaar. Simyo Nederland heeft bijvoorbeeld een heel ander aanbod en voorwaarden dan Simyo Spanje of Duitsland.

Groetjes,
Ashley

Weet je welke Simyo’s er zijn of waren?

Hoi @wimj12,

Bedankt voor je reactie.

Momenteel weet ik dat Simyo Nederland, Simyo Spanje en nu ook Simyo Duitsland (😉) actief zijn.

Groetjes,
Ashley

Weetjes over Simyo Duitsland:

• Simyo Duitsland had eerst de naam Blau 
  • Simyo Duitsland is een 100% dochteronderneming van Telefónica Germany GmbH & Co. OHG.
  • De downloadsnelheid van 5G bij Simyo Duitsland is zéér laag, namelijk maar 50 Mbit/s, terwijl je bij Simyo Nederland op het 4G netwerk een downloadsnelheid kunt behalen van 256 Mbit/s, dus vele malen sneller.
  • Bij Simyo Duitsland krijg je standaard Onbeperkt bellen en sms’en bij al hun sim only abonnement, dus je kunt niet kiezen voor een bel-bundel zoals bij Simyo Nederland.

Bedankt voor het delen @Michel.uit.Arnhem! Ik had me nog niet verdiept in het aanbod en de andere feitjes rondom Simyo Duitsland, dus dit was een fijne samenvatting voor mij (en ik denk andere klanten ook)!

Bedankt voor het delen @Michel.uit.Arnhem! Ik had me nog niet verdiept in het aanbod en de andere feitjes rondom Simyo Duitsland, dus dit was een fijne samenvatting voor mij (en ik denk andere klanten ook)!

Ik heb het met veel plezier gedaan @Seren, zo weet je gelijk wat meer over Simyo Duitsland.
Simyo Duitsland maakt trouwens gebruik van het Duitse Telefónica/o2 mobiele netwerk, die een stuk minder is qua dekking dan het KPN mobiel netwerk in Nederland.

Leuk. We wachten met spanning op deel 2.

Simyo in Spanje.

Leuk. We wachten met spanning op deel 2.

Simyo in Spanje.

Daar ben ik vrij recent nog even langs geweest.

Ik zou het niet erg vinden als Simyo.nl net als Simyo.es onbeperkt bellen + 200 GB voor 20 euro/maand zou aanbieden. Die GBs kun je dan ook nog eens 3 maanden sparen!

Hoi @Seren & @wimj12 

Hierbij deel 2, alle weetjes over Simyo in Spanje!
Let’s Go!!

• Simyo Spanje levert naast mobiele abonnement, óók glasvezel internet voor thuis.
  • Glasvezel abonnementen van 100 MB, 300 MB, 600 MB of 1GB aan downloadsnelheid.
  • Je kunt kiezen bij mobiel voor 0 belminuten, 120 belminuten of onbeperkt bellen.
  • Simyo Spanje heeft de volgende mobiele databundels: 100 MB, 4 GB, 18 GB, 40 GB, 80 GB en 200 GB, dus hogere databundels dan bij Simyo in Nederland.
  • Je kunt GB’s delen met familieleden, ter vergelijken met MB’s delen bij KPN mobiel.
  • Bij alle mobiele abonnementen zit standaard 5G, snelheid is onbekend.
  • Simyo Spanje heeft momenteel méér dan 2 miljoen klanten, en is dus groter dan Simyo in Nederland.
  • Simyo Spanje maakt gebruik van het mobiele netwerk van Orange, óók voor glasvezel internet in huis.
  • Simyo Spanje is een 100% zelfstandige provider, en werkt dus volledig zelfstandig.
  • Je kunt net zoals in Nederland een nieuwe smartphone bij je mobiele abonnement bestellen.
  • Simyo Spanje heeft een veel uitgebreidere Prepaid, in vergelijking met de Simyo Prepaid in Nederland, waarbij veel meer mogelijk is.

Leuk, en dank je wel. Ik heb zelf ooit zelf op die site gekeken, maar mijn Spaans is nihil.

Suggestie voor een volgend deel:

5G bij Simyo

Ik weet niet wie de eigenaar is van het merk Simyo, maar de verschillende Simyo bedrijven hebben waarschijnlijk helemaal niets met elkaar te maken, ze opereren onafhankelijk van elkaar en bieden verschillende pakketten aan. Het vergelijken van de verschillende Simyo’s is dus tamelijk zinloos. Ze gebruiken de naam Simyo gewoon onder licentie. Hier in het VK bestaat geen Simyo, maar ik denk dat ik morgen hier makkelijk een Simyo.co.uk bedrijf zou kunnen opzetten met toestemming van de merkeigenaar.

@Ashley merkt hierboven al op dat ze verschillende eigenaren hebben, maar de overzichten van @Michel.uit.Arnhem zijn
toch leuk om te lezen? Een beetje gezelligheid mag toch wel?

Leuk, en dank je wel. Ik heb zelf ooit zelf op die site gekeken, maar mijn Spaans is nihil.

Hoi @wimj12 

Mijn Spaans ik ook nihil, maar browser Safari of mijn iMac all-in-one vertaald de gehele website in enkele seconden in een Nederlandstalige website.

Want anders had ik de weetjes niet met jullie kunnen delen over Simyo Spanje.
Ik vind het ook erg leuk om te mogen doen!!

Hoi @Scotsman en de rest,

Hierbij deel 3, wanneer is Simyo ontstaan en wie is de eigenaar van het merk Simyo.

Deel 3 - Geschiedenis van Simyo

Het bedrijf Simyo is in mei 2005 opgericht als een joint venture met E-Plus.
Het hoofdkantoor is gevestigd in Düsseldorf onder leiding van Nicolas Biagosch, de huidige CEO.
Het succes van de pionier Tchibo eind 2004 (in een 50-50 samenwerking met) en de toetreding van Simyo tot de Duitse mobiele telefoonmarkt begin 2005 werden gevolgd door verschillende vergelijkbare aanbiedingen van andere goedkope providers rond medio 2005, wat resulteerde in een algemene prijsdaling op de Duitse mobiele markt.

Simyo is een merk voor verschillende MVNO's in Europa. In Nederland is het eigendom van KPN. In Spanje is het eigendom van Orange España. In Duitsland werd het in augustus 2024 opnieuw gelanceerd door mobilezone GmbH en Telefonica Duitsland.

Bedankt voor het uitzoeken en delen @Michel.uit.Arnhem! Ik vond het leuk om dit allemaal te lezen 😊

Ik heb het ook met plezier gelezen.

Reageer