Beantwoord
Pleiten om opwaarderen met Bitcoins mogelijk te maken
Zijn er meer mensen die dit een wenselijke toevoeging zouden vinden?
Beste antwoord door Ernst
Hoi J4ntj3, wat leuk dat je deze vraag op het forum stelt :)
Hoe andere bedrijven het betalen met Bitcoins in hun boekhouding verwerken durf ik je niet te zeggen. Wat ik wél weet is dat Bitcoins geen geldig betaalmiddel zijn. Je kunt het hooguit behandelen als ruilmiddel, en ik kan je vertellen dat dat wel een grote aanpassing vergt.
Niet zozeer van onze systemen misschien, maar wel van de boekhouding.
Ook van wél de systemen trouwens; deze stukje code zullen op een zwaar beveiligde server opgeslagen moeten worden en implementatie op onze website kost tijd en dus geld.
Ik heb het gevoel dat waar je bij sommige bedrijven kunt 'betalen' met Bitcoins (of liever gezegd; kleine stukjes Bitcoin) dit meer als marketing te bestempelen is dan als een inkomstenbron.
En dan komt er ook nog bij dat de waarde van Bitcoins zo ongelófelijk veel fluctueert. Mocht je Bitcoins al mogen bestempelen als munteenheid, dan is er nog het grote risico dat deze instabiele wisselkoers met zich mee brengt.
Ik ben het dan ook met Groentjuh eens;
Bekijk originele reactieHoe andere bedrijven het betalen met Bitcoins in hun boekhouding verwerken durf ik je niet te zeggen. Wat ik wél weet is dat Bitcoins geen geldig betaalmiddel zijn. Je kunt het hooguit behandelen als ruilmiddel, en ik kan je vertellen dat dat wel een grote aanpassing vergt.
Niet zozeer van onze systemen misschien, maar wel van de boekhouding.
Ook van wél de systemen trouwens; deze stukje code zullen op een zwaar beveiligde server opgeslagen moeten worden en implementatie op onze website kost tijd en dus geld.
Ik heb het gevoel dat waar je bij sommige bedrijven kunt 'betalen' met Bitcoins (of liever gezegd; kleine stukjes Bitcoin) dit meer als marketing te bestempelen is dan als een inkomstenbron.
En dan komt er ook nog bij dat de waarde van Bitcoins zo ongelófelijk veel fluctueert. Mocht je Bitcoins al mogen bestempelen als munteenheid, dan is er nog het grote risico dat deze instabiele wisselkoers met zich mee brengt.
Ik ben het dan ook met Groentjuh eens;
Voor mij zijn er tientallen dingen, die ik liever heb dan Bitcoins.
Reageer
Meld je aan
Heb je al een account? Inloggen
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.