Ik weet niet of er meer mensen zijn die via 3G op internet zitten met een laptop bijv.
Windows 10 download nu ook essentiële updates als je op een metered connection zit.
Ik was een dag van huis met de computer aan. Ik had een bundel van 1000MB. Ik had het proces in Windows dat verantwoordelijk is voor het downloaden van updates op 2kB/s gezet (omdat hij soms ook verantwoordelijk is voor andere dingen).
Nu is het 4 november en in 4 dagen zit ik dus al door m'n hele verbruik heen terwijl ik geen enkele video-website heb bezocht.
Dat proces was dus in de afgelopen dagen verantwoordelijk voor bijna 200MB down en bijna 200MB up.
Ja dan ga je er wel snel door heen.
Ik vind het hele idee van een bundel een beetje nonsense, maar goed.
Ik gebruikte het programma NetLimiter om bandbreedte in te stellen maar het is lastig om Windows Update en aanverwanten uit te zetten.
Dat programma is zeker een aanrader maar ik moet er nog achterkomen hoe ik met één PC Windows Update helemaal kan blokkeren.
Dus als je dit van plan was: weet wat Windows 10 gaat uitspoken op de achtergrond.
Reageer
Meld je aan
Heb je al een account? Inloggen
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.