.

Nieuwtje vanuit de UK: een prepaid sim waarmee je in het binnenland kunt "roamen".

  • 13 November 2015
  • 3 reacties
  • 408 Bekeken

Reputatie 7
Badge +9
Sinds kort is er een prepaid simkaart verkrijgbaar hier in de UK waarmee je niet gebonden bent aan Ă©Ă©n bepaald netwerk. Met een gratis simkaart van AnywhereSim (http://anywheresim.com) kun je gebruik maken van drie netwerken, te weten Vodafone, O2 en EE. Daarmee wordt de kans dat je op een bepaalde lokatie geen bereik hebt aanzienlijk verkleind. Met andere woorden, roaming binnen je eigen land.

Er zijn momenteel drie verschillende pakketten. Voor 5p/5p/5p (min/sms/MB) gaan al je uitgaande binnenlandse gesprekken via 1 netwerk, maar kun je gebeld worden via de drie eerdergenoemde netwerken.

Voor 10p/5p/10p staan drie binnenlandse netwerken ter beschikking zowel voor bellen als gebeld worden. Het overschakelen naar een ander netwerk met een beter signaal gebeurt overigens niet tijdens een gesprek.

Als laatste is er het 12p/5p/10p tarief dat geldt voor de drie binnenlandse netwerken en voor netwerken in alle landen van de EU. Met deze deal betaal je dus overal in de EU hetzelfde tarief. Het ontvangen van telefoontjes is overal gratis.

De simkaarten hebben een beltegoed dat varieert van 10 pond (1 maand geldig) tot 120 pond (1 jaar geldig) voor binnenlands gebruik. Simkaarten voor UK/EU gebruik zijn er van 10 pond (1 maand geldig) tot 30 pond (max. 2 maanden geldig).

Op dit moment is met de hand opwaarderen niet mogelijk, maar automatisch opwaarderen wordt binnenkort ingevoerd (net als bij Simyo zijn er geen winkels waar je opwaardeerbonnen kunt kopen). Ook kun je binnenkort overstappen op iets wat bij Simyo Sim-Only heet.

Al met al een interessante ontwikkeling. Bij mijn weten bestaat een dergelijk product nog niet in Nederland. Misschien is dit een gat in de markt waar Simyo maar eens in moet springen!

3 reacties

Reputatie 1
Badge +5
Hoi scotsman,

Ja lijkt me ook super zo iets, nooit geen probleem met bereik, ik heb het wel ergens gelezen dat er zo iets opgezet gaat worden.

Wat ik me afvraag, hoe dit in de praktijk nu in ze werk gaat het aanmelden op verschillende netwerken.

Mvg,

Simnlru
Reputatie 7
Badge +9
Ik vermoed dat je telefoon kiest voor het binnenlandse netwerk met het sterkste signaal. Dat gebeurt nu ook als je in het buitenland bent, en er meerdere netwerken beschikbaar zijn. Het lijkt me wel belangrijk dat je je toestel automatisch het netwerk laat kiezen, en niet handmatig vastzet op een bepaald netwerk.
Reputatie 4
Badge +10
Hoi Scotsman,

Leuk dat je dit nieuwtje met ons deelt 🙂 Ik denk dat zoiets hartstikke handig is. Zeker op bepaalde plekken waar alleen een bepaald netwerk goed is zoals in sommige dorpen. Ik ben ook benieuwd hoe het zich verder gaat ontwikkelen in Nederland en Europa. De telecomsector is continu aan het veranderen, dus het is lastig om te voorspellen hoe het er over een paar jaar uitziet 🙂

Reageer