.

Nederlandse providers gaan netwerk delen bij storing

  • 11 December 2014
  • 12 reacties
  • 1162 Bekeken

Reputatie 7
Badge +9
Vanaf donderdag gaan Nederlandse mobiele providers elkaars netwerk delen als er een storing is.

Volgens het ministerie van Economische Zaken is Nederland het eerste land ter wereld waar het mogelijk wordt om in eigen land te 'roamen'.

KPN, Vodafone en T-Mobile werken samen aan de noodvoorziening. Deze wordt alleen geactiveerd als een storing naar verwachting langer dan drie dagen duurt en minstens 500.000 klanten treft. Klanten betalen in dit geval geen extra kosten voor bellen en sms'en op een ander netwerk.

"Complimenten aan de drie providers voor het feit dat ze dat voor hun miljoenen klanten nu mogelijk maken", zegt minister Kamp (Economische Zaken) donderdag bij de lancering van het initiatief. "Ook voor de Nederlandse economie is het van groot belang dat mensen en bedrijven bereikbaar blijven."

Lees hier het artikel.

Bron: nu.nl

12 reacties

Reputatie 5
Badge +11
Hi franswon,

Heel uniek in de wereld is dit, roaming in eigen land. Maar of dit nu vaak gebruikt gaat worden?
Deze wordt alleen geactiveerd als een storing naar verwachting langer dan drie dagen duurt en minstens 500.000 klanten treft.

😕
Reputatie 7
Badge +9
Hoi Ernst,

Het is dus al gebeurd bij Vodafone, nu is het in ieder geval geregeld dat zoiets opgevangen wordt.

De wet van Murphy heb je ongetwijfeld ook wel iets van gehoord/gelezen 🙂
Reputatie 5
Badge +11
Die keer in Rotjeknor was ook de reden voor deze maatregel, dacht ik.
Murphy's law ken ik, ik heb dan ook liever een andere Murphy's 😉

Heel uniek in de wereld is dit, roaming in eigen land. Maar of dit nu vaak gebruikt gaat worden?
😕

Echt, Ernst?  Het gebeurt al sinds jaar en dag in Nederland. :D
Reputatie 7
Badge +9
ik heb dan ook liever een andere Murphy's ;)


Okay, geen Karmeliet meer voor jou 🙂
Reputatie 6
Badge +10
Echt, Ernst?  Het gebeurt al sinds jaar en dag in Nederland. :D

Hoi Friesian,

Hoe bedoel je "Het gebeurt al sinds jaar en dag in Nederland"? Het hele verhaal gaat toch juist over het feit dat dit nieuw en uniek is? 😉
Roaming in Nederland is absoluut niet nieuw en zeker niet door een Nederlandse provider. Deze noodvoorziening is nieuw, dat wel.
Maar de gedachte dat roaming in eigen land uniek zou zijn, in Nederland dus niet. De gedachte zou wel apart te noemen zijn.
🆒 
Reputatie 5
Badge +11
We zitten ons net te bedenken dat Tele2 dit inderdaad ook doet met T-Mobile. Roaming op zich is dus niet nieuw inderdaad.

franswon, gisteren de eerste tot me genomen, hééérlijk!
Ik ben een bier/ale liefhebber in het algemeen, dus ik maak geen onderscheid 😛
Reputatie 7
Badge +9
Als je zelf geen netwerk hebt vind ik dit geen roaming.
Dan zou je ook kunnen stellen dat Simyo dit doet op het netwerk van KPN.
We zitten ons net te bedenken dat Tele2 dit inderdaad ook doet met T-Mobile. Roaming op zich is dus niet nieuw inderdaad.


@ We 

Allen bedankt voor het meedenken. :D:p
Als je zelf geen netwerk hebt vind ik dit geen roaming.
Dan zou je ook kunnen stellen dat Simyo dit doet op het netwerk van KPN.

Mag, kan...werkelijkheid is anders.
Bij Simyo moet in Nederland roaming niet aanstaan (bij smartphone), bij Tele2 wel.
Reputatie 6
Badge +10
Bij Simyo moet in Nederland roaming niet aanstaan (bij smartphone), bij Tele2 wel.


Dat is wel interessant! Misschien is dat omdat hun eigen netwerk nog in aanbouw is? 🙂

Reageer