.

KPN en Hi laten abonnees MB's met elkaar delen

  • 11 November 2014
  • 5 reacties
  • 1861 Bekeken

Reputatie 7
Badge +9
KPN gaat het voor gezinsleden en huisgenoten mogelijk maken MB's naar elkaar te sturen als ze een abonnement hebben bij Hi of KPN.





Het aanbod is onderdeel van Meer Mobiel Voordeel. KPN bevestigt na berichtgeving van Tweakers dat Meer Mobiel Voordeel vanaf 3 december verkrijgbaar zal zijn.

Mensen die op hetzelfde adres wonen, of zij nu familieleden of alleen huisgenoten zijn, kunnen kosteloos hun abonnementen koppelen. Alle gebruikers krijgen dan 5 euro korting per maand, kunnen gratis onderling bellen en kunnen MB's met elkaar delen.

Het delen van MB's gaat via de apps van Hi en KPN en gaat in stappen van 50 MB. In theorie kan gebruiker A zijn gehele bundel delen met gebruiker B. Het is niet zo dat gebruikers automatisch de bundel van een ander kunnen gebruiken.

De Meer Mobiel Voordeel-bundel vervangt de Familievoordeel-bundel waarbij ook onderling gratis bellen werd aangeboden en er 10 euro korting per maand werd gegeven, maar dan alleen aan bijvoorbeeld de tweede en derde gebruiker, niet aan de originele gebruiker. Ook was het nog niet mogelijk MB's uit te wisselen.

Klanten met abonnementen van Telfort en Simyo, net als Hi dochters van KPN, vallen niet binnen het aanbod.

Lees hier het hele artikel.

Bron: nu.nl


Opmerking: Is Simyo een 'onecht' kind van KPN?

5 reacties

Reputatie 6
Badge +10
Hoi franswon,

Bedankt voor je bericht 🙂! Dit hebben ze goed bedacht hè? Of Simyo ooit met dit soort initiatieven mee gaat doen, dat durf ik niet te zeggen. Je kunt Simyo een beetje beschouwen als een soort half zusje of een aangetrouwde familie 😉.

Opzich, als je sommige Simyo klanten €5,- korting geeft per abonnement, dan houd Simyo er niets meer aan over!
Een familiebundel? Ja! Dat is waar ik naar op zoek ben en misschien voor ga overstappen naar een andere mobiele provider.
Momenteel "beheer" ik bij Simyo 3 mobiele abonnementen in mijn gezin en de 4e komt er nu bij. Dat zette mij ertoe aan om te gaan kijken naar een "familievoordeel" propositie. Deze heb ik o.a. gevonden bij KPN en HI (en anderen) maar niet bij Simyo.
Wat is jullie standpunt in deze? Is er een voordeel mogelijk? Zijn er plannen? Hoe zien die eruit?
Een antwoord helpt mij in het besluit om voor een bepaalde mobiele provider te kiezen...
Reputatie 7
Badge +9
Hoi rnmldr, welkom op het forum van Simyo.

Zoals Tiury al aangeeft laten de marges van Simyo dit op dit moment niet toe. Als budget-provider zijn de mogelijkheden tot kortingen nogal beperkt.

Of er plannen in de toekomst zijn kan ik, als gewoon klant bij Simyo, niet zeggen.

Ik ben al heel blij met hun kwaliteit en prijzen.
Hallo Frans,
Bedankt voor je reactie maar zoals je zelf al aangeeft, jij werkt niet voor Simyo.
Dit vind ik wel typisch een vraag voor Simyo dus ik hoop dat zij met een officieel standpunt willen reageren dat mij kan helpen in mijn besluit om te blijven of op te stappen.
Mvg
René
Reputatie 6
Badge +10
Hoi rnmldr,

Wat jammer dat je er aan denkt aan overstappen door dit berichtje, maar als jij hier je voordeel uit kan halen, zou ik hetzelfde denken 🙂. Helaas zit er voorlopig niet een actie in zoals deze, omdat er nu vooral gefocust wordt op het aantrekken van klanten met behulp van de vriendendeal. Maar het is absoluut wel iets waar Simyo aan moet gaan denken 🙂.

Als ik jou was, zou ik eens goed berekenen wat nou exact je voordeel is als je overstapt. Vergeet in die berekening niet dingen zoals aansluitkosten en contractsduur. Die kunnen namelijk onverwachts nog duur uitpakken 🙂.

Mocht je hier verder nog vragen over hebben, weet je het forum uiteraard te vinden 🙂!

Reageer