.

Gratis simkaart en gratis bel/sms/databundel!

  • 13 May 2015
  • 4 reacties
  • 500 Bekeken

Reputatie 7
Badge +9
Wie wil 200 min, 200 sms en 200MB data per maand gratis en voor niets? En daarbij ook nog een gratis simkaart? Steek de Noordzee over!

Het Amerikaanse bedrijf FreedomPop, met steun van Skype oprichter Niklas Zennstom, gaat dit over twee maanden hier in de UK aanbieden. De gratis bundels zijn natuurlijk niet groot, maar voldoende voor "lichte" smartphonegebruikers. Wat je kwijt bent als je je bundel wilt uitbreiden is nog niet bekend, maar als de kosten van deze "add-ons" buitensporig hoog blijken te zijn, dan hoeven de gevestigde mobiele telecomproviders waarschijnlijk geen slapeloze nachten te hebben. Toch is dit een interessante ontwikkeling. Ik ben benieuwd of, en wanneer FreedomPop naar Nederland komt.

Bron:

http://www.bbc.co.uk/news/technology-32704051

4 reacties

Reputatie 7
Badge +9
Geen addertjes ergens, Scotsman? Dat je steeds reclame sms-jes krijgt of andere ongein.....zoiets?
For nothing goes the sun up....zou v. Gaal zeggen. :D

Wel gemakkelijk voor een in nood reservetoestel in de auto o.i.d. 😉
Reputatie 7
Badge +9
No I haven't seen any adders yet...
Maar wat we weten is alleen maar de aankondiging, de service wordt pas in juli gelanceerd. Het beperkte gratis basispakket is uiteraard bedoeld als lokmiddel, met name voor mensen die eerder nog nooit een smartphone hadden. Maar je weet hoe dat gaat: als je eenmaal de smaak van mobiel internet te pakken hebt wil je meer, en voor de add-ons (verhoging van de bundel) zal waarschijnlijk diep in de buidel getast moeten worden. Het geld moet tenslotte ergens verdiend worden. Ook zou de internetsnelheid bij het gratis basispakket best wel eens aan de magere kant kunnen zijn. Afwachten maar.
Zeker naar Kingsman: The secret service gekeken?
Reputatie 7
Badge +10
Hoi allemaal,

Oeps, we hebben hier helemaal niet op gereageerd :S Dat kan natuurlijk niet.

Gratis bellen, sms'en & internetten? Dat klinkt bijna te mooi om waar te zijn. Ik vraag me inderdaad af hoeveel je betaalt voor add-ons, verhogingen en dergelijke. Het is ondertussen ook al live gegaan. Heb je er al weer eens naar gekeken @Scotsman?

@Rvw, ja! Daar ken ik het van. Goed dat je daar op kon komen 😉 Dan hoef ik mijn hersens hier niet meer over te kraken!

Groetjes,
Angela

Reageer