.

Facebook app slurpt batterij iPhone leeg (ios9)

  • 16 October 2015
  • 9 reacties
  • 350 Bekeken

Voor de Iphone gebruikers met iOS9

Raakt de accu van jouw iPhone ook zo snel leeg? Dan is de Facebook-app hoogstwaarschijnlijk de boosdoener. Het sociale netwerk werkt aan een oplossing.

Dat bevestigt een woordvoerder van Facebook tegenover Techcrunch. De Facebook-app zorgt bij iOS 9 dat de accu van je iPhone heel snel leegloopt. Bij de iPad zul je niet direct een groot verschil merken: de tablet heeft een hele flinke batterij die niet zomaar leeg is.

Het is nog niet duidelijk wat precies de oorzaak is van het probleem. Zelfs wanneer de app op de achtergrond draait en niet direct wordt gebruikt, zorgt Facebook er toch voor dat de accu te snel leegloopt. Mogelijk zorgt een recente app-update in combinatie met iOS 9 voor een probleem waardoor de app de telefoon 'wakker' houdt en niet in zijn 'energiezuinige slaap' komt.

"We hebben gehoord dat er mensen accuproblemen hebben met onze iOS-app. We kijken naar het probleem en hopen binnenkort met een oplossing te komen", aldus de woordvoerder van het sociale netwerk.



Bron: RTLZ

9 reacties

Reputatie 4
Badge +8
Ik ben een "veelgebruiker" van Fakebook... Tot mijn eigen verdriet soms...
(hoezo verslaafd??)
Maar ik heb dit ook gemerkt Raytje.
Een half uurtje Fakebooken laat de batterij van mijn iPhone 6s al snel zakken van 100 naar 85 procent.
En dat vind ik wel heel erg veel...
Ze zijn bezig met een oplossing, hoop dat je er baat bij heb 😃
Reputatie 4
Badge +8
Ze zijn bezig met een oplossing, hoop dat je er baat bij heb :D

Ik hoop het!!! dank je!
Reputatie 7
Badge +9

Een half uurtje Fakebooken laat de batterij van mijn iPhone 6s al snel zakken van 100 naar 85 procent.
En dat vind ik wel heel erg veel...


Das niet zo schokkend veel toch? Ik heb geen faecesbook, dus niet de app noch deze ervaring. :8
Reputatie 4
Badge +8

Een half uurtje Fakebooken laat de batterij van mijn iPhone 6s al snel zakken van 100 naar 85 procent.
En dat vind ik wel heel erg veel...


Das niet zo schokkend veel toch? Ik heb geen faecesbook, dus niet de app noch deze ervaring. :8

Vind het wel veel....
half uurtje....
als jij een half uurtje zit te weet ik veelen op het internet slinkt jouw batterij toch ook niet van 100 naar 85?
Of zit jij soms op koele websites te kijken...
hihihi
Reputatie 5
Badge +11
En dat terwijl iOS9 juist veel energie zuiniger zou moeten werken... Heft het elkaar op, iPhone toch weer na een paar uurtjes aan de lader 😞
Dus jij ervaart het ook Ernst?
Slurpprobleem iOS app Facebook opgelost

Facebook heeft wijzigingen aangebracht in zijn iOS app die er voor moeten zorgen dat de app niet langer de batterij van de iPhone leeg slurpt.
Sinds iOS 9 klagen gebruikers van de app dat hun batterij snel leeg loopt. Onderzoek wijst uit dat het probleem twee oorzaken heeft. Facebook biedt zijn excuses aan en zegt beide oorzaken te hebben opgelost.
Het eerste probleem heeft te maken met hoe de app omgaat met de processor. Doordat de app verzoeken blijft herhalen wordt meer energie gebruikt dan nodig is. Facebook vergelijkt het probleem met een zeurend kind in de auto dat maar blijft vragen of ‘we er al bijna zijn’, terwijl hierdoor geen enkele vooruitgang wordt geboekt.
Het tweede probleem heeft er mee te maken dat het geluid bij video’s soms onhoorbaar op de achtergrond blijft afspelen wanneer gebruikers de app verlaten. Hierdoor blijft de app actief en verbruikt dus ongevraagd batterijleven. Facebook zegt een oplossing te hebben gevonden voor het probleem en audio op de achtergrond geheel verwijderd te hebben.



bron: Telegraaf

Op speciaal verzoek van Ernst 😃
Reputatie 6
Badge +10
Nu heb ik het gevoel dat dit niet alleen een iOS probleem was. Nou ben ik ook wel aardig actief op Facebook, dus daar kan het ook gewoon door komen 😉.

Reageer