In een ingediend voorstel omtrent de beloofde afschaffing van roamingkosten binnen de Europese Unie wordt een fair use-clausule genoemd.
Dit meldt Reuters. Het voorstel is ingediend door Italië, dat momenteel voorzitter is van de Raad van de Europese Unie.
Volgens de Italiaanse staatssecretaris van telecommunicatie, Antonello Giacomelli, werd de suggestie om een fair use-beleid in te stellen goed ontvangen door de verschillende lidstaten van de EU.
Hierbij zouden de klanten van telecomproviders in het buitenland nog wel dezelfde tarieven betalen als in hun thuisland, maar enkel zolang hun belgedrag en dataverbruik niet een vooraf vastgestelde grens overstijgt.
Leer hier het hele artikel.
Bron: nu.nl
Bladzijde 1 / 1
Hi franswon, dank je voor het delen van dit artikel :)
Mocht dit goedgekeurd worden, dan zal dit erg veel mensen blij maken! Mijzelf inclusief ;)
Ik vraag me wel af wat
zijn.
Is dat in ons geval het binnenbundel tarief van 0,007 tot 0,025 cent per MB, of het standaard buitenbundel tarief van 0,15 per MB.
In geval van het eerste, worden de MB's dan binnen de bundel gerekend of worden de kosten buiten bundel gerekend?
En als je uit gaat van het binnenbundel tarief, dan varieert het ook nog eens per bundel dus. Hoe gaan we dat doen vanuit het buitenland.
Vragenvragenvragen...
Mocht dit goedgekeurd worden, dan zal dit erg veel mensen blij maken! Mijzelf inclusief ;)
Ik vraag me wel af wat
dezelfde tarieven betalen als in hun thuisland
zijn.
Is dat in ons geval het binnenbundel tarief van 0,007 tot 0,025 cent per MB, of het standaard buitenbundel tarief van 0,15 per MB.
In geval van het eerste, worden de MB's dan binnen de bundel gerekend of worden de kosten buiten bundel gerekend?
En als je uit gaat van het binnenbundel tarief, dan varieert het ook nog eens per bundel dus. Hoe gaan we dat doen vanuit het buitenland.
Vragenvragenvragen...
Ik neem aan dat alle providers wel kunnen zien hoeveel roaming verbruik er op dit moment is en aan de hand van dit gegeven bepalen of het huidige tarief alle (roaming) kosten dekt. Het zal me niets verbazen als de tarieven met 1 of 2 cent verhoogd worden door iedereen om het verlies te compenseren 🙂
Onder de streep zijn er geen roamingkosten, wat de ene betaalt ontvangt de andere 🙂
Als het aantal (bijvoorbeeld) Fransen die naar Nederland komen even groot is als het aantal Nederlanders naar Frankrijk, dan wel ja. Maar ik ben bang dat Nederland nog steeds een Export land is, ook qua tourisme, of niet?
Binnen Europa zijn er enkele zeer grote spelers die (onder verschillende namen) in diverse landen opereren. Vrij ondoorzichtig dus om die roamingkosten per partij te zien. Simyo Spanje en Base België (zomaar 2 voorbeelden) zijn ook KPN. Vodafone en T-Mobile zijn ook door heel Europa actief....
Minister Kamp wil af van roamingkosten in buitenland
De extra kosten voor mobiel bellen, sms'en en internetten in het buitenland worden als het aan minister Henk Kamp (Economische zaken) ligt snel afgeschaft.
Kamp verzekerde de Tweede Kamer dinsdag dat hij niets ziet in een recent Italiaans voorstel dat afwijkt van het door het Europees Parlement gewenste verbod op deze zogeheten roamingkosten.
Dit weekend werd bekend dat het Italiaanse voorzitterschap van de Europese Raad roamingkosten niet meer compleet wil afschaffen per 15 december 2015. In plaats daarvan roept Italië in een voorstel op om een fair use-beleid te introduceren, dat het nog steeds mogelijk maakt om kosten te rekenen voor bellen, sms'en en internetten in het buitenland.
Lees hier het artikel.
De extra kosten voor mobiel bellen, sms'en en internetten in het buitenland worden als het aan minister Henk Kamp (Economische zaken) ligt snel afgeschaft.
Kamp verzekerde de Tweede Kamer dinsdag dat hij niets ziet in een recent Italiaans voorstel dat afwijkt van het door het Europees Parlement gewenste verbod op deze zogeheten roamingkosten.
Dit weekend werd bekend dat het Italiaanse voorzitterschap van de Europese Raad roamingkosten niet meer compleet wil afschaffen per 15 december 2015. In plaats daarvan roept Italië in een voorstel op om een fair use-beleid te introduceren, dat het nog steeds mogelijk maakt om kosten te rekenen voor bellen, sms'en en internetten in het buitenland.
Lees hier het artikel.
Mooi topic franswon, je zit weer bovenop het nieuws! 🙂
Nou, ik ben heel enthousiast geworden over de plannen die er liggen 🙂 Hopen dat dit voorstel gauw wordt aangenomen!
Nou, ik ben heel enthousiast geworden over de plannen die er liggen 🙂 Hopen dat dit voorstel gauw wordt aangenomen!
Voor mij is het echt belangrijkTiury omdat ik veel in het buitenland ben, nu ben ik afhankelijk van wi-fi, ik hoop dat ik vlug kan internetten in het buitenland zonder hoge kosten. Bellen doe ik meestal naar het thuisfront met Viber of het in NL niet zo bekende WeChat, maar ja, daar heb je internet voor nodig.
-Ernst,
Volgens Androidworld zullen de in het buitenland gemaakte kosten berekend worden volgens het buiten-bundel tarief.
Hier lijkt Simyo dus geen goedkope provider te worden :(
citaat uit een artikel van Androidworld (geldt in dit geval ook voor iPhone :))
Roaming
Roamingkosten worden berekend als er gebruik wordt gemaakt van mobiele diensten in het buitenland zoals bijvoorbeeld bellen of mobiel internet. De Europese Unie heeft vandaag ingestemd met het voorstel deze af te schaffen per 15 december 2015. Dit betekent dat de tarieven in bijvoorbeeld Spanje voor gelijk zullen zijn aan de Nederlandse en Belgische die bij de eigen provider betaald worden voor zowel bellen, SMS'en als dataverkeer.
Providers
Dit zou voor de providers betekenen dat ze op korte termijn 2% minder omzet zouden gaan draaien, echter op de lang termijn zou dit meer voordelen met zich meebrengen. Zo gaan mensen meer gebruik maken van hun smartphone of tablet als ze op vakantie zijn. De grote winnaar in deze lijkt de consument, deze kan tegen het thuistarief gebruik maken van een buitenlands netwerk, waar er tot nu toe (hoge) kosten voor gerekend werden.
Het bellen, sms'en en gebruik van data in het buitenland zullen niet uit de Nederlandse of Belgische bundels gaan, dit betreft het buiten bundel-tarief.
http://androidworld.nl/nieuws/roamingkomsten-europa-2015/
Een buitenlandbundel zou hier misschien een oplossing voor bieden. De buiten-bundel tarieven van Simyo zijn niet echt concurrerend, dit in tegenstelling tot de normale bundels.
Een vergelijk van kosten buiten bundel internet: http://www.mobielinternetbestellen.nl/kosten-gebruik/wat-zijn-de-kosten-bij-overschrijding-van-limiet.aspx
Volgens Androidworld zullen de in het buitenland gemaakte kosten berekend worden volgens het buiten-bundel tarief.
Hier lijkt Simyo dus geen goedkope provider te worden :(
citaat uit een artikel van Androidworld (geldt in dit geval ook voor iPhone :))
Roaming
Roamingkosten worden berekend als er gebruik wordt gemaakt van mobiele diensten in het buitenland zoals bijvoorbeeld bellen of mobiel internet. De Europese Unie heeft vandaag ingestemd met het voorstel deze af te schaffen per 15 december 2015. Dit betekent dat de tarieven in bijvoorbeeld Spanje voor gelijk zullen zijn aan de Nederlandse en Belgische die bij de eigen provider betaald worden voor zowel bellen, SMS'en als dataverkeer.
Providers
Dit zou voor de providers betekenen dat ze op korte termijn 2% minder omzet zouden gaan draaien, echter op de lang termijn zou dit meer voordelen met zich meebrengen. Zo gaan mensen meer gebruik maken van hun smartphone of tablet als ze op vakantie zijn. De grote winnaar in deze lijkt de consument, deze kan tegen het thuistarief gebruik maken van een buitenlands netwerk, waar er tot nu toe (hoge) kosten voor gerekend werden.
Het bellen, sms'en en gebruik van data in het buitenland zullen niet uit de Nederlandse of Belgische bundels gaan, dit betreft het buiten bundel-tarief.
http://androidworld.nl/nieuws/roamingkomsten-europa-2015/
Een buitenlandbundel zou hier misschien een oplossing voor bieden. De buiten-bundel tarieven van Simyo zijn niet echt concurrerend, dit in tegenstelling tot de normale bundels.
Een vergelijk van kosten buiten bundel internet: http://www.mobielinternetbestellen.nl/kosten-gebruik/wat-zijn-de-kosten-bij-overschrijding-van-limiet.aspx
Klopt helemaal wat je hier aangeeft, franswon.
Helaas zijn onze buiten bundel tarieven op dit moment niet erg concurrerend. Ik kan me dan ook niet voorstellen dat hier niets in veranderd mocht blijken dat dit voorstel werkelijk wordt.
Helaas zijn onze buiten bundel tarieven op dit moment niet erg concurrerend. Ik kan me dan ook niet voorstellen dat hier niets in veranderd mocht blijken dat dit voorstel werkelijk wordt.
-Ernst, met de huidige buiten bundel tarieven ga ik écht niet internetten in België of Frankrijk.
Dan is jullie zusje 🙂 Hi een alternatief.
Ik vertrouw er wel een beetje op dat Simyo voor 15-12-15 een concurrerend tarief heeft.
Dan is jullie zusje 🙂 Hi een alternatief.
Ik vertrouw er wel een beetje op dat Simyo voor 15-12-15 een concurrerend tarief heeft.
We zullen zien, franswon, we zullen zien.
Reageer
Meld je aan
Heb je al een account? Inloggen
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.