.

100 mah meer maakt dat veel verschil bij een batterij?

  • 4 August 2014
  • 3 reacties
  • 2849 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Omdat er al een vraag bestaat over gevaren oplader (gadgets) heb ik een andere, misschien bijpassende vraag.
Maakt voor een telefoon 1800 mah veel t.o.v. 1700 mah?

3 reacties

Reputatie 6
Badge +10
Hoi Friesian,

Het verschil tussen 1800mAh of 1700mAh zul je niet snel merken, dit gaat hoogstens over een kwartiertje langer stroom 🙂. Daarentegen is het verschil tussen de accu van mijn LG G2 (3000mAh) of die van mijn oude HTC One X (1800mAh) veel groter en dan praat je over uren.

Ik hoop dat ze eens opschieten met de ontwikkeling van silicium. Dit verhaal speelt als een tijdje, maar de voortgangen worden eigenlijk nooit bekendgemaakt.

Zijn er nog mensen die hier iets meer afweten dan ik? 😃 Ben benieuwd naar andere ervaringen!
Reputatie 1
Badge +8
Wat bedoel je precies? mAh geeft aan wat de cappaciteit is van een batterij en heeft niets te maken met opladen. Om precies te zijn: Het is de totale hoeveelheid lading die bij 1 ampère in 1 uur heeft gestroomd.

Of wil je weten wat het verschil is tussen een 1700 mAh en 1800 mAh batterij?

Als dat het geval is dan helpt deze (vrij ruwe) berekening misschien:
Er van uitgaand dat een 1700 mAh battarij 24 uur mee gaat, dan verbruikt bij 70.8 per uur (1700/24)
Dus 1700 / 70.8 = 24 uur
Bij 1800 is dit dan 1800 / 70.8 = 25.4 uur.

Gebruik deze berekening alleen bij dezelfde type telefoon, een ander type telefoon heeft namelijk een ander verbruik. Een iPhone 4S en iPhone5 zijn niet te vergekijken op basis van batterij cappaciteit 🙂
Het ging er bij mij om hoe lang de telefoon dan bijvoorbeeld standby zou zijn, dus duidelijk.
Om het woord van de leon te gebruiken (er kan copyright op zitten, je weet maar nooit) Yes!
Bedankt.... 🙂

Reageer