.

Beantwoord

Geen voicemail, wel bericht van voicemail?

  • 24 September 2014
  • 12 reacties
  • 1547 Bekeken

Beste Simyomedewerkers,

Ik heb mijn voicemail standaard uitgeschakeld, maar desondanks ontving ik vandaag een smsbericht dat er een voicemailbericht voor me was.
Vervolgens bel ik verbaasd het voicemailnummer en kom ik in het gesproken menu om de voicemail in te stellen. Oftewel: ook de voicemailcentrale ziet mijn voicemail als niet-ingesteld.

Hoe kan dit nou?

(Vrijwel tegelijkertijd ontving ik een sms dat mijn tegoed onder de €2 was gekomen, dus wellicht heeft het daarmee te maken)

Gaarne antwoord van iemand van Simyo - niet van welwillende amateurs. Bvd.
icon

Beste antwoord door Ernst 25 September 2014, 14:21

Bekijk originele reactie

12 reacties

Reputatie 5
Badge +11
Hi tp6300,

Ik heb je topic verplaatst naar het forumonderdeel Bellen. Voicemail en beltegoed gecombineerd maakt dat het daar het beste tussen past ;)

Wanneer je voicemail niet is ingesteld, maar ook niet is uitgeschakeld, kun je in principe als beller wel een bericht inspreken.
In je gegevens zie ik dat je niet eerder dan gisteren je voicemail uit hebt gezet. Vanaf nu hebben bellers ook niet meer de gelegenheid om je voicemail in te stellen.

Heb ik je vraag zo duidelijk beantwoord?
Ja en nee, want ik heb de voicemail destijds expres WEL uitgezet (toen ik klant werd bij Simyo). Bvoendien had ik dan al eerder een voicemailbericht ontvangen als iemand wel in de gelegenheid was geweest om een bericht in te spreken.
(Ik heb de voicemail voor de zekerheid gisteren opnieuw uitgezet)
Reputatie 5
Badge +11
Het lijkt dan wel een mysterie, tp6300.
In je gegevens zie ik namelijk pas op 24-09-2014 het eerste gesprek naar 12339 met jouw aansluiting.
Anywho; het staat nu netjes uit.
Ja en nee, want ik heb de voicemail destijds expres WEL uitgezet (toen ik klant werd bij Simyo). Bvoendien had ik dan al eerder een voicemailbericht ontvangen als iemand wel in de gelegenheid was geweest om een bericht in te spreken.
(Ik heb de voicemail voor de zekerheid gisteren opnieuw uitgezet)


Hier nu hetzelfde probleem. Voicemail staat al jaren UIT. Vanaf het begin niet alleen niet ingesteld, maar bewust uitgezet. (Jammer dat zulks met SMS niet ook kan)
Nu opeens sms dat ik mijn voicemailbericht nog niet heb afgeluisterd. De keuze UIT is niet zomaar! Als ik die dienst niet wens te gebruiken horen mensen die mij bellen geen kosten te maken voor een bericht dat ik nooit afluister. Bovendien wordt mijn belsignaal eerder afgebroken en dus meer kans dat ik hen mis.
En ik ben er niet bij gebaat dat mensen menen dat ik te beroerd ben om terug te bellen nadat ze een boodschap inspraken

Volgens mij kon ik vroeger die keuze aangeven in mijnSimyo, nu moet ik bellen. Dat heb ik gedaan. Indien voicemail de oproepen blijft beantwoorden verliest Simyo een klant.
Reputatie 4
Badge +10
Hoi Jean Op den Kamp, welkom op het forum van Simyo :)

Je geeft aan dat je geen gebruik wilt maken van je voicemail. Dit kan natuurlijk. Je bent er vrij in om wel of geen gebruik te maken van je voicemail. Ook vertel je dat je zelf deze optie hebt uitgezet, maar nu staat deze opeens aan.

Ik heb in je gegevens gekeken. Ik zie dat je een Prepaid aansluiting hebt. En dat je op 28 november een wijziging hebt doorgegeven in je tariefplan. Je voicemail is door deze tariefwijziging automatisch aangezet. Wij hebben hier verder geen invloed op. Als je wilt dat je voicemail uitblijft, kun je bellen naar 12339. Wanneer je hiernaar belt, wordt je voicemail gelijk uitgezet :)

Heb ik je vraag hiermee beantwoord?
Hoi Jean Op den Kamp, welkom op het forum van Simyo :)

Je geeft aan dat je geen gebruik wilt maken van je voicemail. Dit kan natuurlijk. Je bent er vrij in om wel of geen gebruik te maken van je voicemail. Ook vertel je dat je zelf deze optie hebt uitgezet, maar nu staat deze opeens aan.

Ik heb in je gegevens gekeken. Ik zie dat je een Prepaid aansluiting hebt. En dat je op 28 november een wijziging hebt doorgegeven in je tariefplan. Je voicemail is door deze tariefwijziging automatisch aangezet. Wij hebben hier verder geen invloed op. Als je wilt dat je voicemail uitblijft, kun je bellen naar 12339. Wanneer je hiernaar belt, wordt je voicemail gelijk uitgezet :)

Heb ik je vraag hiermee beantwoord?


Hoi Naomi,

Beantwoord? Ja en nee.
Je maakt duidelijk wat er gebeurd is, en uitschakelen had ik zelf al weer gedaan.
Het waarom van deze inmenging in de gekozen instellingen ontgaat me echter;
wat heeft mijn tariefskeuze te maken met mijn voorkeur inzake voicemail ?
Wat daarbij ook niet bevalt is dat een dergelijke wijziging niet wordt gemeld als de bedoelde keuze wordt doorgegeven.
Onaangenaam verrast dus.
mvg
Jean
Reputatie 5
Badge +11
Hoi Jean Op den Kamp,

Het waarom van deze inmenging in de gekozen instellingen ontgaat me echter;
wat heeft mijn tariefskeuze te maken met mijn voorkeur inzake voicemail ?

De oorzaak hiervan is technisch onvermijdbaar.
Op het moment dat wij jouw aansluiting aanpassen van het ene tariefplan naar het andere kan het niet anders dan dat alle instellingen weer worden zoals ze zijn bij elke nieuwe aansluiting. Behalve dat je namelijk dezelfde simkaart houdt krijg je een heel nieuw aansluiting.

Ditzelfde zou gelden als je overstapt van Prepaid naar Sim Only.

Ik begrijp dat je verrast bent hierdoor, maar helaas kan het niet anders.
Hoi Jean Op den Kamp,

Het waarom van deze inmenging in de gekozen instellingen ontgaat me echter;
wat heeft mijn tariefskeuze te maken met mijn voorkeur inzake voicemail ?

De oorzaak hiervan is technisch onvermijdbaar.
Op het moment dat wij jouw aansluiting aanpassen van het ene tariefplan naar het andere kan het niet anders dan dat alle instellingen weer worden zoals ze zijn bij elke nieuwe aansluiting. Behalve dat je namelijk dezelfde simkaart houdt krijg je een heel nieuw aansluiting.

Ditzelfde zou gelden als je overstapt van Prepaid naar Sim Only.

Ik begrijp dat je verrast bent hierdoor, maar helaas kan het niet anders.


Dus ook mijn buitenlandinstelling en het automatisch opwaarderen moet ik opnieuw regelen ???
Reputatie 3
Badge +9
Als ik dit lees wordt ik niet vrolijk. Wat een tariefplan is weet ik niet, maar als je een nieuwe aansluiting ontvangt dan kan ik me daar iets bij voorstellen, maar een voicemail weer aan na een tariefplan ?!? 😕 nope dat hoort niet....mits er duidelijke communicatie over is.
Reputatie 6
Badge +10
Dus ook mijn buitenlandinstelling en het automatisch opwaarderen moet ik opnieuw regelen ???

Hoi Jean Op den Kamp,

Ook deze instellingen zijn gereset. Omdat ik begrijp dat dit niet handig is om zelf recht te zetten, heb ik het zojuist teruggezet naar hoe het stond voor het tariefsplanwijziging.

Je kunt even op Mijn Simyo -> Instellingen & simkaart controleren of het weer helemaal goed staat.

@Martijn®: Zo'n ramp is het toch ook weer niet? 😉
Badge
Ook hiet staat ineens een voicemail weer aan, terwijl ik die al minstens een jaar geleden uitgeschakeld had.
Ik heb verder niets veranddert, dus geen ander tariefplan ofzo.
Mij lijkt het dat Simyo de zaak express eenn beetje verstiert om zo wat extra belomzet voor het opnieuw instellen van Voicemail (bv uitzetten) te genereren.
Reputatie 6
Badge +10
Hoi Douwe,

Wat vreemd dat bij jou zomaar je voicemail is aangegaan. Helaas kan ik ook niet meteen een reden vinden hoe het komt in jouw geval. Om er zeker van te zijn dat dit niet meer per ongeluk aan kan schieten, heb ik een wijziging gemaakt op je aansluiting. Hierdoor zou het niet meer voor kunnen komen.

Mij lijkt het dat Simyo de zaak express eenn beetje verstiert om zo wat extra belomzet voor het opnieuw instellen van Voicemail (bv uitzetten) te genereren.

Dit is, zoals je hopelijk zelf ook wel begrijpt, totaal niet de oorzaak. Dit zou toch wel heel droevig zijn als bedrijf om je voor ongeveer €0,11 te laten bellen om "omzet" te genereren. Ik kan wel uit je verbruik opmaken dat je je flink boos hebt gemaakt richting 1233, want je hebt er naar gebeld en een sms naar gestuurd. Lukte het niet om je voicemail uit te zetten? Dit doe je namelijk door eenvoudig te bellen naar 12339.

Door het gesprek en het sms'je ben je nu €0,27 kwijt. Ik heb dit bedrag weer bij je beltegoed toegevoegd.

Fijne jaarwisseling alvast, Douwe!

Reageer