.

Beantwoord

Waarom geen NL-alert/noodmelding ontvangen?

  • 9 May 2021
  • 3 reacties
  • 113 Bekeken

Reputatie 7

Gisteravond (08/05 om 19:23 uur) kregen mijn vrouw en ik op onze werktelefoons (beiden iPhones op het netwerk van T-Mobile) een noodmelding te zien van een situatie in een wijk bij ons in de buurt waar een gaslucht werd waargenomen (zie:  https://www.nu.nl/binnenland/6132308/deel-van-bewoners-ontruimde-wijk-in-lelystad-mag-terug-naar-huis.html).

Echter, op de overige telefoons in huis (allen iPhones, 3x Simyo en 1x Vodafone) werd deze NL-alert noodmelding niet ontvangen. Bij alle telefoons staat het schuifje bij Noodmeldingen op groen.

Dit baart mij eerlijk gezegd wel enige zorgen. Waarom werd de noodmelding niet ontvangen op de telefoons op het Simyo en dus KPN netwerk?

icon

Beste antwoord door Ray 9 May 2021, 12:50

Bekijk originele reactie

3 reacties

Telefoons met Simyo en Vodafone misschien verbonden met een mast buiten het gebied vanwaar deze berichten zijn verzonden. Sterker nog, het had ook kunnen zijn dat één van je toestellen met een Simyo sim wel een bericht zou krijgen en een andere niet. 

 

Reputatie 7

@Ray Bedankt! Dit is een verklaring. 

Reputatie 6
Badge +6

Klinkt aannemelijk inderdaad! Thanks Ray, weer wat geleerd op deze mooie zomerse zondag 😄

Reageer