.

Beantwoord

vriendendeal bij overstap naar simonly?

  • 26 April 2024
  • 4 reacties
  • 30 Bekeken

Mijn dochter probeert me over te halen om van prepaid over te stappen naar simonly met een link van haar vriendendeal.

Daardoor hoef ik haar hotspot niet meer te gebruiken :-)

Ik heb echt al jaren prepaid van Simyo en dat werkt prima, maar merk steeds vaker dat het handig zou zijn om data te hebben.

Maar nu vragen we ons af of het wel werkt, als ik via haar link ga lijkt het namelijk of ik een nieuwe simkaart krijg. Dan kan ik wel nummerbehoud vragen, maar ik wil liever rechtstreeks overstappen via MijnSimyo, zodat mn beltegoed bij Simyo behouden blijft.

Hoe werkt dat? Kan ik dan via MijnSimyo de aanvraag doen en komt er dan op gegeven moment een invulvak voor haar vriendendeal link?

Ik hoor het graag,

Niek

icon

Beste antwoord door Roeqajja 26 April 2024, 16:57

Bekijk originele reactie

4 reacties

Reputatie 7
Badge +9

Helaas voor jouw dochter, hebt jij het volgens mij bij het juiste eind.

Via de vriendendeal link zou je een nieuw abonnement (met nieuw nummer en simkaart) krijgen en zou niet automatisch je beltegoed meegaan. Ook nummerbehoud van prepaid naar sim only wil meestal niet, want je dient via Mijn Simyo over te stappen.

De enige juiste weg is dus over te stappen en dat is niet te combineren met een vriendendeal korting.

Vandaag of maandag komt er waarschijnlijk nog een moderator langs in dit topic. Hij of zij zal als medewerker van Simyo nogmaals de vraag beantwoorden en mij corrigeren indien ik het toch niet bij het juiste eind heb.

Dat zou jammer zijn inderdaad.

De vraag was wel al eerder gesteld op dit forum zag ik, maar dan al 5-6 jaar geleden. Ik hoopte dat het beleid  inmiddels was gewijzigd.

Ik wacht nog even de moderator af en anders maar geen vriendendeal voor mn dochter (en voor mij).

Reputatie 7
Badge +6

Hoi @Niek63,

Bedankt voor je bericht. Wat leuk om te horen dat je interesse hebt om over te stappen naar een Sim Only abonnement! 

Wat @Groentjuh klopt inderdaad. Je kunt alleen gebruik maken van de Vriendendeal als je een geheel nieuwe bestelling plaatst. Je kunt via Mijn Simyo in het Overzicht de overstap naar een abonnement aanvragen. Via e-mail ontvang je meteen een bevestiging als het is gelukt. Je abonnement gaat dan de volgende dag in en je beltegoed wordt meegenomen als korting op je factuur. 

Super bedankt voor je hulp @Groentjuh! Je antwoord klopt helemaal. 😊

Groetjes,
Roeqajja

Hartelijk dank voor de reacties, ik weet voorlopig genoeg.

Reageer