.

Nieuwe simkaart werkt niet meer in samsung tablet, wat nu?


Sinds jaren heb ik een simkaart in een samsung tablet en werkt goed.  Op advies van simyo wordt mijn simkaart vervangen voor een nieuwere en betere simkaart. ........De nieuwe sim kan geen verbinding maken met het netwerk en zodoende heb ikmgeen tel verbinding meer met mijn tablet.  Uitleg van simyo is dat simkaarten niet geschikt zijn voor tablets.   Ra Ra oude werkt wel. Nieuwe niet meer en ik heb het probleem

Oude kaart terugzetten gaat blijkbaar niet meer.    Wie heeft de oplossing?

Dank u wel. Michael


11 reacties

Reputatie 7

@MichaelM Laat ik proberen je te helpen.

Ik heb geen ervaring met simkaarten in tablets. Echter, wel moet een simkaart geactiveerd zijn, voordat deze in gebruik kan worden genomen. Heb je je nieuwe kaart wel geactiveerd?

Wat ook kan gelden is dat de tablet gebruik maakt van het 3G netwerk welk netwerk door KPN is of wordt uitgefaseerd. 

Heb je je simkaart al eens in een telefoon gestopt om te zien of deze het daar wel doet?

Reputatie 3
Badge +1

Hoi @MichaelM,

Bedankt voor je bericht. Zoals @RicoK aangeeft kan het zijn dat de nieuwe simkaart nog even geactiveerd dient te worden. Het activeren kan simpelweg gedaan worden via Mijn Simyo > Instellingen > Simkaart > Simkaart activeren

In principe worden onze simkaarten niet ondersteunt in tablets, echter zou je even op deze pagina kunnen kijken of dat de betreffende tablet er tussenstaat.

Zou je anders het type tablet aan mij door kunnen geven? Dan kan ik even kijken of ik de instellingen kan vinden om te schakelen tussen 3 en 4G. Zoals @RicoK aangeeft is er ook een mogelijkheid dat dit verkeerd ingesteld staat. Dank voor deze info!

Groetjes,
Rutger

Hi Rutger Riko.   Inmidds 2e sim erin gestopt en ook geactiveerd en issue blijft. Ook 2e sim.werkt op een telefoon en niet op tablet.  Melding is    niet aangemeld bij netwerk.. Ook niet na een reset vh kaartje vandaag door simyo  Tablet is SM T585 samsung

Bijzonder dit.... als dat simyo zegt  dat simyo sims niet geschikt zijn voor tablets. Met de expliciete aanvulling    nee we kunnen u niet helpen en jammer dan voor je tablet.

Mvrgr Michael

 

Reputatie 7
Badge +9

Simyo's medewerkers bieden alleen ondersteuning aan het gebruik van hun simkaarten in smartphones/mobieltjes. Dat betekend niet dat ze niet kunnen werken in tablets, laptops, mifi, smartwatches, GPS trackers etc etc, maar dat de Simyo medewerkers je niet kunnen ondersteunen in dat geval.

Een eerste vraag:

Krijg je wel de vraag om de pincode van de simkaart in te voeren op de tablet?

Reputatie 7
Badge +6

Hoi @MichaelM,

Bedankt voor je reactie. Wat @Groentjuh zegt klopt inderdaad (super bedankt voor je bijdrage!), onze simkaarten zijn gemaakt voor telefoons. Wij kunnen daarom niet garanderen dat onze simkaarten het doen in andere apparaten zoals je tablet bijvoorbeeld.

Mocht je nog vragen hebben dan hoor ik dat graag!

Groetjes,
Roeqajja

Goedendag.  Even terug.    Leuk om te weten dat simyo niet ondersteund en mij dit achteraf meldt...Het heeft gewoon gewerkt  met simyo kaart en op advies van simyo vervang ik simkaart!!!. En nu werkt het niet meer.      

Nee ik krijg geen vraag voor simcode in te toetsen.

Mvrgr

Reputatie 7
Badge +9

Nee ik krijg geen vraag voor simcode in te toetsen.

Dan kan het misschien zijn dat je vorige simkaart dikker was (oudere simkaarten waren dikker) en dat de simkaartlezer van de tablet niet goed contact maakt met de contacten van de simkaart.

Kun je met behulp van een plakbandje op de achterkant (de kant zonder contacten) van de simkaart proberen om de simkaart dikker te maken?

Super groentjuh.    Hoe simpel kan een oplossing zijn.    Dank je wel.   Een plakbandje van minder dan 0,01 cent. Hoop dat de provider er ook iets van meekrijgt en leert.

Mvrgr Michael 

Reputatie 7
Badge +7

Dit komt me bekend voor. Volgens mij is dit ook gebeurt bij bepaalde Samsung telefoons, en daar had Simyo toen een voorraad dikkere sims voor beschikbaar.

Reputatie 7
Badge +9

Super groentjuh.    Hoe simpel kan een oplossing zijn.    Dank je wel.   Een plakbandje van minder dan 0,01 cent. Hoop dat de provider er ook iets van meekrijgt en leert.

Mvrgr Michael 

Gezien de reactie denk ik dat dit geholpen heeft?

Indien dat ze was, dan was het inderdaad simpelweg dat het kwam doordat de simkaart niet goed genoeg contact maakte. Dat is overigens lang niet altijd de reden waarom simkaart ergens niet in werkt, maar aangezien je geen pincode hoefde in te voeren, was de kans aanwezig dat het lezen/detecteren van de simkaart al niet goed ging.

De hedendaagse volgepropte smartphones hebben liever deze dikte simkaarten, maar zoals je merkte zijn er ook “toestellen”, die weer net iets dikkere simkaart willen. Het verbaast mij wel een beetje, want volgens mij heeft jouw tablet al wel een nano-simkaart.

Wimj12, Simyo had een tijdje nog oudere generatie simkaart op voorraad. Die zijn inmiddels op, maar soms is een laagje plakbank of 2 lager daarvan genoeg om het verschil op te vangen.

Reputatie 7
Badge +6

Hoi @MichaelM,

Bedankt voor je bericht. Als ik het zo lees lijkt het erop dat het probleem is verholpen. Als dit niet zo is, dan hoor ik dit graag van je. Ontzettend bedankt voor de duidelijke uitleg en bijdrage hierin @Groentjuh & @wimj12 😊! De dikkere simkaarten hebben wij inderdaad niet meer.

Groetjes,
Roeqajja

Reageer