.

Nieuwe simkaart werkt niet meer in samsung tablet, wat nu?


Sinds jaren heb ik een simkaart in een samsung tablet en werkt goed.  Op advies van simyo wordt mijn simkaart vervangen voor een nieuwere en betere simkaart. ........De nieuwe sim kan geen verbinding maken met het netwerk en zodoende heb ikmgeen tel verbinding meer met mijn tablet.  Uitleg van simyo is dat simkaarten niet geschikt zijn voor tablets.   Ra Ra oude werkt wel. Nieuwe niet meer en ik heb het probleem

Oude kaart terugzetten gaat blijkbaar niet meer.    Wie heeft de oplossing?

Dank u wel. Michael


11 reacties

Reputatie 7

@MichaelM Laat ik proberen je te helpen.

Ik heb geen ervaring met simkaarten in tablets. Echter, wel moet een simkaart geactiveerd zijn, voordat deze in gebruik kan worden genomen. Heb je je nieuwe kaart wel geactiveerd?

Wat ook kan gelden is dat de tablet gebruik maakt van het 3G netwerk welk netwerk door KPN is of wordt uitgefaseerd. 

Heb je je simkaart al eens in een telefoon gestopt om te zien of deze het daar wel doet?

Reputatie 3
Badge +1

Hoi @MichaelM,

Bedankt voor je bericht. Zoals @RicoK aangeeft kan het zijn dat de nieuwe simkaart nog even geactiveerd dient te worden. Het activeren kan simpelweg gedaan worden via Mijn Simyo > Instellingen > Simkaart > Simkaart activeren

In principe worden onze simkaarten niet ondersteunt in tablets, echter zou je even op deze pagina kunnen kijken of dat de betreffende tablet er tussenstaat.

Zou je anders het type tablet aan mij door kunnen geven? Dan kan ik even kijken of ik de instellingen kan vinden om te schakelen tussen 3 en 4G. Zoals @RicoK aangeeft is er ook een mogelijkheid dat dit verkeerd ingesteld staat. Dank voor deze info!

Groetjes,
Rutger

Hi Rutger Riko.   Inmidds 2e sim erin gestopt en ook geactiveerd en issue blijft. Ook 2e sim.werkt op een telefoon en niet op tablet.  Melding is    niet aangemeld bij netwerk.. Ook niet na een reset vh kaartje vandaag door simyo  Tablet is SM T585 samsung