Skip to main content
antwoord

Nieuw nummer ontvangen

• October 16, 2025
  • 3 reacties
  • 50 Bekeken

Beste,

Vandaag 16 oktober heb ik contact opgenomen met simyo vanwege een ander nummer. Bij het aanmaken van whatsapp krijg ik een profielfoto te zien van iemand anders.

Tevens wordt ik binnen 10 minuten gebeld door een nummer uit Zuid Afrika.

Dit voelt voor mij niet echt goed, temeer ik een nieuw nummer heb aangevraagd vanwege bepaalde redenen.

Alvast bedankt.

Beste antwoord door Tessanne

Hoi Potterpan,

Welkom op het Simyo Forum en bedankt voor je vraag! 😊

Wat vervelend dat je met je nieuwe nummer meteen tegen zulke problemen aanloopt. Dat is natuurlijk niet de bedoeling.

Telefoonnummers zijn in Nederland nooit volledig nieuw, dat geldt niet alleen voor Simyo, maar voor alle providers. Er is namelijk een beperkt aantal beschikbare mobiele nummers, waardoor nummers na een bepaalde periode weer opnieuw worden uitgegeven. Uiteraard kan slechts één persoon tegelijk hetzelfde nummer gebruiken, dus er is geen overlap.

Wat soms wél voorkomt, is dat mensen het oude nummer nog in hun contactenlijst hebben staan en per ongeluk de nieuwe gebruiker proberen te bereiken. Ook kan het zijn dat een account, bijvoorbeeld op WhatsApp, nog niet goed is afgemeld door de vorige eigenaar. Daardoor kun je tijdelijk een andere profielfoto of naam te zien krijgen.

Je kunt zelf onterechte bellers blokkeren en WhatsApp opnieuw registreren met jouw nummer. Als je het prettiger vindt, kunnen wij natuurlijk ook een nieuw nummer voor je aanvragen. Laat het gerust weten als je dat wilt, dan helpen we je daar graag mee verder.

Groetjes, 

Tessanne 

3 reacties

Tessanne
Moderator
Forum|alt.badge.img+6
  • Moderator
  • antwoord
  • October 17, 2025

Hoi Potterpan,

Welkom op het Simyo Forum en bedankt voor je vraag! 😊

Wat vervelend dat je met je nieuwe nummer meteen tegen zulke problemen aanloopt. Dat is natuurlijk niet de bedoeling.

Telefoonnummers zijn in Nederland nooit volledig nieuw, dat geldt niet alleen voor Simyo, maar voor alle providers. Er is namelijk een beperkt aantal beschikbare mobiele nummers, waardoor nummers na een bepaalde periode weer opnieuw worden uitgegeven. Uiteraard kan slechts één persoon tegelijk hetzelfde nummer gebruiken, dus er is geen overlap.

Wat soms wél voorkomt, is dat mensen het oude nummer nog in hun contactenlijst hebben staan en per ongeluk de nieuwe gebruiker proberen te bereiken. Ook kan het zijn dat een account, bijvoorbeeld op WhatsApp, nog niet goed is afgemeld door de vorige eigenaar. Daardoor kun je tijdelijk een andere profielfoto of naam te zien krijgen.

Je kunt zelf onterechte bellers blokkeren en WhatsApp opnieuw registreren met jouw nummer. Als je het prettiger vindt, kunnen wij natuurlijk ook een nieuw nummer voor je aanvragen. Laat het gerust weten als je dat wilt, dan helpen we je daar graag mee verder.

Groetjes, 

Tessanne 

• auteur
  • Beginner
  • October 17, 2025

Beste Tessanne,

Bedankt voor je reactie.

Middels via klantenservice nu een nummer waarbij ik geen profielfoto meer zie en niet ben toegevoegd tot verschillende groepen

Nu enkel nog een gemiste oproep uit de Arabische Emiraten.

Als het hierbij blijft is het helemaal goed.

Uiteraard begrijp ik dat de nummers gebruikt zijn. Op dit moment geeft het met dit nieuwe nummer weer een vertrouwd gevoel.

Ik dank jullie voor de reactie en alle lof voor jullie service.

Met vriendelijke groet,

Peter

Tessanne
Moderator
Forum|alt.badge.img+6
  • Moderator
  • October 20, 2025

Hoi ​@Potterpan

Geen dank hoor, we helpen graag! 

Wat fijn dat je zo snel hebt gehandeld en een nieuw nummer voor jezelf hebt aangevraagd, hopelijk scheelt dat een boel zorgen en blijft het inderdaad bij die ene gemiste oproep. 

Mocht je in de toekomst nog tegen problemen aanlopen of heb je een vraag? Je bent altijd welkom op het forum.  :)

Groetjes, 

Tessanne