.

Beantwoord

Naar welk (deel) van het simkaart nummer moet ik een sms sturen?

  • 16 January 2022
  • 2 reacties
  • 92 Bekeken

Voor het koppelen van een simyo 2G simkaart met een gps apparaatje moet ik een sms sturen naar het simkaart nummer, alleen is mij niet duidelijk wat het simkaart nummer precies is.

Het nummer is 19 cijfers lang. Nadat ik een sms bericht stuur naar dit nummer krijg ik de melding "failed to send message" implicerent dat het nummer niet bestaat. Ook naar delen van dit summer geprobeerd te sms-en maar ik krijg telkens een foutmelding na het sturen van een bericht. Weet iemand welk deel van het simkaartnummer ik moet hebben?

Alvast bedank!

Groet, Drosera

icon

Beste antwoord door Groentjuh 17 January 2022, 10:04

Bekijk originele reactie

2 reacties

Hoi @Drosera 

Heb nog nooit gehoord dat je een sms moet sturen naar het nummer van de simkaart. Dit lijkt mij ook niet mogelijk. Simyo geeft overigens ook geen ondersteuning voor andere apparatuur dan mobiele telefoons. Dat betekend echter niet dat er hier andere klanten zijn die willen helpen. De vraag is om te beginnen wat het merk en model is van het gps apparaat? 

Reputatie 7
Badge +9

Je dient gewoon van het 06-nummer van die prepaid aansluiting een SMS sturen. Het Sim-nummer is een nummer dat die specifieke simkaart identificeert. Dat is administratief voor Simyo handig (zodat simkaarten aan de juiste aansluiting gekoppeld kan worden bijvoorbeeld), maar voor de klant doorgaans niet belangrijk.

Je hebt na het bestellen bericht gehad met een 06-nummer van je aansluiting. Daar kun je naar Sms'en en dan komt het als alles goed gaat aan op de GPS-tracker.

Reageer