Skip to main content
Beantwoord

inflatie correctie versus nieuwe abonnementen

• July 21, 2026
  • 6 reacties
  • 44 Bekeken

Wat ik dus vreemd vind is dat ik door de inflatie correctie (op 01-10-2025) van 8,50 naar 8,80 ben gegaan, maar als ik nu hetzelfde abonnement voor iemand wil aanvragen, de prijs blijkbaar weer gezakt is naar 8,50 is. Die correctie is blijkbaar weer verdwenen!

Het is maar 0,30 euro, maar het gaat me meer om het idee er achter.

Beste antwoord door Khadija

Hoi ​@Forum_Fredje,

Bedankt voor je bericht. Ik begrijp dat dit verwarrend overkomt en dat het voor jou vooral om het principe gaat.

De inflatiecorrectie is toegepast op je bestaande abonnement. De prijs die je nu op onze website ziet, is de actuele prijs voor nieuwe abonnementen. Deze kan door wijzigingen in ons aanbod of promoties afwijken van de prijs van een bestaand abonnement. Daardoor is het mogelijk dat een nieuw abonnement op dit moment een lagere prijs heeft dan een bestaand abonnement waarop eerder een inflatiecorrectie is toegepast.

Mocht je nog vragen hebben, laat het gerust weten.

Groetjes,
Khadija

6 reacties

Khadija
Moderator
Forum|alt.badge.img+3
  • Moderator
  • antwoord
  • July 21, 2026

Hoi ​@Forum_Fredje,

Bedankt voor je bericht. Ik begrijp dat dit verwarrend overkomt en dat het voor jou vooral om het principe gaat.

De inflatiecorrectie is toegepast op je bestaande abonnement. De prijs die je nu op onze website ziet, is de actuele prijs voor nieuwe abonnementen. Deze kan door wijzigingen in ons aanbod of promoties afwijken van de prijs van een bestaand abonnement. Daardoor is het mogelijk dat een nieuw abonnement op dit moment een lagere prijs heeft dan een bestaand abonnement waarop eerder een inflatiecorrectie is toegepast.

Mocht je nog vragen hebben, laat het gerust weten.

Groetjes,
Khadija

• auteur
  • Beginner
  • July 21, 2026

OK, duidelijk

Forum|alt.badge.img+10
  • Forum Expert
  • July 22, 2026

OK, duidelijk

Eventueel als de looptijd van jouw contract is verlopen, dan kun je door te verlengen alle inflatiecorrecties weer ongedaan maken (indien ze dan nog nieuw contracten tegen die prijs aanbieden).

JanD
Forum|alt.badge.img+7
  • Forum Expert
  • July 22, 2026

En dat kan al binnen 4 maanden voor einde contract en gaat dan per de 1e van de komende maand in ​@Forum_Fredje en ​@Groentjuh 

Forum|alt.badge.img+2
  • Actief Simyaan
  • July 22, 2026

De inflatiecorrectie is toegepast op je bestaande abonnement. De prijs die je nu op onze website ziet, is de actuele prijs voor nieuwe abonnementen.

Op https://www.simyo.nl/klantenservice/inflatie schrijven jullie dat jullie kosten stijgen, en dat daarom de tarieven omhoog gaan. 

Stijgen jullie kosten dan alleen voor bestaande abonnementen? Zo ja, wat voor kosten zijn dit dan?

Of is dit eigenlijk gewoon een verkapte prijsverhoging?

• auteur
  • Beginner
  • July 23, 2026

Voor zover ik het nu heb begrepen worden de tarieven regelmatig opnieuw bepaald.

Dus na de inflatiecorrectie van 2025 is de prijs later bepaald (bijv. vanwege concurrentie overwegingen).

Dat dit dan weer het originele bedrag is kan dus gewoon toeval zijn.