.

Beantwoord

Hoe kan ik overstappen van Prepaid naar Sim Only met Samen Korting?

  • 1 October 2020
  • 4 reacties
  • 463 Bekeken

Badge

Voor mijn minderjarige zoon heb ik gisteren een Sim Only abonnement afgesloten via  de button "Samen korting". Tot mijn verbazing kon ik niet eens aangeven dat hij al Simyo prepaid klant is; moest ik nummerbehoud aanvragen en wordt er een nieuwe Sim-kaart opgestuurd.

Dat lijkt me een beetje overbodig, dus vanochtend naar de klantenservice gebeld. Daar werd me verteld dat dit ook niet zou kunnen op deze manier. Dat nummerbehoud toch zou worden afgewezen en dat ik de bestelling moet annuleren. Vervolgens zou ik dan via het Mijn Simyo account van mijn zoon een aanvraag kunnen doen voor de overstap. Op mijn opmerking dat hij nog minderjarig is, kreeg ik het antwoord dat ik dan zijn geboortedatum maar aan moet passen.

Kan dit nou niet makkelijker en zonder dat ik de boel moet bedriegen?

icon

Beste antwoord door Bas 1 October 2020, 15:47

Bekijk originele reactie

4 reacties

Reputatie 6
Badge +6

Hoi Jachaver, 

Welkom op ons forum 😊

Wat een bijzonder advies! Je kan de geboortedatum niet eens zelf wijzigen via onze website en daarnaast is het zeker niet de bedoeling (lees: strafbaar) om op zo'n manier een abonnement af te sluiten 😅

Als je zoontje al een Prepaid simkaart heeft bij ons, dan komen jullie helaas niet in aanmerking voor Samen Korting. Die krijg je namelijk alleen als je iemand nieuw aanbrengt als klant en je zoontje is al klant bij ons. 

Om over te kunnen stappen naar Sim Only moet je inderdaad het abonnement op jouw naam zetten, want een abonnement op naam van een minderjarige is niet mogelijk. Hiervoor moet je even een kopie van een geldig legitimatiebewijs naar ons opsturen (van jou en je zoontje). Je mag dat sturen naar webcare@simyo.nl 😃 Dan kunnen we het gelijk voor jullie aanpassen. Daarna kun je zelf overstappen naar Sim Only via de Mijn Simyo van de Prepaid aansluiting. Je betaalt in dat geval helemaal geen aansluitkosten en het resterende beltegoed verrekenen we met je eerste factuur 😇

Of dit makkelijker kan? Ik ben bang van niet. Maar als je verbeterpunten hebt voor ons, let me know 😊

Groetjes, 
Bas

Badge

Hé Bas,

Dankjewel voor je antwoord. Ik vond het ook een vreemd advies, vandaar dat ik de vraag toch nog maar hier neer heb gelegd. 

Ik heb de bestelling van gisteren geannuleerd en zal het via de juiste weg regelen. Wordt het abonnement vervolgens automatisch op de naam van mijn zoon gezet als hij 18 wordt? Of hoe zit dat dan?

Reputatie 7

Wordt het abonnement vervolgens automatisch op de naam van mijn zoon gezet als hij 18 wordt? Of hoe zit dat dan?

Nee, dat is niet het geval. Dit gebeurt niet automatisch. Als je vindt dat je zoon dan zelf de kosten moet gaan dragen dan zullen jullie zelf de aansluiting moeten gaan omzetten. Dat is volgens mij wel zo gepiept.

Reputatie 7
Badge +6

Hoi Jachaver,

Zoals RicoK al aangaf is het mogelijk om het contract op zijn naam te zetten wanneer hij 18 is door middel van een contractovername.

 

Bedankt RicoK!

 

Groetjes,

Daisy

Reageer