.

Beantwoord

extreem hoog verbruik en in een uur en geblokkeerd

  • 4 May 2024
  • 1 reactie
  • 56 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

Ik heb vanavond met mijn koor vanwege 4 mei opgetreden.

rond 8 uur telefoon aangezet om even de plechtigheid op de dam te zien en te weten wanneer de twee minuten stilte waren.

Vergeten om dit tv programma uit te zetten en vervolgens opgetreden.

 

om 21.01 sms van Simyo dat 80% van mijn bundel is verbruikt.

Meteen aansluitend dat mijn bundel is verbruikt en dat de kosten 0,15 per mb zijn.

Vanwege de koor-uitvoering heb ik dit natuurlijk niet gezien.

Bij thuiskomst zie ik om 22.09 drie smsjes van Simyo dat mijn Simkaart is geblokkeerd uit voorzorg voor uitgaand gebruik.

Vervolgens in mijn mail  (22.10 u) Hoogverbruik, blokkering mobiel nummer. Hoge kosten rekening!

ik heb mobiel internet meteen voor de zekerheid uitgezet op mijn telefoon. Geprobeerd om in te loggen bij mijn simyo, is tot drie keer toe mislukt met foutmelding en melding probeer het later nog een keer.

idem om 22.43, zelfde mailtje, met nog veel hogere kosten.

 

Ik heb dus nu bizar hoge kosten door een kleine onoplettendheid (even tv kijken op mobiel) en ook helemaal geen tijd gehad om te corrigeren.
Sowieso verbaast het mij dat er zo’n hoog verbruik was. Hoe kan dit? In zo’n korte tijd?

Dit alles dus binnen ongeveer twee uur?

Daarna problemen met mijn simyo waar ik daarna diverse keren niet in kon met foutmeldingen.  Nu dus wel, maar het zegt mij helemaal niets wat daar staat, een hele vreemde opeenvolging van verbruik.

Graag hoor ik van Simyo hoe hier mee om te gaan. Een extreem hoge rekening voelt buiten proportie en onrechtvaardig. 

 

 

 

icon

Beste antwoord door Roeqajja 6 May 2024, 17:19

Bekijk originele reactie

1 reactie

Reputatie 7
Badge +6

Hoi @An-geschrokken,

Bedankt voor je bericht. Wat jammer om te horen dat je een hoge rekening hebt gekregen vanwege internetverbruik buiten je bundel!

Wij zijn bij Simyo transparant over het feit dat wij geen dataplafond hebben. Wij sturen om deze reden altijd twee waarschuwingssms’jes bij 80% en 100% verbruik van de internetbundel. Deze sms’jes komen rechtstreeks vanaf het netwerk en zijn altijd leidend. In de laatste sms geven wij ook duidelijk aan wat vanaf dat moment het tarief is (€0.15 per MB) en dat het verstandig is om het internet uit te zetten of een internetbundel bij te kopen. Vanuit Simyo doen wij ons best om onze klanten op tijd te waarschuwen. Als je binnen korte tijd hoge kosten hebt gemaakt buiten je bundel, dan blokkeren wij je simkaart uit voorzorg en sturen wij hier een e-mail over. Wij proberen om de simkaart te blokkeren vanaf €100, maar omdat het verbruik met vertraging wordt verwerkt in ons systeem kunnen de kosten hoger dan €100 oplopen afhankelijk van hoeveel MB's er zijn verbruikt.

Als je een Android telefoon hebt wil ik de tip meegeven om een datalimiet in te stellen via de instellingen in je telefoon om dit in de toekomst te voorkomen, dat is misschien wel handig! Als je een iPhone hebt, dan wil ik je verwijzen naar dit topic. Op onze website hebben wij een blog met meer handige internetbesparingstips, ik raad aan om dit goed door te lezen.

Ik kan het me voorstellen dat de kosten onbewust gemaakt zijn in jouw geval. Ik wil je daarom graag helpen en met je meekijken wat wij hier aan kunnen doen. Zou je mij een privébericht willen sturen met je persoonlijke gegevens? Ik kan voor nu nog niks beloven, maar wij kunnen samen naar de mogelijkheden kijken. 🙂

Groetjes,
Roeqajja

Reageer