Skip to main content
Vraag

Bundels bij oud contract

• September 20, 2026
  • 5 reacties
  • 22 Bekeken

Forum|alt.badge.img+2
  • Actief Simyaan

Welke bundels en prijzen gelden er bij een oud contract bij het aanpassen van de bundel?

Ik dacht de bundels zoals die waren zoals bij het afsluiten van het contract, maar volgens mij was een 20 GB bundel toen nog helemaal niet beschikbaar.

En waar kan ik zien van wanneer het contract is en wat er zou moeten gelden?

5 reacties

JanD
  • September 20, 2026

Beste ​@XTF in MijnSimyo kun je zien tot wanneer je contract loopt.

Je kunt binnen 4 maanden voor einde contract je contract vernieuwen naar de huidige bundels en prijzen en gaan dan per de 1e van de komende maand in.

Als je inlogt in MijnSimyo zie je de bundels die bij je huidige contract horen en kun je naar boven of beneden bijstellen en gaat dan ook per de 1e van de komende maand in.

Forum|alt.badge.img+2
  • auteur
  • Actief Simyaan
  • September 20, 2026

@JanD Contract is al meer dan tien jaar afgelopen denk ik.. vraag is ook niet hoe ik de huidige bundels krijg, maar welke bundels precies beschikbaar zouden moeten zijn en waarom.

JanD
  • September 21, 2026

Beste ​@XTF bedoel je de bundels die bij je huidige contract horen of de bundels die gelden als je verlengt?

Waarom?

Het lijkt me logisch dat als je niets met je huidige contract doet, je bundels blijven gelden zoals ooit afgesproken, anders hoef je ook geen contract af te sluiten.

Een bij een nieuw contract gelden de hiudige aanbiedingen op het moment dat je verlengt.

Amy
Forum|alt.badge.img+8
  • Leader
  • September 21, 2026

Hoi ​@XTF,

Bedankt voor je bericht. Goeie vraag! 

Zou je mij in een privébericht kunnen sturen om welk 06-nummer het gaat? Dan kijk ik even mee. Als ik kijk bij het nummer van je forumaccount zie ik een Prepaid aansluiting. 

Groetjes,
Amy

Forum|alt.badge.img+10
  • Forum Expert
  • September 21, 2026

Welke bundels en prijzen gelden er bij een oud contract bij het aanpassen van de bundel?

Ik dacht de bundels zoals die waren zoals bij het afsluiten van het contract, maar volgens mij was een 20 GB bundel toen nog helemaal niet beschikbaar.

En waar kan ik zien van wanneer het contract is en wat er zou moeten gelden?

Lang geleden ging je qua bundels mee met de nieuwe klant. Voor het overgaan naar nieuwe bundels kon je dan gewoon je bundel omhoog of omlaag zetten. Je behield altijd je eigen bundel. Het nadeel was wel dat je op deze wijze regelmatig niet meer terug kon naar de oude bundel, die je voor het omhoog/omlaag zetten had.

Tegenwoordig is dat veranderd. Bij het afsluiten krijg je een volledig tariefplan aan jouw contract. Al dat aanbod blijft staan. Omhoog of omlaag gaan met bundels maakt niet uit voor het aanbod waar je naar naartoe kan gaan en je kunt altijd weer terug naar wat je had. Pas bij verlengen krijg je dan de tarieven, die nieuwe klanten kunnen krijgen.

Dat aanbod in die afbeelding zou best je laatste aanbod zijn dat oude klanten hadden, voordat dit automatisch overgaan naar nieuwe prijzen veranderde. Geloof dat dat best ergens in 2022 geweest kon zijn.