.

Beantwoord

Waarom ontvang ik mijn SMS bij gemiste oproep pas enkele uren later?

  • 21 March 2017
  • 3 reacties
  • 701 Bekeken

Badge
Afgelopen week heb ik rond 1 uur 's nachts een SMS ontvangen m.b.t. een gemiste oproep in de late middag, dus uren later.
Vandaag ook weer rond 17:20 uur een SMS ontvangen m.b.t. een gemiste oproep van 15:54 dus 1,5 uur later.
In beide gevallen had ik die relaties graag willen terugbellen, maar mijn gsm laat geen gemiste oproep zien en die SMS komt uren later.
Is er een bekende oorzaak en/of oplossing voor dit probleem ?
Beide dagen was ik de hele dag thuis en bij mijn weten blijft mijn GSM verbonden met het netwerk. Kan ik dat achteraf zelf controleren op een Samsung Galaxy S6 ?
Suggesties zijn van harte welkom. Bij voorbaat hartelijk dank!
icon

Beste antwoord door Samantha 22 March 2017, 13:32

Bekijk originele reactie

3 reacties

Badge +7
Hoi R-Lar,

Welkom terug op het forum :)

Oei, wat vervelend dat je de berichtjes over je gemiste oproep zo laat ontvangt! Ik kan me voorstellen dat je graag meteen terugbelt zodra je een gemiste oproep hebt. Het is goed mogelijk dat je deze sms'jes niet hebt ontvangen, omdat je op dat moment geen bereik had. Dit zou ook kunnen verklaren waarom je de oproepen in eerste instantie gemist had. Het is jammer genoeg niet mogelijk om achteraf in je telefoon te controleren of je op dat moment verbinding had met het netwerk.

Deze sms'jes worden verstuurd vanuit je voicemail. Zo te zien staat alles goed bij je ingesteld. Toch heb ik voor de volledigheid je simkaart een reset gegeven. Hiermee maakt hij een nieuwe verbinding met het netwerk. Kun je je telefoon ongeveer 10 minuten uitzetten? Ik hoop dat hiermee eventuele problemen met je bereik of het niet op tijd ontvangen van sms'jes worden opgelost. Wil je in de gaten houden of je deze berichtjes voortaan wel op tijd ontvangt?

Als dit niet helpt, kun je het beste je voicemail uit en aan zetten. Je zet je voicemail uit door 12339 te bellen. Je kunt je voicemail weer aanzetten door 12331 te bellen.

Laat je weten of hiermee de problemen zijn opgelost?

Groetjes,
Samantha
Badge
Bedankt voor de reset en tips.
Ik heb de gsm inmiddels 15 min uitgezet, daarna ook maar meteen de voicemail uitgezet, 10 min gewacht en de voicemail weer aangezet. Vooralsnog doet ie het weer normaal (met een test vanaf een andere telefoon).
Ik houd het in de gaten en meldt me weer als er nog problemen zijn.
Nogmaals bedankt voor de hulp! vr.gr. Raymond
Reputatie 7
Badge +10
Hoi Raymond,

Wat goed dat het gewoon werkt intussen 😃 We houden het inderdaad samen in de gaten. Mocht het dan niet lukken, dan pluizen we het uit!

Hou je ons op de hoogte?

Groetjes,
Jihane

Reageer