.

Beantwoord

Waarom komen mijn sms'jes niet aan?

  • 20 June 2016
  • 6 reacties
  • 2499 Bekeken

Badge
Iemand aan wie ik met mijn Samsung smart Phone een sms stuur ontvangt die sms niet meer na de overstap per 1 mei 2016 van lowcall prepaid naar Simyo, terwijl die sms-en voorheen wel werden ontvangen. Wie weet hoe dit verholpen kan worden? Moet er iets ingesteld worden op de smart Phone? Ik heb geen idee.
Wel zie ik de ene keer op mijn smart Phone bij verzending sms staan en de andere keer mms, maar ik heb geen idee, waardoor dit komt.

Die ander ontvangt wel sms-en van andere mensen, maar de mijne dus niet.

Hartelijk dank voor de geboden hulp.

Ds. J.J. Roodsant
icon

Beste antwoord door Sean 21 June 2016, 11:12

Bekijk originele reactie

6 reacties

Welke telefoon heeft de ontvanger..basic of smartphone?

Enkele factoren kunnen spelen, De ander heeft ook een smartfoon sinds die tijd en heeft bijvoorbeeld Hangouts als berichten-app.
Het is dus van belang als de ander een smartfoon heeft dat de sms berichten-app is gekozen en de juiste berichtencentrale +31653131313, en natuurlijk geen blokkade voor sms.
Een volle inbox bij de ontvanger, telefoon ontvanger heeft geen verbinding, afbeeldingen meegestuurd..smiley (mms)
Geldigheidsduur van sms aflevering.

Mms = multimedia messaging services, er worden dus mediabestanden meegestuurd bijvoorbeeld smiley....:D van dittum dus.
Sms staat voor Short messagging service. Een tekstbericht bestaande normaliter uit 160 tekens.

Leuk u weer eens tegen te komen Ds. J.J. Roodsant.
https://forum.simyo.nl/abonnementen-69/welke-abonnementsvorm-moet-kiezen-voor-internet-21907

Groet,
Friesian.
Reputatie 5
Badge +8
Hoi D.s. J.J. Roodsant,

Wat apart dat jouw sms-berichten sinds de overstap naar Prepaid niet meer bij deze persoon aankomen.

Het kan voorkomen dat je telefoon een sms automatisch als mms verstuurt, bijvoorbeeld bij het gebruik van smileys of het overschrijden van het maximaal aantal tekens. Komt dit probleem alleen voor wanneer jouw berichten zijn verstuurd als mms?

Zoals Friesian al aangaf, kan het niet ontvangen van een sms verschillende oorzaken hebben. Deze liggen vaak bij de ontvanger. Ik heb in ieder geval jouw aansluiting een reset gegeven, zodat deze opnieuw wordt aangemeld op het netwerk. Zou jij je telefoon even uit en weer aan willen zetten?
Als het probleem hiermee nog niet is verholpen, wil ik je adviseren om de simkaart van de ontvanger een keer in een ander toestel te plaatsten. Zo kun je erachter komen of het probleem bij de ontvanger ligt of bij jou.

Laat je me weten of dit is gelukt?

Groetjes,
Sean

@Friesian, bedankt voor je heldere uitleg 😃
Badge
Geachte Sean en Friesian, hartelijk dank voor alle genomen moeite. Ik heb er mijn voordeel mee gedaan door alles aan mijn zijde te controleren. De ontvanger van mijn berichten woont echter heel ver weg en heeft geen verstand van een smartphone. Mijn oplossing, vanuit de berichten gedestilleerd, is de volgende: omdat er gesproken werd over het feit dat een bericht automatisch als mms wordt verstuurd bij het overschrijden van een bepaald aantal tekens, heb ik mij aangewend om op een bepaald moment een bericht te versturen, ook al wil ik nog meer schrijven. Hierdoor blijf ik blijkbaar onder een bepaald aantal, zodat mijn bericht wordt verstuurd als sms en niet als mms.. Vanaf dat ogenblik gaat alles goed en worden mijn berichten perfect door de ander ontvangen. Om de inhoud van mijn schrijven goed te laten verlopen merk ik mijn berichten met nummers. Dus eenvoudig -1- en -2- enzovoorts. Ook heb ik mijn toestel een keer bewust uitgezet en weer aangezet. Vanaf dat ogenblik zijn alle problemen verholpen. Blijkbaar kan de ander dus geen mms berichten ontvangen. Op deze manier verzend ik dus alleen sms berichten. En dan zijn alle problemen voorbij. Nogmaals hartelijk dank voor uw beider inzet. Ds. J.J. Roodsant.
Reputatie 3
Badge +5
Hoi Ds. J.J. Roodsant,

Wauw! Dat is nog eens een enorm creatieve oplossing! Als ik een pet op had, dan had ik die afgedaan! Ik zal dat ook meenemen als enorm handige tip voor anderen die met dit probleem te maken hebben.

Enorm bedankt voor de terugkoppeling!

Groetjes,
Ilias
Badge
En mijn trucje om te weten wanneer ik een bericht moet versturen is het volgende: wanneer mijn bovenste getypte regel van het bericht niet meer op mijn scherm wordt getoond door de hoeveelheid tekens/woorden, dan weet ik, dat ik dit bericht moet gaan versturen. En dat werkt. Dan hoef je dus de letters/woorden niet te gaan tellen. Hebt u een groter scherm dan ik, dan moet u dus een ander trucje bedenken. Met vriendelijke groeten, Ds. J.J. Roodsant
Reputatie 3
Badge +5
Enorm bedankt voor de tip! Ik heb het genoteerd in een document met handige tips!

Erg creatief!

Reageer