Stuur een chatbericht

Met een chatgesprek heb je snel antwoord op je vraag. Doordeweeks zitten wij van 09:00-20:00 klaar om direct te reageren op jouw berichtjes. En in het weekend van 10:00-17:00.

Bel ons als je er echt niet uit komt

Wij spreken je graag! Daarom zijn we doordeweeks telefonisch bereikbaar tussen 09:00-17:30. Hieronder vind je het juiste nummer:

  • Als je Simyo klant bent: bel 1200 (gratis met je Simyo nummer)
  • Als je geen klant bent: bel 0800-8007 (gratis voor iedereen)
  • Als je in het buitenland bent: bel +31 20 2003007 (lokaal tarief en kosten van je abonnement)

Stel je vraag via WhatsApp

Snel antwoord op je vraag? Stuur ons een appje en we helpen je binnen 15 minuten! Op werkdagen zitten we van 9:00 tot 20:00 voor je klaar. In het weekend van 10:00 tot 17:00.

Hoe werkt het?

Voeg ons nummer 0651000054 toe aan je contacten op je telefoon Stuur ons een berichtje. Vermeld daarin meteen je naam, adres en geboortedatum, dan kunnen we je nog sneller helpen.

Goed om te weten

Wanneer je ons berichten via WhatsApp stuurt, gelden de gebruiksvoorwaarden en het privacybeleid van WhatsApp.

Let op: om je privacy te beschermen kan je via WhatsApp geen vragen stellen over je factuur of een betaling.

Je wil je oude vertrouwde telefoonnummer meenemen naar Simyo. Dat snappen wij maar al te goed. We regelen het graag voor je. En helemaal gratis.

Als de aanvraag voor nummerbehoud is goedgekeurd, wordt je aansluiting bij je vorige provider automatisch opgezegd.

Dat kan! Met ons Sim Only abonnement kan je maandelijks gratis je bundels wijzigen, zowel naar boven als naar beneden. Je wijzigt je bundels op Mijn Simyo of in de Mijn Simyo App. Ga naar het kopje Overzicht, klik op ´bundels aanpassen´ en kies de bundels die het beste bij je passen. Van student tot ouders en kinderen, die flexibiliteit is ideaal voor iedereen!

Zowel je bel- als je internetbundel is geldig in de EU en een aantal andere landen (zone 1). Je kan dus bellen, sms’en en internetten vanuit je bundel, precies zoals je thuis gewend bent. Zijn je bundels op? Dan kan je extra minuten of MB’s bijkopen. Zo kan je weer zorgeloos vanuit je bundel bellen, sms’en en internetten. En voorkom je kosten buiten je bundel.

Let op: Bellen vanuit Nederland naar een buitenlands nummer in de EU valt niet binnen de bundel. Bijvoorbeeld: je belt vanuit Nederland een restaurant in Spanje om een tafel te reserveren. Je betaalt hiervoor het buitenbundeltarief van € 0,23 per minuut. Zie onze tarievenpagina voor meer informatie.

Downloaden doe je maximaal met 256 Mbps, uploaden met maximaal 150 Mbps. Is je telefoon niet 4G ready? Geen zorgen, je maakt dan automatisch gebruik van 3G. De snelheid in de praktijk is afhankelijk van het type telefoon, de drukte op een zendmast en van de dekking in het gebied.

Simyo maakt gebruik van het netwerk van KPN. Zo profiteer jij van het betrouwbare KPN netwerk, waar je ook bent. Dit geldt voor bellen, sms'en en internetten. Er is geen verschil in netwerkdekking voor klanten van KPN en klanten van Simyo. Controleer hier de dekking in jouw regio.

eSIM is een digitale simkaart. Je hebt dus geen plastic kaartje meer nodig om te kunnen bellen, internetten of sms’en. Handig en slim! eSIM doet hetzelfde als een plastic simkaart, maar deze zit al ingebouwd in je telefoon. Als je telefoon eSIM ondersteunt kan je gebruikmaken van deze functie.

De voordelen van eSIM

eSIM heb je snel geïnstalleerd op je telefoon. Je hoeft niet meer te wachten tot je simkaart in je brievenbus valt, want je kan het gewoon installeren via de Mijn Simyo app. Dit betekent ook dat je ruimte hebt voor een extra simkaart in je telefoon. Zo kan je er dus voor kiezen om twee nummers op één telefoon te hebben: je Simyo eSIM nummer én een nummer met een fysieke simkaart. Dat is handig voor het schakelen tussen werk- en privénummers, of voor als je een lokale simkaart in het buitenland wil gebruiken. En natuurlijk: eSIM kan je niet kwijtraken. Het is snel, makkelijk en handig!

Hoe werkt het?

Je activeert eSIM eenvoudig met de Mijn Simyo app. Nieuw bij Simyo? Je krijgt je inloggegevens vlak nadat je je bestelling geplaatst hebt. Als je ingelogd bent in de Mijn Simyo app, hoef je alleen nog maar de stappen te volgen die je ziet verschijnen. Wij helpen je stap voor stap met de installatie van eSIM.

Heb je al een Simyo nummer? Dan log je in op de Mijn Simyo app. Je gaat naar je Instellingen en klikt dan op het tabblad Simkaart. Klik dan op ‘Activeer eSIM’ en je kan beginnen met de installatie!

Wordt eSIM op mijn telefoon ondersteund?

Welke telefoons Simyo eSIM ondersteunen kan je vinden op eSIM pagina. Er komen steeds meer toestellen bij, dus hou het goed in de gaten!

Hoeveel kost eSIM?

Helemaal niets! Je betaalt geen extra kosten voor het gebruiken van eSIM. Dat is dus mooi meegenomen!

Kan ik eSIM gebruiken op mijn smartwatch?

Op dit moment ondersteunen we deze functie nog niet. Wij zorgen ervoor dat deze informatie bijgewerkt wordt zodra dit verandert.

Wil je nog meer weten?

Op eSIM pagina vind je alles over eSIM.

De actieprijzen zijn geldig tot en met 30 november 2020. Deze actievoorwaarden gelden voor verschillende bundels.

  • Als je tijdens de actieperiode (tot en met 30 november 2020) kiest voor een van de actiebundels, betaal je het bijbehorende bedrag tot je zelf van bundels wisselt. Als je na de actieperiode van bundels wisselt, kies je uit de bundels die we op dat moment aanbieden.
  • De actieprijzen zijn beschikbaar voor alle nieuwe en bestaande Simyo klanten. Als bestaande Simyo klant kan je de actiebundels kiezen via Mijn Simyo of de Mijn Simyo app.
  • Als je een nieuwe bestelling plaatst, betaal je aansluitkosten van € 14,99.
  • Simyo behoudt het recht om deze actievoorwaarden en actietarieven tussentijds te wijzigen.

Met Simyo Prepaid kan je je beltegoed op verschillende manieren opwaarderen. Je kan gebruik maken van onze snelle opwaardeerpagina. Je kan ook inloggen op Mijn Simyo of de Mijn Simyo app en opwaarderen via het tabblad Overzicht.

Het minimumbedrag waarmee je op kan waarderen is € 10, -. Na betaling waarderen we je tegoed binnen 5 minuten op. Je beltegoed is onbeperkt geldig, zolang je simkaart actief is. Lees hier hoe je jouw simkaart actief houdt.

Je beltegoed kan je 24 uur per dag online controleren. Dat doe je eenvoudig op Mijn Simyo of via de Mijn Simyo app. Nog geen Mijn Simyo app? Download ‘m in de App Store of de Google Play Store. Let op: het is niet mogelijk om via een telefoonnummer je beltegoed op te vragen.

Met je Prepaid simkaart kan je overal ter wereld bellen. Binnen de EU en een aantal andere landen (zone 1) bel en sms je voor hetzelfde tarief als in Nederland. Buiten zone 1 betaal je het tarief dat voor bijhorende zone geldt.

Internetten met je Prepaid simkaart kan overal ter wereld. Daarvoor moet je wel een internetbundel activeren op Mijn Simyo of in de Mijn Simyo app. Deze bundels zijn altijd 30 dagen geldig.

Binnen de EU kan je de internetbundel gebruiken, precies zoals in Nederland. Meer informatie over internetten in het buitenland vind je hier.

eSIM is beschikbaar voor iedereen met een Sim Only abonnement. Of je al jaren gebruikmaakt van Sim Only of juist net aanschuift: eSIM is een optie voor jou. Als je al een Prepaid simkaart hebt, kan je ook kiezen voor eSIM. Daarover lees je hieronder meer. Alleen de allernieuwste smartphones ondersteunen eSIM. Het is daarom slim om eerst te checken of jouw telefoon geschikt is. Is je smartphone geschikt? Dan kan je aan de slag!

Ondersteunt je smartphone nog geen eSIM? Er worden steeds meer toestellen aan de lijst toegevoegd waarop je eSIM wel kan gebruiken. Hou deze pagina dus in de gaten. Hieronder vind je een lijst met de toestellen die we ondersteunen:

Apple:
iPhone Xs, iPhone Xs Max, iPhone Xr, iPhone 11, iPhone 11 Pro.

Ja, je kan je plastic simkaart verwisselen voor eSIM! Als je smartphone geschikt is voor eSIM, kan je op de Mijn Simyo app via Instellingen - Simkaart klikken op ‘Activeer eSIM’. Je activeert dan direct je digitale simkaart door de stappen te volgen. Als je klaar bent kan je je plastic simkaart uit je telefoon halen. Die heb je dan niet meer nodig.

Je betaalt niets extra voor eSIM! Bestel je een nieuw Sim Only abonnement? Je betaalt geen extra kosten voor eSIM. Ook voor onze bestaande klanten geldt dat je kosteloos je plastic simkaartje om kan ruilen voor eSIM.

Op dit moment ondersteunen we die functie van de Apple Watch nog niet. Wij zorgen ervoor dat deze pagina up to date blijft. Hou deze pagina in de gaten voor nieuws voor eSIM op je Apple Watch.

.

Beantwoord

Uitgaande oproepen worden beperkt door FDN, Wat kan ik doen?

  • 12 juli 2020
  • 20 reacties
  • 553 Bekeken

Badge

Ik probeer een sms-je te sturen, krijg ik de melding zie titel. Weet iemand een oplossing? Er wordt gesproken over een puk2 code maar dat kent simyo niet. Ik heb een Sony xperia L1 toestel.

icon

Beste antwoord door Daisy 16 juli 2020, 14:18

Hoi Cellie50,

 

De melding die je krijgt heeft te maken met je toestel zelf, ik ben bang dat een nieuwe simkaart het probleem niet gaat oplossen. 

 

FDN is een soort van beveiligd telefoonboek. Als FDN ingeschakeld staat kun je alleen vooraf ingestelde nummers bellen. FDN wordt beveiligd door de PIN2 code.

Meestal vind je de FDN instellingen in je instellingenmenu onder 'beveiliging' o.i.d.. Je kunt het uitschakelen middels de PIN2 code.

 

Mocht je er niet uitkomen kunnen dan adviseer ik je contact op te nemen met Sony of anders lans een toestelwinkel te gaan.

 

Groetjes,

Daisy
 

 

Bekijk originele reactie

20 reacties

Reputatie 7

Heb je dit voorheen nooit gehad? Heb je iets veranderd in je toestel?

 

Er zijn momenteel wat technische problemen met het versturen van een sms. Hier kun je dus hinder van ondervinden. Maar de term zoals jij omschrijft is nog niet eerder genoemd in combinatie met deze verstoring.

 

Edit:

Na veel gecontroleerd te hebben in dit topic was het probleem opgelost met een nieuwe simkaart. Wacht even de reactie van een moderator af. Die kan namelijk meer dan ik als klant zijnde.

Badge

Dit is mijn 1e smartphone! Voorheen Samsung GSM-etje. Of ik iets veranderd heb in de instellingen? Zou kunnen, maar dan a.d.h.v. het afwerken van de handleiding (Sony Xperia L1, 2017?) Ik heb wel de oude tel.nummers gekopieerd van mijn oude tst op deze nieuwe 2e handse (zo goed als nieuw overigens). Ook bellen naar mijn vaste toestel thuis is niet mogelijk: “Uitgaande oproepen worden beperkt door FDN.”

Reputatie 6
Badge +3

Hoi Cellie50,

 

Welkom op het Simyo Forum! 

 

Wat een bijzondere melding! En balen dat je hierdoor geen sms'jes kunt sturen of kunt bellen naar jouw huistelefoon! Ik denk inderdaad dat het iets te maken heeft met een instelling in de telefoon. Ik vraag me af of jij dit probleem ook hebt als jouw simkaartje in een andere telefoon zit, zou je dit eens uit kunnen proberen? Ik hoor graag van je! 

 

Bedankt voor het delen van het topic Ray! 

 

Groetjes,

Tessanne

 

 

Badge

Dat kan niet want ik heb maar één tel. Misschien weer terug naar fabrieksinstellingen? Maar hoe!?

Reputatie 7

Dat kan niet want ik heb maar één tel. Misschien weer terug naar fabrieksinstellingen? Maar hoe!?

 

In het topic wat ik deelde is het opgelost met een nieuwe simkaart. Wacht nog even een moderator af voor wat betreft de simkaart? 

Badge

Dat kan niet want ik heb maar één tel. Misschien weer terug naar fabrieksinstellingen? Maar hoe!?

 

In het topic wat ik deelde is het opgelost met een nieuwe simkaart. Wacht nog even een moderator af voor wat betreft de simkaart? 

Ik heb het tst inmiddels toch terug kunnen zetten naar de fabrieksinstellingen maar het probleem blijft. Ik kan dus niet bellen met een telefoontoestel! Simyo, graag een oplossing. 

Badge

Dat kan niet want ik heb maar één tel. Misschien weer terug naar fabrieksinstellingen? Maar hoe!?

 

In het topic wat ik deelde is het opgelost met een nieuwe simkaart. Wacht nog even een moderator af voor wat betreft de simkaart? 

Ik heb het tst inmiddels toch terug kunnen zetten naar de fabrieksinstellingen maar het probleem blijft. Ik kan dus niet bellen met een telefoontoestel! Simyo, graag een oplossing. 

Is er nog een moderator in de buurt?

Reputatie 7

Ja die zijn aanwezig maar ook andere klanten helpen op de andere social media kanalen en het forum. 

Je komt vanzelf binnen 24u weer aan de beurt.

Badge

We zijn ondertussen alweer een dag verder en kan nog steeds niet bellen!

Badge

Ik heb het symkaartje (Simyo) in mijn oude Samsung GSM gestopt en krijg, na invoering van een telefoonnummer (mijn vaste telefoon), de melding: “Aantal FDN-nrs is beperkt”. M.a.w. zonder een pukcode 2, waar mijn smartphone om vraagt, zal dit kaartje niet gaan werken.

Badge

Ik heb het symkaartje (Simyo) in mijn oude Samsung GSM gestopt en krijg, na invoering van een telefoonnummer (mijn vaste telefoon), de melding: “Aantal FDN-nrs is beperkt”. M.a.w. zonder een pukcode 2, waar mijn smartphone om vraagt, zal dit kaartje niet gaan werken.

Ik heb per ongeluk op “Beste antwoord” gedrukt, stom natuurlijk, ik wacht nog steeds op een antwoord!

 

Reputatie 6
Badge +5

Hoi Cellie50,

 

De melding die je krijgt heeft te maken met je toestel zelf, ik ben bang dat een nieuwe simkaart het probleem niet gaat oplossen. 

 

FDN is een soort van beveiligd telefoonboek. Als FDN ingeschakeld staat kun je alleen vooraf ingestelde nummers bellen. FDN wordt beveiligd door de PIN2 code.

Meestal vind je de FDN instellingen in je instellingenmenu onder 'beveiliging' o.i.d.. Je kunt het uitschakelen middels de PIN2 code.

 

Mocht je er niet uitkomen kunnen dan adviseer ik je contact op te nemen met Sony of anders lans een toestelwinkel te gaan.

 

Groetjes,

Daisy
 

 

Badge

Inmiddels contact gehad met Sony en de onderstaande respons gekregen:

Geachte heer Vlugger,
 

Bedankt dat u contact heeft opgenomen met Sony Support.

Wij vinden het jammer dat u deze situatie heeft en graag begeleiden we u aan een oplossing.

Het lijkt ons dat het probleem niet aan uw toestel ligt, daarom adviseren we u om contact op te nemen met uw provider.

Waarschijnlijk is er iets mis met uw simkaart want die functioneert ook niet in uw oude Samsung mobiletelefoon.

Wij hopen u hiermee voldoende geïnformeerd te hebben.

Met vriendelijke groeten,

Noha

SONY SUPPORT TEAM
SUPPORT: http://www.sony.nl/support/nl
SONY_logo_50px.jpg
Sony Benelux, a branch of Sony Europe
Taurusavenue 16 - 2131 Hoofddorp - The Netherlands

Ik wacht nu even de vervangende simkaart af en ga kijken of ik daarmee kan bellen. Ik hou jullie op de hoogte.

Reputatie 6
Badge +3

Hoi Cellie50,

 

Apart dat Sony Support je weer terug naar ons stuurt. We wachten jouw bericht even af! :blush:  

 

Ik wens je in ieder geval alvast een fijn weekend! 

 

Groetjes,

Tessanne

Reputatie 7

In dit topic is het wel opgelost met een nieuwe simkaart.. Dat is iets wat ik al eerder opperde in dat topic maar wordt genegeerd. 

 

Zover mijn bijdrage :thumbsup:  

Reputatie 6
Badge +3

Hoi Ray,

 

Eerder heb ik je bedankt voor het delen van het topic, want het is heel prettig dat je zo actief mee zoekt naar de oplossing! Het was zeker niet mijn bedoeling dat je je nu genegeerd voelt. 

 

Waarom ik niet direct een vervangende simkaart op wilde sturen komt doordat we denken dat het een instellingsfout van het toestel in combinatie met de simkaart is. Nu blijkt dat Sony er uiteindelijk niet zo veel mee kan, dus is er gelukkig een vervangende simkaart onderweg. Hopelijk is dit inderdaad de oplossing. 

 

Groetjes,

Tessanne

Badge

Hoi Ray,

 

Eerder heb ik je bedankt voor het delen van het topic, want het is heel prettig dat je zo actief mee zoekt naar de oplossing! Het was zeker niet mijn bedoeling dat je je nu genegeerd voelt. 

 

Waarom ik niet direct een vervangende simkaart op wilde sturen komt doordat we denken dat het een instellingsfout van het toestel in combinatie met de simkaart is. Nu blijkt dat Sony er uiteindelijk niet zo veel mee kan, dus is er gelukkig een vervangende simkaart onderweg. Hopelijk is dit inderdaad de oplossing. 

 

Groetjes,

Tessanne

Het is gelukt. Ik kan ook zélf weer bellen, sms'en enz.

De oplossing is dus inderdaad een vervangende simkaart. Het enige rare is dat de nieuwe pincode niet werkt. Ik moet de 1e code, dus die bij aanschaf van de prepaid simkaart gebruiken!

Mijn verzoek: wil je regelen dat op mijn persoonlijke pagina de pincode 4103 weer teruggezet wordt op oude (1e pincode). Ik heb Cendy per mail al geïnformeerd.


V.w.b. de puk-code weet ik nog niet welke werkt, de oude of de vervangende code.

In ieder geval allen hartelijk dank voor jullie inbreng. Fijn weekend nog.

Ik zou zeggen, afsluiten maar deze topic!

Reputatie 5
Badge +4

Hoi Cellie50, 

Bedankt voor de terugkoppeling! 

Dat de nieuwe PIN-code niet werkt zou technisch gezien niet mogelijk moeten zijn. Is dat ook het geval als je de simkaart in een ander toestel plaatst?

Wij kunnen aan onze kant in ieder geval niet de PIN- en PUK-code aanpassen :sweat_smile:  Ik ben dus erg benieuwd of dit probleem ook de kop opsteekt in een ander toestel. 

Hoor het graag van je! 

Groetjes, 
Bas

Badge

Ik heb geen ander toestel. Dus proberen kan ik het niet. Voor mij is het probleem opgelost...

Reputatie 4
Badge +4

Hey Cellie50,

 

Wat fijn dat het voor nu in ieder geval opgelost is! Wij staan in ieder geval voor je klaar als je nog andere vragen hebt.

 

Groetjes,

Ouael

Reageer