.

Beantwoord

Waarom kan ik niet bellen vanwege een beperking door FDN?

  • 23 November 2017
  • 37 reacties
  • 15316 Bekeken

Reputatie 1
Badge +1
Hallo allemaal
alvast bedankt voor het lezen van mijn bericht
sinds vanmiddag wil ik bellen met de mob telefoon
en krijg dit in beeld
uitgaande oproepen worden beperkt door FDN
ik heb een archos telefoon met android besturing
heeft of weet iemand de oplossing voor het probleem
m.v.g. Ben Lohman
icon

Beste antwoord door Ray 24 November 2017, 09:24

Bekijk originele reactie

37 reacties

Vaak is de instelling hiervan te vinden in de beveiligingsinstellingen van de telefoon.


FDN is een soort van beveiligd telefoonboek. Als FDN ingeschakeld staat kun je alleen vooraf ingestelde nummers bellen. FDN wordt beveiligd door de PIN2 code.

Meestal vind je de FDN instellingen in je instellingenmenu onder 'beveiliging' o.i.d.. Je kunt het uitschakelen middels de PIN2 code.

http://www.gsmhelpdesk.nl/forum/topic/nog-een-vraagje-over-fdn-nummers
Reputatie 5
Badge +5
Hoi Ben,

Ai, dat is onhandig! Goed dat je hier je vraag deelt, hopelijk is je probleem snel opgelost.

Ik zie dat Ray al heeft aangegeven dat dit inderdaad een instelling van je telefoon betreft. Afhankelijk van het type telefoon dat je gebruikt, kun je een aantal stappen volgen om dit recht te zetten. Is het inmiddels gelukt via de link die Ray heeft gedeeld?

@Ray, bedankt!

Groetjes,
Els
Reputatie 1
Badge +1
Vaak is de instelling hiervan te vinden in de beveiligingsinstellingen van de telefoon.


FDN is een soort van beveiligd telefoonboek. Als FDN ingeschakeld staat kun je alleen vooraf ingestelde nummers bellen. FDN wordt beveiligd door de PIN2 code.

Meestal vind je de FDN instellingen in je instellingenmenu onder 'beveiliging' o.i.d.. Je kunt het uitschakelen middels de PIN2 code.

http://www.gsmhelpdesk.nl/forum/topic/nog-een-vraagje-over-fdn-nummers


Hallo Ray weet niet of ik het goed doe om te reageren
het volgende heb ik gedaan de sim kaart eruit gehaald mijn tel is een archos en mijn vrouw heeft een
huawei dus dacht simkaart even omwisselen dan kan ik weer bellen, en dat gaat dus niet zelfde melding op de tel als bij mij, het ergste is dat ik door het prutsen noem ik dat maar alles gewist heb en terug naar fabrieks instellingen , nou dacht ik probleem opgelost maar nee weer die melding uitgaande oproepen worden beperkt door FDN je had het over pin 2 code maar helaas kan ik het niet vinden en ik zit nu al bijna een hele dag met de telefoon te spelen zonder sucses lijkt mij om een nieuwe only sim aan te vragem bij simyo dan is het probleem opgelost denk ik
maar misschien heb jij nog een andere tip voor mij
nogmals bedankt voor je info
M.v.g. Ben
Reputatie 1
Badge +1
Hoi Ben,

Ai, dat is onhandig! Goed dat je hier je vraag deelt, hopelijk is je probleem snel opgelost.

Ik zie dat Ray al heeft aangegeven dat dit inderdaad een instelling van je telefoon betreft. Afhankelijk van het type telefoon dat je gebruikt, kun je een aantal stappen volgen om dit recht te zetten. Is het inmiddels gelukt via de link die Ray heeft gedeeld?

@Ray, bedankt!

Groetjes,
Els


Hallo Els
nee niet gelukt denk maar nieuwe simkaart aanvragen bij simyo
groetjes Ben
Heeft niks met je simkaart te maken hoor. Het is een instelling in je telefoon.
Reputatie 1
Badge +1
Heeft niks met je simkaart te maken hoor. Het is een instelling in je telefoon.
Hallo ray
Dank je voor je info
maar ik kan nog steeds niets met mijn tel foon
ik denk dat ik toch een nieuwe sim moet kopen want dit schiet echt niet op
wens je nog een fijne zondag
m.v.g. Bem
Ik vrees dat je niets opschiet met een andere simkaart. Heb je al naar de instellingen gekeken? Zo ja, waar precies?
Reputatie 1
Badge +1
Ik vrees dat je niets opschiet met een andere simkaart. Heb je al naar de instellingen gekeken? Zo ja, waar precies?
Hallo Friesian
Ja wat heb ik niet na gekeken alles echt alles zelf op de tel van mijn vrouw geeft hij die melding
dus denk ik dat het wel aan de sim moet liggen want de zelfde sim in een andere tel geeft de zelfde melding
ja wat moet ik nog meer na kijken ik heb al diverse mensen gevraag en na laten kijken maar niemand die wat kan vinden in de instellingen van de tel
En hier weten ze het ook niet denk dat dit bijna niet voor komt alleen bij mij
maar we zien wel wat het wordt bedankt nog voor je info
m.v.g. Ben
Hoi @benlohman

Even ter informatie, ter vergelijking hoe het bij mij op de Samsung telefoon staat. Misschien dat je hiermee verder komt qua oplossing.

Heb je dit nagekeken?

Telefoon app (hoorntje)
Logbestanden
Onderste...menu-toets....

**KLIK** Oproep-instellingen

** KLIK ** Extra instellingen
Onderaan staat FDN-nummers.

Aangeklikt zie ik staan...
- FDN inschakelen (FDN is uitgeschakeld)
- PIN2 wijzigen
- FDN-lijst

Kijk eens of je hiermee verder komt...
Ga anders bijvoorbeeld naar een telefoonwinkel....(neem dit, kopie, als hulpmiddel mee🙂 )

Suuk 6
Groet, Friesian
Reputatie 1
Badge +1
Hoi @benlohman

Even ter informatie, ter vergelijking hoe het bij mij op de Samsung telefoon staat. Misschien dat je hiermee verder komt qua oplossing.

Heb je dit nagekeken?

Telefoon app (hoorntje)
Logbestanden
Onderste...menu-toets....

**KLIK** Oproep-instellingen

** KLIK ** Extra instellingen
Onderaan staat FDN-nummers.

Aangeklikt zie ik staan...
- FDN inschakelen (FDN is uitgeschakeld)
- PIN2 wijzigen
- FDN-lijst

Kijk eens of je hiermee verder komt...
Ga anders bijvoorbeeld naar een telefoonwinkel....(neem dit, kopie, als hulpmiddel mee🙂 )

Suuk 6
Groet, Friesian
Hoi @benlohman

Even ter informatie, ter vergelijking hoe het bij mij op de Samsung telefoon staat. Misschien dat je hiermee verder komt qua oplossing.

Heb je dit nagekeken?

Telefoon app (hoorntje)
Logbestanden
Onderste...menu-toets....

**KLIK** Oproep-instellingen

** KLIK ** Extra instellingen
Onderaan staat FDN-nummers.

Aangeklikt zie ik staan...
- FDN inschakelen (FDN is uitgeschakeld)
- PIN2 wijzigen
- FDN-lijst

Kijk eens of je hiermee verder komt...
Ga anders bijvoorbeeld naar een telefoonwinkel....(neem dit, kopie, als hulpmiddel mee🙂 )

Suuk 6
Groet, Friesian
Reputatie 1
Badge +1
Hallo Frisian
Ja gevonden hoera dank je wel voor je info
maar nu heb ik weer een probleem
na 3 foute codes moest ik de pukcode invoeren
dat heb ik gedaan en toen vroeg hij om de nieuwe pin2 code
ik heb daar mijn tel code ingevoerd maar die is niet goed
hoe kom ik nou aan een pin2code?
Zo kom ik van het ene probleem naar het andere
maar je hebt me wel prima op weg geholpen
mijn dank daar voor.
Hoop dat je mij nog een keer kan helpen
m.v.g. Ben
Op de site van KPN lees ik dat de standaard pincode 2 van hen is 0000.
Die kun je daarna zelf wijzigen.

Er is bij 3 x foute pincode geen pukcode meer, sim geblokkeerd. Dus probeer even of 0000 helpt of anders, maar hier heb ik twijfels over..
1234

Lukt niets heb je een nieuwe simkaart nodig.
Heb je zelf nooit eerder in het verleden pincode 2 ingesteld?

Pincode 1 en pincode 2 worden op de simkaart geschreven, daarom is er dit probleem ook bij een andere telefoon.. (weet ik via een ander van een ander forum)

Vervangen sim kost €5,-, controleer wel je naw-gegevens.. Mijn Simyo instellingen gegevens en instellingen simkaart (vervangende)

Een moderator neemt weer contact met je op, wellicht krijg je via hem/haar een gratis exemplaar.

Dus even w88 op diens reactie.

En fijn dat ik je kon helpen.
Fijne dag nog.

Friesian

Bron.. Beveiligen met pincode 2 (KPN)

Google... pincode 2 telefoon
Reputatie 1
Badge +1
Hallo Friesian
je bent er maar druk mee om mij te helpen
maar de tel vraagt puk2 code van 8 cijfers
ik heb weer de puk code ingetoetst en geeft fout aan onjuiste puk2 code
ik heb 0000 en 1234 ook niet goed, maar wacht nu maar even heb nog 5 pogingen over
misschien heeft simyo nog een oplossing, maar denk het niet even gekeken bij de pin en pukcode
daar wordt niet gerept over een puk2 code heel vreemd allemaal
nou je bent weer op de hoogte en dank je wel voor je info
m.v.g. Ben
Beste Ben.

Er zijn andere zaken waar ik druk mee ben, bedrijfje, overheidsregels die moeilijk te verteren zijn - onbetaalbaar, onredelijk, niet uit te leggen - maar dat is off topic.

Simyo geeft per sim 1 pincode en 1 pukcode, die is niet bedoeld voor pincode 2.

Pincode 2 is een kleine extra beveiliging maar Simyo geeft/heeft geen pincode 2 en pukcode 2.

Ik verwacht echt dat een vervangende sim nodig zal zijn. Wellicht, wanneer dit alles door de moderator wordt opgepikt en dat gebeurt, krijg je uit coulance een gratis simkaart. Dit is dus een overweging vanuit webcare, niet aan mij om te kiezen.

En anders zal een vervangende simkaart aangevraagd moeten worden.

Zorg altijd preventief voor een back-up van je contacten.

Groetjes.
Friesian
Reputatie 1
Badge +1
Beste Ben.

Er zijn andere zaken waar ik druk mee ben, bedrijfje, overheidsregels die moeilijk te verteren zijn - onbetaalbaar, onredelijk, niet uit te leggen - maar dat is off topic.

Simyo geeft per sim 1 pincode en 1 pukcode, die is niet bedoeld voor pincode 2.

Pincode 2 is een kleine extra beveiliging maar Simyo geeft/heeft geen pincode 2 en pukcode 2.

Ik verwacht echt dat een vervangende sim nodig zal zijn. Wellicht, wanneer dit alles door de moderator wordt opgepikt en dat gebeurt, krijg je uit coulance een gratis simkaart. Dit is dus een overweging vanuit webcare, niet aan mij om te kiezen.

En anders zal een vervangende simkaart aangevraagd moeten worden.

Zorg altijd preventief voor een back-up van je contacten.

Groetjes.
Friesian
Reputatie 1
Badge +1
Hallo Frisian
Ja ik heb maar besloten om morgen naar simyo te bellen
voor een nieuwe simkaart
Zijn we hopelijk van alle ellende af
Ja jij hebt nog andere zaken aan je hoofd en wens je suc6 in je strijd
tegen de overheid met hun duizenden regelrjes ze kome er zelf niet meer uit
net zo als ik met de tel
Ik wil je nog bedanken voor je tijd en info
die ik gehad heb van jou
M.v.g.Ben
@benlohman,

Waarom niet je telefoon terug zetten naar fabrieksinstellingen? Mocht je dat doen, vergeet niet een back-up te maken. Al doet Android dat vaak vanzelf.
Reputatie 1
Badge +1
@benlohman,

Waarom niet je telefoon terug zetten naar fabrieksinstellingen? Mocht je dat doen, vergeet niet een back-up te maken. Al doet Android dat vaak vanzelf.
Reputatie 1
Badge +1
Hallo Frisian
nou dat heb ik al gedaan met de telefoon van mijn vrouw
en die was daar niet blij want alles was weg
Dus terug naar fabrieksinstellingen werkt ook niet
want het probleem bleef ook na het terugzetten
Dat wil dus ook niet helaas
en je denkt toch nog mee toppie hoor van je
groetjes Ben
Jammer..

Maar ik ben Friesian niet 😉
Reputatie 1
Badge +1
Jammer..

Maar ik ben Friesian niet 😉
Reputatie 1
Badge +1
Hallo Ray
Sorry helemaal niet gezien dacht dat frisian nog even reageerde
nogmaals mijn exuus dat ik je over het hoofd heb gezien
m.v.g Ben
ps dank je ook voor het meedenken over het probleem
Zo zie je maar, jammer dat Ray niet Friesian is....😜 😀

Beste @benlohman, nog even de vraag opnieuw...
Heb je zelf nooit eerder in het verleden pincode 2 ingesteld?
Reputatie 5
Badge +5
Hoi Ben,

Jeetje, wat ontzettend onhandig dat het uiteindelijk niet gelukt is om je huidige simkaart weer werkend te krijgen. Mijn excuses voor de wat latere reactie vanuit Simyo. Gelukkig zie ik dat Friesian en Ray je in de tussentijd zo goed als mogelijk hebben geprobeerd te helpen met een oplossing. In mijn systeem zie ik dat je inmiddels telefonisch contact hebt gehad met mijn collega, zij heeft je kosteloos een nieuwe simkaart toegestuurd. Een nieuwe simkaart kost gewoonlijk €5,-, maar in sommige gevallen kan er een uitzondering worden gemaakt. Dit bekijken we per geval.

Deze simkaart ontvang je binnen drie werkdagen en kun je vervolgens zelf activeren via Mijn Simyo bij het tabblad Instellingen > Simkaart. Hierna ontvang je een e-mail met je nieuwe pin- en pukcode. Mocht je in de toekomst je pincode 3x verkeerd invoeren, dan is het nodig om je simkaart te ontgrendelen via je pukcode. Houd er in dat geval rekening mee dat sommige Samsung-telefoons geen 8-cijferige pukcode herkennen en een foutmelding geven. Dit kun je oplossen door je simkaart in een andere telefoon te plaatsen en te ontgrendelen. Hierna kun je de simkaart gewoon gebruiken in je eigen Samsung met de ingestelde pincode.

Laat je het weten als je nog vragen hebt?

Groetjes,

Els
Reputatie 1
Badge +1
Hallo Els
Ja klopt allemaal hulp gehad van Frisian en Ray en haalde ze ook nog eens door elkaar
maar gelukkig namen ze het goed op.
Klopt ik heb simyo gebeld en alles uitgelegd
en de jongedame die me heeft geholpen heeft mij al medegedeeld dat ik een nieuwe simkaart kreeg
Heel hartelijk dank voor de goede service van Simyo en ik ben al jaren tevreden klant
M.v.g. Ben

Reageer