Skip to main content

.

Hallo allemaal

alvast bedankt voor het lezen van mijn bericht

sinds vanmiddag wil ik bellen met de mob telefoon

en krijg dit in beeld

uitgaande oproepen worden beperkt door FDN

ik heb een archos telefoon met android besturing

heeft of weet iemand de oplossing voor het probleem

m.v.g. Ben Lohman
Vaak is de instelling hiervan te vinden in de beveiligingsinstellingen van de telefoon.





FDN is een soort van beveiligd telefoonboek. Als FDN ingeschakeld staat kun je alleen vooraf ingestelde nummers bellen. FDN wordt beveiligd door de PIN2 code.



Meestal vind je de FDN instellingen in je instellingenmenu onder 'beveiliging' o.i.d.. Je kunt het uitschakelen middels de PIN2 code.



http://www.gsmhelpdesk.nl/forum/topic/nog-een-vraagje-over-fdn-nummers


Hoi Ben,



Ai, dat is onhandig! Goed dat je hier je vraag deelt, hopelijk is je probleem snel opgelost.



Ik zie dat Ray al heeft aangegeven dat dit inderdaad een instelling van je telefoon betreft. Afhankelijk van het type telefoon dat je gebruikt, kun je een aantal stappen volgen om dit recht te zetten. Is het inmiddels gelukt via de link die Ray heeft gedeeld?



@Ray, bedankt!



Groetjes,

Els
Vaak is de instelling hiervan te vinden in de beveiligingsinstellingen van de telefoon.





FDN is een soort van beveiligd telefoonboek. Als FDN ingeschakeld staat kun je alleen vooraf ingestelde nummers bellen. FDN wordt beveiligd door de PIN2 code.



Meestal vind je de FDN instellingen in je instellingenmenu onder 'beveiliging' o.i.d.. Je kunt het uitschakelen middels de PIN2 code.



http://www.gsmhelpdesk.nl/forum/topic/nog-een-vraagje-over-fdn-nummers





Hallo Ray weet niet of ik het goed doe om te reageren

het volgende heb ik gedaan de sim kaart eruit gehaald mijn tel is een archos en mijn vrouw heeft een

huawei dus dacht simkaart even omwisselen dan kan ik weer bellen, en dat gaat dus niet zelfde melding op de tel als bij mij, het ergste is dat ik door het prutsen noem ik dat maar alles gewist heb en terug naar fabrieks instellingen , nou dacht ik probleem opgelost maar nee weer die melding uitgaande oproepen worden beperkt door FDN je had het over pin 2 code maar helaas kan ik het niet vinden en ik zit nu al bijna een hele dag met de telefoon te spelen zonder sucses lijkt mij om een nieuwe only sim aan te vragem bij simyo dan is het probleem opgelost denk ik

maar misschien heb jij nog een andere tip voor mij

nogmals bedankt voor je info

M.v.g. Ben
Hoi Ben,



Ai, dat is onhandig! Goed dat je hier je vraag deelt, hopelijk is je probleem snel opgelost.



Ik zie dat Ray al heeft aangegeven dat dit inderdaad een instelling van je telefoon betreft. Afhankelijk van het type telefoon dat je gebruikt, kun je een aantal stappen volgen om dit recht te zetten. Is het inmiddels gelukt via de link die Ray heeft gedeeld?



@Ray, bedankt!



Groetjes,

Els




Hallo Els

nee niet gelukt denk maar nieuwe simkaart aanvragen bij simyo

groetjes Ben
Heeft niks met je simkaart te maken hoor. Het is een instelling in je telefoon.
Heeft niks met je simkaart te maken hoor. Het is een instelling in je telefoon.

Hallo ray

Dank je voor je info

maar ik kan nog steeds niets met mijn tel foon

ik denk dat ik toch een nieuwe sim moet kopen want dit schiet echt niet op

wens je nog een fijne zondag

m.v.g. Bem
Ik vrees dat je niets opschiet met een andere simkaart. Heb je al naar de instellingen gekeken? Zo ja, waar precies?
Ik vrees dat je niets opschiet met een andere simkaart. Heb je al naar de instellingen gekeken? Zo ja, waar precies?

Hallo Friesian

Ja wat heb ik niet na gekeken alles echt alles zelf op de tel van mijn vrouw geeft hij die melding

dus denk ik dat het wel aan de sim moet liggen want de zelfde sim in een andere tel geeft de zelfde melding

ja wat moet ik nog meer na kijken ik heb al diverse mensen gevraag en na laten kijken maar niemand die wat kan vinden in de instellingen van de tel

En hier weten ze het ook niet denk dat dit bijna niet voor komt alleen bij mij

maar we zien wel wat het wordt bedankt nog voor je info

m.v.g. Ben
Hoi @benlohman



Even ter informatie, ter vergelijking hoe het bij mij op de Samsung telefoon staat. Misschien dat je hiermee verder komt qua oplossing.



Heb je dit nagekeken?



Telefoon app (hoorntje)

Logbestanden

Onderste...menu-toets....



**KLIK** Oproep-instellingen



** KLIK ** Extra instellingen

Onderaan staat FDN-nummers.



Aangeklikt zie ik staan...

- FDN inschakelen (FDN is uitgeschakeld)

- PIN2 wijzigen

- FDN-lijst



Kijk eens of je hiermee verder komt...

Ga anders bijvoorbeeld naar een telefoonwinkel....(neem dit, kopie, als hulpmiddel mee🙂 )



Suuk 6

Groet, Friesian
Hoi @benlohman



Even ter informatie, ter vergelijking hoe het bij mij op de Samsung telefoon staat. Misschien dat je hiermee verder komt qua oplossing.



Heb je dit nagekeken?



Telefoon app (hoorntje)

Logbestanden

Onderste...menu-toets....



**KLIK** Oproep-instellingen



** KLIK ** Extra instellingen

Onderaan staat FDN-nummers.



Aangeklikt zie ik staan...

- FDN inschakelen (FDN is uitgeschakeld)

- PIN2 wijzigen

- FDN-lijst



Kijk eens of je hiermee verder komt...

Ga anders bijvoorbeeld naar een telefoonwinkel....(neem dit, kopie, als hulpmiddel mee🙂 )



Suuk 6

Groet, Friesian
Hoi @benlohman



Even ter informatie, ter vergelijking hoe het bij mij op de Samsung telefoon staat. Misschien dat je hiermee verder komt qua oplossing.



Heb je dit nagekeken?



Telefoon app (hoorntje)

Logbestanden

Onderste...menu-toets....



**KLIK** Oproep-instellingen



** KLIK ** Extra instellingen

Onderaan staat FDN-nummers.



Aangeklikt zie ik staan...

- FDN inschakelen (FDN is uitgeschakeld)

- PIN2 wijzigen

- FDN-lijst



Kijk eens of je hiermee verder komt...

Ga anders bijvoorbeeld naar een telefoonwinkel....(neem dit, kopie, als hulpmiddel mee🙂 )



Suuk 6

Groet, Friesian

Hallo Frisian

Ja gevonden hoera dank je wel voor je info

maar nu heb ik weer een probleem

na 3 foute codes moest ik de pukcode invoeren

dat heb ik gedaan en toen vroeg hij om de nieuwe pin2 code

ik heb daar mijn tel code ingevoerd maar die is niet goed

hoe kom ik nou aan een pin2code?

Zo kom ik van het ene probleem naar het andere

maar je hebt me wel prima op weg geholpen

mijn dank daar voor.

Hoop dat je mij nog een keer kan helpen

m.v.g. Ben
Op de site van KPN lees ik dat de standaard pincode 2 van hen is 0000.

Die kun je daarna zelf wijzigen.



Er is bij 3 x foute pincode geen pukcode meer, sim geblokkeerd. Dus probeer even of 0000 helpt of anders, maar hier heb ik twijfels over..

1234



Lukt niets heb je een nieuwe simkaart nodig.

Heb je zelf nooit eerder in het verleden pincode 2 ingesteld?



Pincode 1 en pincode 2 worden op de simkaart geschreven, daarom is er dit probleem ook bij een andere telefoon.. (weet ik via een ander van een ander forum)



Vervangen sim kost €5,-, controleer wel je naw-gegevens.. Mijn Simyo instellingen gegevens en instellingen simkaart (vervangende)



Een moderator neemt weer contact met je op, wellicht krijg je via hem/haar een gratis exemplaar.



Dus even w88 op diens reactie.



En fijn dat ik je kon helpen.

Fijne dag nog.



Friesian



Bron.. Beveiligen met pincode 2 (KPN)



Google... pincode 2 telefoon
Hallo Friesian

je bent er maar druk mee om mij te helpen

maar de tel vraagt puk2 code van 8 cijfers

ik heb weer de puk code ingetoetst en geeft fout aan onjuiste puk2 code

ik heb 0000 en 1234 ook niet goed, maar wacht nu maar even heb nog 5 pogingen over

misschien heeft simyo nog een oplossing, maar denk het niet even gekeken bij de pin en pukcode

daar wordt niet gerept over een puk2 code heel vreemd allemaal

nou je bent weer op de hoogte en dank je wel voor je info

m.v.g. Ben
Beste Ben.



Er zijn andere zaken waar ik druk mee ben, bedrijfje, overheidsregels die moeilijk te verteren zijn - onbetaalbaar, onredelijk, niet uit te leggen - maar dat is off topic.



Simyo geeft per sim 1 pincode en 1 pukcode, die is niet bedoeld voor pincode 2.



Pincode 2 is een kleine extra beveiliging maar Simyo geeft/heeft geen pincode 2 en pukcode 2.



Ik verwacht echt dat een vervangende sim nodig zal zijn. Wellicht, wanneer dit alles door de moderator wordt opgepikt en dat gebeurt, krijg je uit coulance een gratis simkaart. Dit is dus een overweging vanuit webcare, niet aan mij om te kiezen.



En anders zal een vervangende simkaart aangevraagd moeten worden.



Zorg altijd preventief voor een back-up van je contacten.



Groetjes.

Friesian
Beste Ben.



Er zijn andere zaken waar ik druk mee ben, bedrijfje, overheidsregels die moeilijk te verteren zijn - onbetaalbaar, onredelijk, niet uit te leggen - maar dat is off topic.



Simyo geeft per sim 1 pincode en 1 pukcode, die is niet bedoeld voor pincode 2.



Pincode 2 is een kleine extra beveiliging maar Simyo geeft/heeft geen pincode 2 en pukcode 2.



Ik verwacht echt dat een vervangende sim nodig zal zijn. Wellicht, wanneer dit alles door de moderator wordt opgepikt en dat gebeurt, krijg je uit coulance een gratis simkaart. Dit is dus een overweging vanuit webcare, niet aan mij om te kiezen.



En anders zal een vervangende simkaart aangevraagd moeten worden.



Zorg altijd preventief voor een back-up van je contacten.



Groetjes.

Friesian

Hallo Frisian

Ja ik heb maar besloten om morgen naar simyo te bellen

voor een nieuwe simkaart

Zijn we hopelijk van alle ellende af

Ja jij hebt nog andere zaken aan je hoofd en wens je suc6 in je strijd

tegen de overheid met hun duizenden regelrjes ze kome er zelf niet meer uit

net zo als ik met de tel

Ik wil je nog bedanken voor je tijd en info

die ik gehad heb van jou

M.v.g.Ben
@benlohman,



Waarom niet je telefoon terug zetten naar fabrieksinstellingen? Mocht je dat doen, vergeet niet een back-up te maken. Al doet Android dat vaak vanzelf.
@benlohman,



Waarom niet je telefoon terug zetten naar fabrieksinstellingen? Mocht je dat doen, vergeet niet een back-up te maken. Al doet Android dat vaak vanzelf.

Hallo Frisian

nou dat heb ik al gedaan met de telefoon van mijn vrouw

en die was daar niet blij want alles was weg

Dus terug naar fabrieksinstellingen werkt ook niet

want het probleem bleef ook na het terugzetten

Dat wil dus ook niet helaas

en je denkt toch nog mee toppie hoor van je

groetjes Ben
Jammer..



Maar ik ben Friesian niet 😉
Jammer..



Maar ik ben Friesian niet 😉

Hallo Ray

Sorry helemaal niet gezien dacht dat frisian nog even reageerde

nogmaals mijn exuus dat ik je over het hoofd heb gezien

m.v.g Ben

ps dank je ook voor het meedenken over het probleem
Zo zie je maar, jammer dat Ray niet Friesian is....😜 😀



Beste @benlohman, nog even de vraag opnieuw...

Heb je zelf nooit eerder in het verleden pincode 2 ingesteld?
Hoi Ben,



Jeetje, wat ontzettend onhandig dat het uiteindelijk niet gelukt is om je huidige simkaart weer werkend te krijgen. Mijn excuses voor de wat latere reactie vanuit Simyo. Gelukkig zie ik dat Friesian en Ray je in de tussentijd zo goed als mogelijk hebben geprobeerd te helpen met een oplossing. In mijn systeem zie ik dat je inmiddels telefonisch contact hebt gehad met mijn collega, zij heeft je kosteloos een nieuwe simkaart toegestuurd. Een nieuwe simkaart kost gewoonlijk €5,-, maar in sommige gevallen kan er een uitzondering worden gemaakt. Dit bekijken we per geval.



Deze simkaart ontvang je binnen drie werkdagen en kun je vervolgens zelf activeren via Mijn Simyo bij het tabblad Instellingen > Simkaart. Hierna ontvang je een e-mail met je nieuwe pin- en pukcode. Mocht je in de toekomst je pincode 3x verkeerd invoeren, dan is het nodig om je simkaart te ontgrendelen via je pukcode. Houd er in dat geval rekening mee dat sommige Samsung-telefoons geen 8-cijferige pukcode herkennen en een foutmelding geven. Dit kun je oplossen door je simkaart in een andere telefoon te plaatsen en te ontgrendelen. Hierna kun je de simkaart gewoon gebruiken in je eigen Samsung met de ingestelde pincode.



Laat je het weten als je nog vragen hebt?



Groetjes,



Els
Hallo Els

Ja klopt allemaal hulp gehad van Frisian en Ray en haalde ze ook nog eens door elkaar

maar gelukkig namen ze het goed op.

Klopt ik heb simyo gebeld en alles uitgelegd

en de jongedame die me heeft geholpen heeft mij al medegedeeld dat ik een nieuwe simkaart kreeg

Heel hartelijk dank voor de goede service van Simyo en ik ben al jaren tevreden klant

M.v.g. Ben

Reageer