.

Beantwoord

Sms versturen lukt niet, wat kan ik doen?

  • 27 August 2012
  • 36 reacties
  • 33630 Bekeken

Badge
Kan sinds ik sim only heb ipv prepaid naa
een nummer geen sms sturen, kan de persoon wel gewoon bellen. nummer idgecheckt staat goed in contacten. de melding is: mislukt?
icon

Beste antwoord door Natascha 27 August 2012, 15:51

Bekijk originele reactie

36 reacties

Reputatie 4
Badge +10
Hoi 184381,

Wanneer je geen sms'jes kan versturen, dan raad ik je in eerste instantie aan om het nummer van de berichtencentrale te controleren. In je telefoon hoort het volgende nummer te staan: +31653131313 🙂 Het plusteken kun niet vervangen worden door een "0". Het nummer staat anders niet goed.

Wil je ook kijken of de optie "sms versturen" niet geblokkeerd is in je telefoon. Daarnaast hoor ik graag of je naar meerdere nummers niet kan sms'en of dat het een specifieke nummer is of specifieke nummers zijn.

Het is daarbij goed om te kijken of je op het moment dat je een sms wilt sturen ook bereik hebt. Soms kan het namelijk liggen aan het netwerk, dat je op dat moment geen verbinding hebt. Krijg je een bepaalde melding?

Controleer je ook of het menu 'outbox' of 'verzonden berichten' niet vol is in je telefoon? 🙂
Hallo
ik heb voor een half jaar ong. terug denk het probleem gehad dat ik wel bellen kon en ontvangen, sms ontvang ik ook maar versturen lukte niet. heb sim-kaart in andere mobiel gedaan zelfde probleem sim-kaart kapot dacht ik...vervangende besteld toen deed alles het weer nu is denk half jaar later en heb weer dit probleem:(
kan A.U.B iemand mij helpen?
graag een antwoord:)
bedankt alvast!
groetjes: mij
Reputatie 5
Badge +10
Hoi Alex, in een ander toestel lukt het wel om een sms te verzenden. betekent dat dan dat mijn toestel in de prullenbak moet?

Hoi Ruud2012,

Nee, dat lijkt me niet. Ik raad je in dat geval aan om even langs een telefoon winkel te gaan. Wellicht dat ze daar kunnen achterhalen waar het mis gaat op het toestel.

Beste Alex, ik heb de nieuwe kaart ontvangen. Echter, 1300 u hebt alle instellingen ontvangen is mislukt. SMS sturen lukt niet, internet en telefoon werken wel. Gaarne je advies. Dank.

Hoi Wbertus,

Waarschijnlijk accepteert je toestel geen configuratie sms berichten. Vandaar dat een sms naar 1300 geen retour sms oplevert. Het probleem wordt ogenschijnlijk veroorzaakt door het toestel. Netwerktechnisch staat alles goed en ook een andere simkaart geeft het zelfde resultaat. Ook in jouw situatie zou ik langs een telefoonwinkel gaan.

als ik de simkaart in een ander toestel doe, werkt het ook niet :(

Welkom op het forum Betti,

Heb je wel connectie met het netwerk? Zo ja, wat voor melding krijg je wanneer je probeert te bellen?

Groetjes,

Alex
hallo,

Ik heb net een nieuw simonly abonnement zonder nummerbehoud. Ik heb deze net geactiveerd. Ik kan geen sms berichten verzenden, ik ontvang ze niet. Ik kan niet gebeld worden en niet bellen. Wat moet ik doen?


het numme rvan de sms centrale klopt.

als ik de simkaart in een ander toestel doe, werkt het ook niet 😞
hallo,

Ik heb net een nieuw simonly abonnement zonder nummerbehoud. Ik heb deze net geactiveerd. Ik kan geen sms berichten verzenden, ik ontvang ze niet. Ik kan niet gebeld worden en niet bellen. Wat moet ik doen?


het numme rvan de sms centrale klopt.
hallo,

Ik heb net een nieuw simonly abonnement zonder nummerbehoud. Ik heb deze net geactiveerd. Ik kan geen sms berichten verzenden, ik ontvang ze niet. Ik kan niet gebeld worden en niet bellen. Wat moet ik doen?
Beste Alex, ik heb de nieuwe kaart ontvangen. Echter, 1300 u hebt alle instellingen ontvangen is mislukt. SMS sturen lukt niet, internet en telefoon werken wel. Gaarne je advies. Dank.

Beste Wbertus,

Wij hebben je bij deze een vervangende simkaart toegestuurd. Deze heb je met enkele dagen binnen.

Groetjes,

Arie
Hoi Alex, in een ander toestel lukt het wel om een sms te verzenden. betekent dat dan dat mijn toestel in de prullenbak moet?
Alex, dank!

Beste Wbertus,

Wij hebben je bij deze een vervangende simkaart toegestuurd. Deze heb je met enkele dagen binnen.

Groetjes,

Arie
Badge +2
Beste Wbertus,

Wij hebben je bij deze een vervangende simkaart toegestuurd. Deze heb je met enkele dagen binnen.

Groetjes,

Arie
Dag Alex, heb je al een nieuwe simkaart gestuurd? Dank voor de reactie. WBertus

Alex, gaarne ontvang ik een nieuwe simkaart en accepteer 2 dagen geen aansluiting. Dank, WBertus

Hoi Wbertus,

Ik kan een vervangende simkaart voor je aanvragen. Je moet er dan wel rekening mee houden dat het bereik met je huidige simkaart direct wegvalt. Hierdoor kan je maximaal 2 werkdagen geen gebruik maken van een simkaart. Graag hoor ik wat ik voor je kan doen.

Groetjes,

Alex

Alex, gaarne ontvang ik een nieuwe simkaart en accepteer 2 dagen geen aansluiting. Dank, WBertus

Hoi Wbertus,

Ik kan een vervangende simkaart voor je aanvragen. Je moet er dan wel rekening mee houden dat het bereik met je huidige simkaart direct wegvalt. Hierdoor kan je maximaal 2 werkdagen geen gebruik maken van een simkaart. Graag hoor ik wat ik voor je kan doen.

Groetjes,

Alex
Reputatie 5
Badge +10
Hoi Wbertus,

Ik kan een vervangende simkaart voor je aanvragen. Je moet er dan wel rekening mee houden dat het bereik met je huidige simkaart direct wegvalt. Hierdoor kan je maximaal 2 werkdagen geen gebruik maken van een simkaart. Graag hoor ik wat ik voor je kan doen.

Groetjes,

Alex
Goedenavond Alex,

Dank voor het resetten; helaas heeft het niet geholpen. Ik heb de simkaart op een andere telefoon geprobeerd. SMS ontvangen gaat prima maar verzenden lukt helemaal niet. Wat nu? Een nieuwe simkaart? Gaarne je advies. Bij voorbaat dank, WBertus

Ik heb sinds vanochtend een vergelijkbaar probleem.

Na enkele goed verstuurde smsjes zei de ontvanger dat ze mijn laatste sms meerdere malen achter elkaar kreeg. Toen ik keek bij verzonden, bleken mijn laatste 2 smsjes niet eens aangekomen. Die bleken in de outbox te blijven hangen. Na een reset van mijn gsm stopte het herhaaldelijk ontvangen bij de ontvanger (mijn sms bleek 8x verzonden te zijn en, zo zag ik net, ook 8x gecrediteerd), maar de andere problemen blijven.

Alle gegevens zijn goed, maar ik heb geen ander toestal om mijn SIM-kaart in te doen. Zou de technische dienst mijn aansluiting ook een reset kunnen geven?


Hoi Ruud2012,

Ik heb je aansluiting hersteld op het netwerk. Ik ben benieuwd of dit heeft geholpen. Kan je dit laten. Anders wil ik je toch vragen een ander toestel te proberen. Wellicht dat ze in een telefoonwinkel even een test kunnen doen.

Ik zal de informatie compleet maken. Het gaat om een Samsung Pocket S3500 met SIMYO sinds enkele maanden. Ik kom er nu achter dat SMS verzenden niet werkt, wel het ontvangen. Ik heb het forum geraadpleegd en centralenummer gecheckt: klopt. Ik zie geen mogelijkheid op de phone om SMNS berichtformat aan te passen; wel invoerstand GSM alfabet.

Advies van forumleden om dit probleem op te lossen is zeer welkom.


Welkom op het forum Wbertus,

Ook jouw aansluiting heb ik een reset gegeven. Indien dit niet werkt, wil ik je vragen om een kruistest (ander toestel) te proberen. Kan je aangeven wat je bevindingen zijn?

Groetjes,

Alex
het heeft helaas niks geholpen.
ik zal het laten weten als ik een kruistest heb kunnen doen.
Reputatie 5
Badge +10
Ik heb sinds vanochtend een vergelijkbaar probleem.

Na enkele goed verstuurde smsjes zei de ontvanger dat ze mijn laatste sms meerdere malen achter elkaar kreeg. Toen ik keek bij verzonden, bleken mijn laatste 2 smsjes niet eens aangekomen. Die bleken in de outbox te blijven hangen. Na een reset van mijn gsm stopte het herhaaldelijk ontvangen bij de ontvanger (mijn sms bleek 8x verzonden te zijn en, zo zag ik net, ook 8x gecrediteerd), maar de andere problemen blijven.

Alle gegevens zijn goed, maar ik heb geen ander toestal om mijn SIM-kaart in te doen. Zou de technische dienst mijn aansluiting ook een reset kunnen geven?


Hoi Ruud2012,

Ik heb je aansluiting hersteld op het netwerk. Ik ben benieuwd of dit heeft geholpen. Kan je dit laten. Anders wil ik je toch vragen een ander toestel te proberen. Wellicht dat ze in een telefoonwinkel even een test kunnen doen.

Ik zal de informatie compleet maken. Het gaat om een Samsung Pocket S3500 met SIMYO sinds enkele maanden. Ik kom er nu achter dat SMS verzenden niet werkt, wel het ontvangen. Ik heb het forum geraadpleegd en centralenummer gecheckt: klopt. Ik zie geen mogelijkheid op de phone om SMNS berichtformat aan te passen; wel invoerstand GSM alfabet.

Advies van forumleden om dit probleem op te lossen is zeer welkom.


Welkom op het forum Wbertus,

Ook jouw aansluiting heb ik een reset gegeven. Indien dit niet werkt, wil ik je vragen om een kruistest (ander toestel) te proberen. Kan je aangeven wat je bevindingen zijn?

Groetjes,

Alex
ik denk dat we in dit geval aan forumleden weinig hebben, het is wachten op een reactie van een moderator ofzo. alex, arie, hallo?
Dag,

Het lukt niet om smsjes te versturen Samsung S3500; ze worden wel verzonden . Nummer smscentrale is correct +31653131313 en bus is nite vol.
Gaarne advies, dank.


Ik zal de informatie compleet maken. Het gaat om een Samsung Pocket S3500 met SIMYO sinds enkele maanden. Ik kom er nu achter dat SMS verzenden niet werkt, wel het ontvangen. Ik heb het forum geraadpleegd en centralenummer gecheckt: klopt. Ik zie geen mogelijkheid op de phone om SMNS berichtformat aan te passen; wel invoerstand GSM alfabet.

Advies van forumleden om dit probleem op te lossen is zeer welkom.
Dag,

Het lukt niet om smsjes te versturen Samsung S3500; ze worden wel verzonden . Nummer smscentrale is correct +31653131313 en bus is nite vol.
Gaarne advies, dank.
Ik heb sinds vanochtend een vergelijkbaar probleem.

Na enkele goed verstuurde smsjes zei de ontvanger dat ze mijn laatste sms meerdere malen achter elkaar kreeg. Toen ik keek bij verzonden, bleken mijn laatste 2 smsjes niet eens aangekomen. Die bleken in de outbox te blijven hangen. Na een reset van mijn gsm stopte het herhaaldelijk ontvangen bij de ontvanger (mijn sms bleek 8x verzonden te zijn en, zo zag ik net, ook 8x gecrediteerd), maar de andere problemen blijven.

Alle gegevens zijn goed, maar ik heb geen ander toestal om mijn SIM-kaart in te doen. Zou de technische dienst mijn aansluiting ook een reset kunnen geven?
Badge +2
Beste Tolletje,

Fijn om te horen dat het probleem is verholpen. Mocht je verder nog vragen hebben dan kan je die altijd stellen.

Groetjes,

Arie
Beste Alex,

Ik heb inmiddels een Iphone 4 aangeschaft en het lijkt dat ik weer normaal sms kan versturen en ontvangen.
Op dit moment is het dus niet nodig me een vervangende simkaart te sturen. Mocht ik wederom problemen krijgen laat ik het je weten. In ieder geval hartelijk bedankt voor het nakijken en meedenken.
Top hoor dit forum! :)

Groetjes,
Tolletje
Reputatie 5
Badge +10
Welkom op het forum Tolletje,

Ik heb je gegevens laten nakijken door de technische dienst. Op netwerk niveau staat alles goed. Er is geen blokkade te zien. Niet voor versturen noch voor ontvangen. Toch wordt aangegeven dat je het probleem op moet kunnen lossen via het toestel. Ik kan je natuurlijk een vervangende simkaart op sturen om na te gaan of het hiermee wordt verholpen. De praktijk wijst echter vaak uit dat dit niet direct de oplossing is. Graag verneem ik je akkoord voor het versturen van een vervangende simkaart (deze is in dit geval gratis). Let er wel op dat de oude simkaart direct vervalt zodra ik een vervangende laat opsturen. Je bent dan dus weer bereikbaar op het moment dat je de vervangende simkaart ontvangt. De simkaart ontvang je binnen 2 werkdagen.

Groetjes,

Alex
Hoi,

Ik heb hetzelfde probleem als Priscilla. Ook bij mij staat alles goed ingesteld, heb ook meerdere malen gecheckt. Ik heb een micro SD van 8G waar ik m'n berichten op opsla en daar staat nog ruim 7G geheugen vrij, dus dat lijkt het ookniet te kunnen zijn. Verder staan er weinig mailsin mijn inbox en verzonden items.
Het vreemde is dat ik gisteren bij mijn mobiel (Nokia N95) de fabrieksinstellingen heb teruggezet en toen ging het weer even goed. Maar helaas blijven vandaag m'n smsjes weer in de outbox hangen. Na meerdere malen opnieuw proberen te verzenden (automatisch) komt uiteindelijk de melding "verzenden mislukt". Ook ontvang ik niet alle smsjes die naar mij gestuurd worden.
Soms gebeurt het ook dat ik een smsje niet verzonden krijg, maar dat de ontvanger hem toch heeft ontvangen.

Met een ander toestel heb ik hetzelfde probleem.

Kun je alsjeblieft helpen met dit probleem?

Alvast bedankt.

Groetjes,
Tolletje
Reputatie 5
Badge +10
Hoi priscilla,

Ook jouw aansluiting staat goed op het netwerk. Er staat geen blokkade op de sms dienst. Sinds wanneer speelt dit probleem? Ook jou zou ik willen vragen om een ander toestel te proberen. Graag hoor ik wat hiervan de uitkomst is.

Groetjes,

Alex

Reageer