.

Beantwoord

Sms'jes worden alleen ontvangen met Wifi via iPhone, wat te doen?

  • 13 November 2015
  • 3 reacties
  • 6003 Bekeken

Ik ontvang alleen sms'jes bij een WiFi verbinding.

Daarnaast krijg ik "rare" afzenders als verzenders te zien.

Voorbeeld in een ontvangen reply sms staat als verzender een totaal ander telefoonnummer

Andere voorbeeld in een ontvangen reply sms staat het e-mailadres ipv het telefoonnummer

Iemand een idee wat te doen?
icon

Beste antwoord door Naomi 14 November 2015, 14:47

Bekijk originele reactie

3 reacties

Reputatie 4
Badge +10
Hoi Jill2001, welkom op het Simyo forum!

Ik zie dat je ook via de e-mail je vraag hebt gesteld. Mijn collega Yavuz heeft vandaag al een antwoord gegeven :$:

Beste heer Numan,

Ik vind het vervelend dat u alleen tijdens het gebruik van Wi-Fi sms-berichten kunt ontvangen.

Hoe u het probleem omschrijft lijkt het erop dat u gebruik maakt van een iPhone. Alle iPhones zijn voorzien van de optie iMessage.
De Apple toestellen hebben de mogelijkheid om onderling via het internet sms-berichten te versturen en ontvangen. Zodra u geen internet verbinding meer heeft, dan zal het sms-bericht ook niet worden verstuurd of ontvangen. Omdat deze sms-berichten gekoppeld zijn aan uw Apple account ziet u ook een e-mailadres staan.

Ik raad u aan om in uw toestel de optie iMessage uit te schakelen. Deze vindt u via Instellingen onder de optie Berichten.
Na het uitschakelen van deze optie zult u weer probleemloos gebruik moeten kunnen maken van de normale sms-dienst.

Ik wens u nog een fijne dag toe.

Met vriendelijke groet,
Yavuz


Erg fijn om te zien dat zijn tips hebben geholpen. Je topic heb ik voor de overzichtelijkheid nog even verplaatst naar het subforum Sms & mms. Mocht je nog vragen aan ons hebben, dan weet je ons te bereiken 😉
Reputatie 7
Badge +9
Het niet kunnen ontvangen van een sms bericht zonder WiFi op een iPhone komt volgens mij alleen maar in 1 situatie voor: de afzender stuurt vanaf een iPhone een iMessage, en de ontvanger heeft geen mobiel internet.

De afzender heeft op de iPhone de mogelijkheid om in te stellen dat een bericht als sms wordt verstuurd als iMessage niet beschikbaar is. Het lijkt er dus op dat de afzender deze sms optie heeft uit gezet, en als Jill2001 geen mobiel internet heeft (omdat dit zo is ingesteld op Jill2001's iPhone of op Mijn Simyo), dan zal de iMessage alleen ontvangen worden op het moment dat Jill2001 WiFi bereik heeft.

Als dit verhaal klopt, dan zouden normale sms berichten (zoals die verzonden worden door andere telefoons) gewoon moeten aankomen via het mobiele netwerk ook als er geen WiFi bereik is. Ik ben eigenlijk wel benieuwd of Jill2001 dit kan bevestigen.
Reputatie 7
Badge +10
Hoi Scotsman,

Heel duidelijk uitgelegd! Ik vermoed precies hetzelfde. Als iPhone gebruiker herken ik dit signaal ook 🙂

Jill2001 heeft contact opgenomen met ons via een e-mail. Hier heeft hij bevestigd dat het weer werkt nadat wij de uitleg hebben gegeven over het uitzetten van iMessage. De gewone sms'jes worden nu weer ontvangen en verzonden.

Groetjes,
Angela

Reageer