.

Beantwoord

Hoe kan ik mms stoppen?

  • 5 November 2014
  • 9 reacties
  • 2524 Bekeken

Badge +1
Hallo. lieve mensen.mijn probleem is:

soms kan ik sms'n.soms lees ik mms onder het berichtje.en die komen niet aan!
Kan ik mms stoppen .?

Heb de goede sms centrale die ook aan staat    .Wie o wie weet hoe ik kan sms'n?
icon

Beste antwoord door koorelle 5 November 2014, 15:28

Bekijk originele reactie

9 reacties

Badge +1
Hoi Ernst .het gaat nog steeds daarom dat ik niet kan sms'n  .Heb net iets ontdekt.stuur ik  een lachebekje of een ander ding b.v. -spuit- voor griepprik..mee met sms !    .dan gaat die op mms!


Stuur ik een berichtje alleen maar letters.dan gaat die als sms weg. zou het kunne?
groetjes rooosje47
Reputatie 4
Badge +8
Wat je zegt klopt helemaal Roosje47.
Alleen letters is SMS,
maar zodra je lachebekjes of foto's of zoiets in je bericht plaatst wordt het een MMS.
Whatsapp gebruiken?
Badge +1
Waaaauuuuwwwww.sorry ik ben helemaal van streek.moet ik als leek/leek   daar zelf achter komen.?!

Ben heel blij met je aantword !Maar weet je, dat weet niemand.! OOk Simyo kon mij niet vertellen waarom ik niet kon sms'n...

en Samsung service .ik moest maar mijn telefoon resetten .met alle conseqenties van dien.belachelijk of niet?


In elk geval ben ik eruit.en jou heel dankbaar!

groetjes en een fijne avond


jipppppppppppiiiiiiiiiiiiiiiieeeeeeeeeeee     :))   :))
Reputatie 4
Badge +8
Ben blij dat jij blij bent! 🙂 maak er nog een gezellige avond van, doe ik dat ook lol! 😉
Reputatie 5
Badge +11
Hoi roosje47,

Ik heb dit topic met je vraag even in het subforum SMS&MMS gezet. Dan is het beter vindbaar voor andere forumgebruikers met dezelfde vraag.

Wat fijn dat koorelle je zo goed heeft kunnen helpen met je probleem :)

Misschien is Whatsapp inderdaad een goed idee?
Badge
Ik vind eigenlijk dat Simyo de gebruikers zou moeten adviseren MMS niet in te stellen, tenzij de gebruiker er bewust voor kiest.
Het irritantste is dat je als gebruiker niet weet wanneer je een MMS verstuurd ipv een SMS en dat het soms heel onverwacht gebeurt. Ik trof ook 2 MMS berichten op mijn rekening aan en weet nu nog steeds niet waarom het MMS-en zijn geweest ipv SMS.

Het is gewoon een melkkoetje en als je vraagt waarom het 50 cent per bericht moet kosten is het antwoord dat het nu eenmaal zo is.
Alles wat met MMS te maken heeft dus uitzetten in je telefooninstellingen.
Reputatie 3
Badge +7
Hoi simonlebon,

Allereerst bedankt voor je tip.

Het is inderdaad verstandig om de gegeven voor MMS te verwijderen als je niet gebruik ervan maakt.

Wanneer je een sms-bericht verstuurd kan het niet zo zijn dat het aangemerkt wordt als MMS. Er zou dan te maken hebben met de instellingen van het toestel.

Bij Smartphones met Android kan je bijvoorbeeld een maximum instellen in het aantal karakters voor een sms-bericht. Mogelijk schakelt het toestel dan automatisch over van SMS naar MMS. Dit gaat verder buiten Simyo om, dus een melkkoe is het niet.

Ik zie dat je afgelopen september 2x kosten hebt gehad voor MMS. Ook voor november zie ik 2 berichten staan. Welke kosten zouden onterecht zijn?
Badge
Eigenlijk allebei. Ik verstuur geen MMS (althans, niet bewust), waarom zou ik?
Het gaat mij niet om het geld, maar om het principe. Ik wil weten waar ik aan toe ben en bij onbewust MMS-gebruik weet je dat niet.

Ik kies er niet voor een MMS te verzenden, maar wordt later toch met de kosten ervan geconfronteerd. (die van september waren mij overigens niet eens opgevallen). Zou ik bewust de keuze maken een MMS te verzenden dan is het uiteraard een heel ander verhaal.

Waarschijnlijk is het een smiley (dubbele punt met haakje) die door mijn telefoon wordt omgezet naar een grafische smiley. Of dat het bij een bericht naar meerdere ontvangers niet goed gaat.

Nu weet ik het in ieder geval en verwijder op al mijn telefoons de MMS providerinstellingen.
Reputatie 6
Badge +10
Hoi simonlebon,

Nu weet ik het in ieder geval en verwijder op al mijn telefoons de MMS providerinstellingen.

Dit lijkt me in jouw geval een hele goede oplossing. Ikzelf heb eigenlijk nooit meegemaakt dat er per ongeluk een MMS is verstuurd, maar mocht dit toch telkens per ongeluk gebeuren, zorgt dit ervoor dat je telefoon dit niet meer kan!

Reageer